Anbefalte innlegg

Noen som vet om/hvor jeg kan få fatt i dette? Mener bestemt at jeg har sett dette, men er blitt litt usikker... Vil ha med rutemønsteret.

 

Og en annen ting.... Er A8 (3,3TDI) 2000-2002 lakkert helt ned?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener du at "alt" er i krom? Eller bare kanten og ringene som vanlig? Vanlig S8 grill får du på Møller hvertfall. Men regner med det ikke er det du ser etter.. Har ikke sett noe slikt jeg. Ingen av A8`ene er lakket ned som standard så vidt jeg vet bortsett fra kanskje den nye typen. Der er hvertfall alle jeg har set lakket ned.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel kun grillen som sitter på denne som er originalt ?

425122_10_full.jpg

Er kanskje noe annet på nye typen.. ? Rillene imellom er kanskje krom også..... ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første "gamle" modell jeg har sett med facelift fanger..!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det er ettermontert? Trodde kanskje dette kom på S8 så jeg stusset ikke så veldig på det... Lurte litt siden den ikke er facelift, men som sagt, tenkte det kanskje var sånn på S`n...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Urk... Må lakkere den ned selv da...? Samme plast-listene som på andre audier da?

 

Kunne sverget på at jeg har sett en Sx-grill med krommede riller også. Og det var ikke på de nyeste modellene. Mulig det var på en S4...

 

Men er vel sikkert dugelig med S8-grillen også da... Eller er det noen andre forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet iallefall at det er looken på bildet jeg postet som blir utgangspunkt for meg dersom det blir A8 til våren/sommeren.. Syns en A8 gjør seg best med "original"look. Altså S8 original grill, facelift lykter og fangere, S speil osv.. Kan jo montere en kamei grill på den da:rolleyes: :P hehe ;)

 

 

Edit : Du kan forresten se mer av bilen over her

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes S8 grillen er fin, legger merke til den.. Men ta vekk "S" merket da, hehe!!! Lakke ned fangerene er intet problem, der er det glatt fin plast, men kanalene er desverre ikke slik som på nyere A6 der man kan skru av "skjørtet" og lakke det. På A8`en ligger det understels beskyttelse rett på kanalen. Har tenkt på skjørt, men de jeg finner er altfor voldsom og passer ikke på bilen synes jeg.

 

Var skikkelig pen den S8`en Knut..!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut-Richard Sjøvold

Jeg vet iallefall at det er looken på bildet jeg postet som blir utgangspunkt for meg dersom det blir A8 til våren/sommeren.. Syns en A8 gjør seg best med "original"look. Altså S8 original grill, facelift lykter og fangere, S speil osv.. Kan jo montere en kamei grill på den da:rolleyes: :P hehe ;)

 

 

Edit : Du kan forresten se mer av bilen over her

 

Er enig i det. Var mest org. S8-look jeg også kommer til å gå for. Blir ikke aktuelt med noe Kamei nei! ;)

 

Ser ut som om vi er ute etter samme look ja ;) Betyr vel bare at vi har god smak det da??? : ja : Sinnsykt lekker den der.... Vet du om den er senka? Tror jeg kommer til å satse på sportsunderstellet, og modellen blir 2000-2002.

 

Hvilken motor er du ute etter? Forhåpentligvis ikke den samme, da jeg også planlegger kjøp til våren/sommeren. Kjedelig å måtte "slåss" om samme bilen ;) hehe. Selv skal jeg ha 3,3 TDI'en. Alt helt sort, og forhåpentligvis ikke tre-intr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Øystein Wilthil

Synes S8 grillen er fin, legger merke til den.. Men ta vekk "S" merket da, hehe!!! Lakke ned fangerene er intet problem, der er det glatt fin plast, men kanalene er desverre ikke slik som på nyere A6 der man kan skru av "skjørtet" og lakke det. På A8`en ligger det understels beskyttelse rett på kanalen. Har tenkt på skjørt, men de jeg finner er altfor voldsom og passer ikke på bilen synes jeg.

 

Blir S8-grill, men seffers uten merket! Vi driver da ikke med emblem-trimming??? ;)

 

Blir nok ihvertfall å lakkere foran og bak da. Skulle vel ikke være så voldsomt vanskelig å lakkere kanalene mens de er på bilen. Bare å maskere skikkelig. Tror ikke det blir noe mer styling enn S8-look på meg. Fin nok fra før synes jeg!:P Kommer til å tone rutene helt frem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar du inn en nyere fra Tyskland da Erik? Virker som om det kanskje kan bli vanskelig å skille seg ut selv med A8 her etterhvert :) .. Enig med deg da, at bilen er pen i seg selv så S8 look er alt som skal til sammen med litt senking og toning av ruter såklart.

 

Har du bil på hånda eller blir det en stund til du bytter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går fint ann å lakke men blir ikke samme finishen som evt skjørt. Er jo en "ru" overflate. Min blir lakket ned så snart den skal inn på verksted pga skadene etter felgtyvene. Da tar jeg kanalene og!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut-Richard Sjøvold

Tar du inn en nyere fra Tyskland da Erik? Virker som om det kanskje kan bli vanskelig å skille seg ut selv med A8 her etterhvert :) .. Enig med deg da, at bilen er pen i seg selv så S8 look er alt som skal til sammen med litt senking og toning av ruter såklart.

