Løs innmat i katalysator på S4

Anbefalte innlegg

Har plutselig fått en skranglelyd i bilen, som viser seg å være fra katalysatoren, sikkert noe som har løsnet inne i den.

Hvordan slår dette ut på EU-kontroll?

Hva bør gjøres? Har jo lyst på litt grommere lyd som mange har gjort før, f.eks 3" anlegg, men ved EU-kontroll og avgasskontroll, så må vel katalysatoren være på plass, for å få rette verdier?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja , er ikke sikkert at den nødvendigvis må være der for å få rette verdier, meget mulig at du klarer kravene allikevel.

Men ettersom det er bil som er -89 eller nyere må du faktisk ha kat'ene der. Ellers får du smekk på pungen. : cool :

 

Men det er klart, kjenner du folk som tar EU kontroll så, tja,...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøreregel...8=) hehe

 

ta ut kat'en..

 

hent et spett og kjøre gjennom den..RENSKE den skikkelig.

 

når du så skal på eu så tar du bare og legger stålull før og etter kat'en. legge dette på en måte slik at det ikke vises. Har gjort dette 2 ganger selv på 3'er og 35i. demper utslippsnivå + lyden.

 

kan vel kalle dette en nødløsning,men funket for meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får jeg ihvertfall prøve med eu-kontrollen først og se om det går igjennom, så får vi se om det blir en liten rensking av katalysatoren etterpå;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tommy Thøgersen

Men ettersom det er bil som er -89 eller nyere må du faktisk ha kat'ene der.

 

Hæ?? trodde det gjalt fra 94 jeg? Jeg vil bli kvitt kat'en... bare i veien den.... EU kontroll om 4 mnd... fjærner den bare etter den :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at man kan bore et enkelt hull fra utsiden og inn, og feste den med en passende karoseriskrue. Har ikke prøvd dette selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik gjør man med tette katt'er

katbank.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.