trenger hjelp til bytte av clutch

Anbefalte innlegg

Som sagt, er det noen som kan hjelpe meg å bytte clutch på bilen?

 

Hadde et lite uhell med at jeg lånte bort bilen til en kompis som skulle bytte olje på girkassa mot at han fikk låne bilen, men nåe jeg fikk den tilbake viste det seg at han hadde fyllt feil, så nå er clutchen min full av olje :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du gjorde en god deal der :) Kan godt hjelpe til, men tviler på at jeg vil være til særlig stor hjelp...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt, er det noen som kan hjelpe meg å bytte clutch på bilen?

 

Hadde et lite uhell med at jeg lånte bort bilen til en kompis som skulle bytte olje på girkassa mot at han fikk låne bilen, men nåe jeg fikk den tilbake viste det seg at han hadde fyllt feil, så nå er clutchen min full av olje :(

 

hell på cola og la det surre litt så tar den tak og blir i det minst noe kjørbar igjen ;)

det fungerer midlertidig iallefall..

hilsen en som hadde en artig valdres-oslo tur i fjor ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan sikkert hjelpe, men vet ikke hvor mye hjelp jeg kan være...

skiftet på min audi 100 men er vel litt forskjell på den gamle bilen min å golfen din...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den gamle bilen din har nok like gammel motor som min :P

 

Cola ja.. funker til det meste, men ser for meg at det blir et helvete å rengjøre inni der etterpå..

Og oslo - valdres med glatt clutch.. yikes.. jeg sliter med å kjøre den lille mila inn til sentrum her.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den gamle bilen din har nok like gammel motor som min :P

 

Cola ja.. funker til det meste, men ser for meg at det blir et helvete å rengjøre inni der etterpå..

Og oslo - valdres med glatt clutch.. yikes.. jeg sliter med å kjøre den lille mila inn til sentrum her.. :P

 

du kan si det slik at diffen slo igjennom clutsjhuset på vei opp på valdres fjellet.. det sluret bare mer og mer og mer..

heldigvis var det såpass høyt oppe at jeg ikke gikk helt tom for girolje.. og bilen kom seg opp på toppen av de bratte bakkene.

da helgen var over, så etterfyllte jeg olje igjen og fyllte på med cola i clutshhuset så jeg fikk bedre friksjon på platene.. kom meg helt til oslo.. (skal dog sies at omtrent ved hønefoss forsvant 5giret, og i sandvika røk 4.. men kom oss vel hjem til skedsmokorset :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nå funnet ut at det varierer no sinnsykt på priser på verkstedene her i byen. Ikke akkurat noe stort sjokk, men det første jeg hørte med ville ha 7500,- og kunne ta bilen den 11/10 , nr 2 ville ha 6250,- og kunne ta den inn 18/10.. men så fikk jeg tips hos en kompis fra valnesfjord om å sjekke med bil og anlegg der ute, og de skulle ha 5900,- og kunne ta den neste fredag. :)

 

Kjører heller turen til Valnesfjord jeg da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så du skulle ikke gjøre det selv?

betalte bare 2000,- for delene på mekonomen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, derfor du ikke ville leke på firefelten her en dag:p

 

----------

 

 

Plukk av girkassen og ta svinghjulet bort til Maskinering, så kan dem frese av 4-600gram for deg, så har du kanskje muligheten til å ta meg i aks:p

Sist jeg sjekket skulle dem ha rundt 1000 lappen for jobben inkludert balansering:)

 

Men, du klarer det fint selv Per, du kan få låne sentreringsverktøy osv av meg,

Skulle hjulpet hadde det ikke vært for at jeg har en delebil stående som skal ribbes:o

 

Penger spart er penger tjent vettu;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det Bjørn, var nok derfor jeg ikke ville leke .. har liksom ikke så mye aks for tiden :P

 

Meneh.. vi kan jo gjøre en deal.. om du hjelper meg med clutshen, så hjelper jeg deg med ribbinga? ;)

Skal jobbe hele neste uke, men uka etter der har jeg fri, så da har jeg gooood tid til å ribbe bil ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så du skulle ikke gjøre det selv?

betalte bare 2000,- for delene på mekonomen...

 

Jo, skulle det... sånn helt egentlig. .

Men får jeg lånt litt verktøy av Bjørn så ska du ikke se bort fra at jeg gjør det selv.

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er forholdsvis grei skuring såfremt du ikke har ti tommeltotter å bytte clutch selv. men skal ærlig inrømme at jeg brukte litt tid første gangen jeg hev meg over det selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tok litt tid her også. men bare man har plass og verktøy er det ikke det vanskeligste i værden:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt det kan ta litt tid ja, men i friukene mine har jeg mer enn nok tid til å hive meg over det.

Og i mellomtiden til jeg får den i orden så får jeg vel bare klare meg (til nød) med bmw`en ... huff..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.