 

Har du bil på hånda eller blir det en stund til du bytter?

 

Mulig jeg smeller til og soter baklyktene også...:cool:

 

Ikke funnet meg bil ennå nei, blir ikke før til våren, slik som deg. Importerer vel fra Tyskland ja. Har en lokal kar her, som importerer i liten skala. Blir litt billigere også da :)

 

Er ikke helt sikker på "konfigurasjonen" jeg skal ha på bilen. Da med understell, seter, felger osv. Innvendig blir det som sagt helt sort(skinnseter seffers), og eller ALT utstyr. Satser tungt på komfort på denne bilen, så derfor jeg er litt tilbakeholden med senking. Må nesten prøve meg litt frem her, og da spesielt sportssetene. Hvis de er for faste, går jeg heller for org.skinnseter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Øystein Wilthil

Går fint ann å lakke men blir ikke samme finishen som evt skjørt. Er jo en "ru" overflate. Min blir lakket ned så snart den skal inn på verksted pga skadene etter felgtyvene. Da tar jeg kanalene og!!

 

Nei, blir vel ikke like pent nei. Får se hva jeg finner på. Skjer ikke noe før jeg har fått bilen uansett!! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med Eibach fjærer og litt modifiserte fjærbein blir bilen lav med maks komfort synes jeg.. Folk som sitter på er imponert over komforten med med såpass senket bil med 20 tommers. Hadde ikke turt noe annet i tilfelle den hadde blitt skamstiv. Passer ikke det i A8, får holde med skamstiv prosjektbil.. Sportsetene trenger du ikke være redd for, de er KONGE!! Finner ikke bedre enn de. Eneste er hvis du er 150kg pluss så er det nok ikke så deilig å sitte på de harde kantene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Øystein Wilthil

Med Eibach fjærer og litt modifiserte fjærbein blir bilen lav med maks komfort synes jeg.. Folk som sitter på er imponert over komforten med med såpass senket bil med 20 tommers. Hadde ikke turt noe annet i tilfelle den hadde blitt skamstiv. Passer ikke det i A8, får holde med skamstiv prosjektbil.. Sportsetene trenger du ikke være redd for, de er KONGE!! Finner ikke bedre enn de. Eneste er hvis du er 150kg pluss så er det nok ikke så deilig å sitte på de harde kantene..

 

Hmm.... Hvor mye er din senket? Og hvor mye kostet det å få det gjort? (ikke aktuelt å begynne å tukle for mye med denne selv)

 

Når det gjelder sportssetene, så er de litt harde for meg i Passaten. Aner du hvordan de er i forhold til de i A8? Må nesten få prøvet dem, slik at jeg kan sammenligne litt. Får håpe det dukker opp en A8 til salgs her i området, så jeg kan prøvekjøre/sitte :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eibach oppgir vel fjærene til 35-40mm, i tilegg har jeg modifisert fjærbeinet ned 2cm foran. Får et fint stuk da. Bruker standard dempere. Men er bilen kjørt litt ville jeg byttet de og. Den forrige A8`en ble for myk med originale dempere og dekkene foran dunket oppi innerskjermene ved store telehiv i godt driv. Vet ikke hvordan stolene er i forhold til passat, men er litt mykere tror jeg samt at de er litt mer romslig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får nesten vurdere det litt. Men finner jeg en fin bil med sportsunderstell, så går jeg nok for det. Når det gjelder setene, så blir vel bare å prøve seg litt frem. Skulle fått prøvesittet org.seter og sportsseter samtidig, slik at jeg kan få sammenlignet skikkelig. Er jo ganske bra sidestøtte på org. el. seter...? Luftputer i sidestøtten.

 

Du får heller si ifra hvis du er på disse trakter Øystein, så kan jeg sikle litt på din A8 ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sportsunderstellet er litt dumt fordi bilen er høyere foran enn bak, blir det samme med Eibach og.. Derfor har jeg modifisert litt på fjærbeina.. De vanlige setene er det faktisk veldig bra støtte i, spesielt ryggen.. De er dype. Så det er ikke noe nederlag komfort messig, men sportsetene ser jo sinnsykt fet ut...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og sikle er nok nettopp det du kommer til å gjøre ;) Har jo skjønt at du er minst like interresert i A8 som meg og jeg så leeenge på A8`n til Øystein på Vålertreffet.. Bare så synd jeg ikke kjente til Øystein fra mer enn msn og forumet før vi skulle hjem: oppgitt

, da skulle jeg nok spurt om å fått tatt en enda nærmere kikk.. Lekker vogn er det iallefall!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Øystein Wilthil

Her er krom grillen: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=7918992681&category=33645

 

Var ikke den jeg tenkte på. Men jeg må nok ha sett syner. Grillen jeg trodde jeg har sett, hadde krom både horisontalt og vertikalt. Ingen andre som kjenner til dette, så da må det bra være en glinsende S-grill jeg har sett...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det vel grillen som sitter på nye S4 om jeg ikke tar helt feil... : klø :

Er ikke den blank i rillen i tillegg til rammen rundt? Mener å ha sett det jeg også uten å være for bastant på det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.