Agder: Ny vaskemaskin på Kjos i Vågsbygd

Anbefalte innlegg

Overskriften sier det meste. Denne maskinen kåres til bilvask nr 1 i Kristiansand av meg, skikkelig bra!! Den skal visst være veldig skånsom også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skikkelige bilentusiaster vasker ikke bilen i maskin :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et nødvendig onde i vinterhalvåret, spør du meg :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finns mye fint i bilpleiefirmaer da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vasker aldri bilen i maskin på sommeren. Men på vinteren synes jeg det er veldig praktisk. Det er dessuten ganske fullt inne på Parko på vinteren, så det gidder jeg ikke. Hvis man sørger for skikkelig behandling av lakken før vinteren, så holder det fint med maskin gjennom hele vinteren :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Maskiner brukes som oftest avfetting, og da går hele poleringslaget fra høsten til h... Men for all del, har falt for fristelsen noen ganger jeg også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er og en av de som alltid stiller meg kritisk til vask i maskin.

Men nå er det jo en gang sånn at teknologien endrer seg stadig og jeg tror maskinene bare blir ber og ber. Men når det er sagt, så er jeg fortsatt skeptisk. Liker best håndvask...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan plukke opp denne tråden litt igjen? Nå som vinteren snart nærmer seg, hvor finner man beste maskin i byen? (selvvask er ikke aktuellt) Hvilken maskin/stasjon snakker trådstarter om? (ikke lommekjent)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg føler meg ikke trygg på disse maskinene med børster, men kan muligens falle for fristelsen å bruke en børsteløs maskin.

 

Men blir uansett måtte stå å tørke bilen etterpå, ellers blir den ikke ordentlig rein.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ny og veldig bra vaskemaskin ute på G-bil i sørlandsparken! vi vasker alt av våre demboler bruktbiler osv i denne,vasker veldig bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Maskiner brukes som oftest avfetting, og da går hele poleringslaget fra høsten til h... Men for all del, har falt for fristelsen noen ganger jeg også :)

 

Ser at denne tråden er litt gammel. men hvis du legger på Duragloss ccp så skal denne være motstandsdyktig mot alkalisk avfetting, som jeg forsto ble ofte brukt i vaskemaskiner.

Så hvis du gjør en innsats før vinteren kan det nok holde noen måneder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men blir uansett måtte stå å tørke bilen etterpå, ellers blir den ikke ordentlig rein.

 

Det er vel ikke så lurt? Da tørker du av den dritten som maskinen ikke greide å spyle vekk, og står i fare for å ripe lakken på denne måten i steden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ikke så lurt? Da tørker du av den dritten som maskinen ikke greide å spyle vekk, og står i fare for å ripe lakken på denne måten i steden.

 

Du har et poeng der :)

 

Så skal man ha et ordentlig resultat, vask for hånd.

 

Skal du ha et ok resultat vask i børsteløs maskin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Roy her, er ikke heeelt med på dette med maskinvask jeg heller. Er veldig glad i selvvaskhallen på Shell i Elvegata, sjeldent opptatt så jeg har god tid, og nærme garasjen der jeg parkerer :)

 

Med børsteløs maskin gjør du jo igrunn ikke annet enn å spyle på litt såpe, for så å spyle det av. Får samme resultat for 40 kr i hvilken som helst selvvaskhall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

innendørs selv-vask er tingen om vintern :) bare lure med seg noen av favoritt produktene og vaskehanska ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg vil vel si at når en først skal bruke maskinvask er det vel verst om vinteren med alt slags sand og dritt blir dradd runt på bilen..Kan ikke si det frister å kjøre bilen inn i den kverna...: faint :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For de som bor i Arendalsområdet kan jeg anbefale selvvaskehallene på Toyota Arendal! Veldig grei plass å stå nå som det begynner å bli kaldt å stå ute, moderne anlegg med porter. Litt dyrere enn andre ute-anlegg, men det er verdt det på vinterhalvåret synes jeg. Ellers har den "gamle" høytrykksspyleren under på Statoil Dampen veldig bra trykk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.