Anbefalte innlegg

Ett kjapt spørsmål ang instrumentpanel;

Passer instrumentene (speedo, turteller etc) fra '91 S2 Coupe over i en '88 A90 ?

Veit det forandringer på kontakene til hendlene som styrer lys og vindusvisker, men usikker åssen det er på instrumentene..

 

Finnes det eventuelt en 'enkel' måte og få det til å passe, i tilfelle det ikke bare er å sparke det inn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det passer i hvertfall fra 80 B4 til coupe typ89 (som har samme kontakter som b3). Så er det avhengig av om du har kjørecomp. etc.

 

Har et instrumentpanel liggende med skrapet glass. Du kan få det til røverpris om du er interessert. Km.stand 76000.

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eivind Windspoll

Det passer i hvertfall fra 80 B4 til coupe typ89 (som har samme kontakter som b3). Så er det avhengig av om du har kjørecomp. etc.

 

Har et instrumentpanel liggende med skrapet glass. Du kan få det til røverpris om du er interessert. Km.stand 76000.

 

mvh

Jeg har ett på hånden, fra en S2. Er de hvite skivene jeg er ute etter, såklart :P

 

Har ikke kjørecomputer på 90'n nei.. Er det forskjell på de to kontaktene om man har computer eller ei?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har faktisk sett S2 intrument med og uten kjøre computer! Så det finnes. Jeg mener å huske kjøre computeren bruker egen plug og der alle ledninger uten om en er forbundet med knapene på høyre hendel-> som du evt må ha itilleg for å få veksle-/kjørecomputeren til å virke. Bare en ledning som går ned til isokontakene under sikringsboksen. Der er det ledig plass og bare plugge rett i (var som for meg når jeg hadde 2.0 maskinen) Men husker ikke nå hvor det var hen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er ikke problemstillingen om jeg får kjørecomputeren til å fungere. iaffal ikke i første omgang.

 

Spørsmålet er om jeg kan ta instrumentene fra S2'en, og putte inn i 90'n, og vil alt fungere? Tempratur, tankmåler, speedo og turteller..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Sveian

Nå er ikke problemstillingen om jeg får kjørecomputeren til å fungere. iaffal ikke i første omgang.

 

Spørsmålet er om jeg kan ta instrumentene fra S2'en, og putte inn i 90'n, og vil alt fungere? Tempratur, tankmåler, speedo og turteller..?

 

Ja, alt vil fungere. Som HPN sier, så har de med kjørecomp en ekstra plugg. Denne har du kanskje også på ditt nåværende panel, men den er ikke i bruk.

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor bytter du ikke ut hele intrumentet med engang. Enn å drive å bytte enkelte deler innbyrdes i det gamle. Det er jo stort sett plug and play :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hans Petter Nordbye

Hvorfor bytter du ikke ut hele intrumentet med engang. Enn å drive å bytte enkelte deler innbyrdes i det gamle. Det er jo stort sett plug and play :)

Det er det som er planen.. Hehe. Kanskje litt knotete forklart det der, men planen er å ta ut hele instrumentpanelet fra S2'en og flytte over ja ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.