Anbefalte innlegg

Aaargh driver fremdeles og skrur på 90'n i håp om å få den på veien snart. Har begynte å jobbe med opphenget nå, da jeg skal bytte fjører, dempere og en del foringer, men føler at jeg støter på flere problemer enn hva jeg har fremgang..

 

#1

Når jeg skulle løsne ene demperen foran, fra dempertårnet, klarer jeg å knekke forlengeren på skralla, som gjør at både forlengeren og umbraco-bits'en blir ubrukelig..

 

#2

Skulle løsne navet på den andre siden, PANG så revna koppen..

 

#3

Skulle terse av styreleddet fra fjærbeinet, PANG så sprakk tersen..

 

#4

Fjærbeinet viser seg å være så sinnsykt rusta fast, at både rørtanga, forlengeren, og _bordet_ som skrutvinga står på takka for seg, i ett forsøk på å løsne topplokket..

 

#5

Skulle begynne på demperen bak, REEEEGN i massevis så bare og droppe det..

 

#6

Regnet gav seg. Ut å skru. Klarer å sette fast en umbracobits når jeg skal ha av caliperen, samt å bøye en fastnøkkel så den ser ut som en U..

 

#7

Fikk tak i muttertrekker, men mere regn gav meg nok en ufrivillig pause.

 

#8

Kompressoren streiker, ingen luft til muttertrekkeren..

 

#9

Været lettet litt, og etter 20 minutter med intens banking med muttertrekker, samt varme, og ca 10 liter CRC så gav begge muttrene etter.

 

#10

Bakre fjærbein sitter også BOM fast i bærebrua, plent umulig å få av.

 

#11

Greeeeit... Nok for i dag iaffal, inn og avreagere, kose seg med forum og Cola tenker Rune.. NEIDA, TOMT FOR COLA!! : gråter :

 

Er det bare jeg som er håpløs, har jeg uflaks, må jeg regne med sånt? Hva er det som skjer? Forbannelse? Noen som kjenner ei trollkjærring? *sukke*

 

Dette var mest for og avreagere litt egentlig.. Del gjerne dine frustrasjons-historier.. For jeg VEIT at du har en eller to! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frustrasjonshistorier? Det har vi ikke sett. Helt siden 4. september, 2001, har alle mine biler/planer vært en eneste stor frustrasjon. De har funket litt innimellom, men nå står samtlige. Skitt au, bra med morsjon! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

etter at jeg kjøpte meg fransk bil har jeg ikke sluttet å smile

:D :D :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rune;

lurer på om orginalt hvite VAG biler har noe forbannelse over seg jeg... : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forstår hvordan du har det......... En av mine historier :

 

Poloen stod uten gear kasse (noe som den hadde gjort i 3 måneder) Vinterparkert

 

Dagen da gear kassen kom var en deilig dag.... Søskenbarnet mitt som skulle hjelpe/gjøre jobben kom å vi begynte prosjektet med å bytte kasse.......

 

Etter noen timer så var kassen på plass , eneste som skulle gjøres var å feste gir overføringene...... Da hørte jeg noen banne ord fra under bilen.....

 

Det var FEIL kasse...... det gikk nye 2 uker før den rette kom.......

 

Var forbannet nok når gamle kassen ble ødelagt , også på toppen av alt så kom det feil........

 

(Forbanna svensker som sendte feil)

 

Uansett så er det lenge siden jeg har hatt noen frustrasjons stunder angående bilen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det ikke så mye bedre når jeg byttet om til senkesett på min bil... Bare glad at ingen skruer knakk, så skal vel ikke klage.

 

Brukte eleve(11) timer på hele jobben : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Sveian

Aaargh driver fremdeles og skrur på 90'n i håp om å få den på veien snart. Har begynte å jobbe med opphenget nå, da jeg skal bytte fjører, dempere og en del foringer, men føler at jeg støter på flere problemer enn hva jeg har fremgang..

 

#1

Når jeg skulle løsne ene demperen foran, fra dempertårnet, klarer jeg å knekke forlengeren på skralla, som gjør at både forlengeren og umbraco-bits'en blir ubrukelig..

 

#2

Skulle løsne navet på den andre siden, PANG så revna koppen..

 

#3

Skulle terse av styreleddet fra fjærbeinet, PANG så sprakk tersen..

 

#4

Fjærbeinet viser seg å være så sinnsykt rusta fast, at både rørtanga, forlengeren, og _bordet_ som skrutvinga står på takka for seg, i ett forsøk på å løsne topplokket..

 

#6

Regnet gav seg. Ut å skru. Klarer å sette fast en umbracobits når jeg skal ha av caliperen, samt å bøye en fastnøkkel så den ser ut som en U..

 

#8

Kompressoren streiker, ingen luft til muttertrekkeren..

 

#11

Greeeeit... Nok for i dag iaffal, inn og avreagere, kose seg med forum og Cola tenker Rune.. NEIDA, TOMT FOR COLA!! : gråter :

 

Er det bare jeg som er håpløs, Forbannelse? *sukke*

 

Hehe KONKLUSJON:

 

1. Kjøp ikke viktig verktøy på Clas Ohlson :P;)

 

2. Sørg ALLTID for å ha Cola i kjøleskapet, kjøp inn ny før den gamle er tom..! :)

 

 

Forøvrig hadde jeg og en kompis et lite mareritt når vi skulle montere senkesett på hans A4 Avant TQ i vinter..

1. Trang garasje full av rot

2. Bolter som kilte seg

3. Bolter som satt feil vei slik at vi måtte kappe dem for å få dem ut (prøv å få tak i M12x85 lørdags ettermiddag...ikke enkelt..)

4. Dempere som kilte seg mellom hjuloppheng og støtdempertårn..

5. Skeiv ABS-sensor med varsellampe som følge etter intens tråkking på bremseskivene (se pkt. 4)

 

Tok vel totalt litt over 10 timer på 4 dempere og fjører..

 

Men verktøyet holdt..! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.