Agder: Rushtrafikk i Kristiansand

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt merke til en ting og to vedrørende rushtrafikken i Kristiansand kontra i Bergen i løpet av de to månedene jeg har bodd her. Mulig at andre ikke har denne oppfatningen, men jeg føler at jeg risikerer både fangere og lakk ved å i det hele tatt bevege meg ut i rushet her nede! Feltskifte skjer som oftest meget glatt i Bergen, folk forstår at man må slippe inn en bil foran seg en gang iblant for å sørge for flyt i trafikken. Men mange kristiansandere har tydeligvis ikke den oppfatningen! :confused:

 

Ta turen hjem i dag f.eks. Jeg kommer østfra mot byn på E18. Vanligvis har ikke trafikken knyttet seg til før fotoboksen ca når jeg har kjørt, derfor ligger jeg i venstre felt ut mot broa over Otra. Jeg bor i sentrum, altså bytter jeg vanligvis felt på broa, for så å holde høyrefelt. Dette fordi jeg som sagt har funnet ut at lakk og fangere lever farlig ved feltskifte i tett trafikk. Men i dag knyttet det seg til allerede på vei opp på broa. Greit nok tenker jeg, og blinker for å skifte felt. Men slipper noen meg inn? Hå-nei, man skal tydeligvis ikke komme her og komme her med et blinklys i denne byen! :) Over hele broa og inn i Baneheiatunnelen forsøker jeg å skifte felt, men til ingen nytte. Etter hvert som trafikken foran meg i venstre felt stikker av, må jeg selvsagt følge for ikke å ødelegge flyten totalt. Dermed var det ikke bare en bil som nekta å slippe meg inn... Til slutt måtte jeg bare tvinge meg over, kort fulgt av en hornkonsert fra bilen i høyre felt. Hallo kjære venn, et blinklys mot høyre betyr at jeg gjerne vil skifte fil mot høyre FFS! : bh : Og dette er bare en av mange episoder...

 

Sier ikke at klubbmedlemmer ikke kan kjøre i rush, faktisk tror jeg mange her inne er flinkere enn andre pga interesse for bil og bilkjøring. Men til alle andre kristiansandere som ikke kan kjøre i rushtrafikk... LÆR DERE DET!

 

Takk for meg. :)

 

Noen som har samme oppfatning forresten..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. Kjedelige greier.. Virker ofte som om det er helt egne "regler" under rushtrafrikken ja..

Det viktige er å ta lærdom av det og legge seg over i høyrefil så fort som mulig..Gjerne rett etter bommen.. For ligger du i venstrefila og kjører litt fortere enn de som allerede kjører der, så er det nok mange av de som ikke har lyst til å slippe en gass-glad kar inn i "sin kø" igjen..

Heter vel noe sånt som gjensidig respekt i trafikken.. Men den er fraværende av og til..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joa, ser den. Men når trafikken flyter tilnærmet normalt i begge felter før køen starter, ser jeg ikke noe galt i å ligge i venstre felt. Dessuten mener jeg det er lite effektiv trafikkflyt dersom "alle" skal ligge i høyra. Hadde funka bra om alle hadde holdt seg til en "Høyre felt til sentrum og venstre felt videre mot Stavanger-regel", men sånn er det da engang ikke :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eventuelt finne seg en bil som er dyyyyyyyyyyr, og bare presse seg inn foran den :D Han stopper garantert ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: bråk :Det er slik det funker her nede på sørlandet..folk har faen ikke lært seg åssen 2 filer funker..eller åssen en 2/3felts runkjøring funker..

 

jeg kjører i rushen 2 ganger dagelig å det er bare en ting som funker å det er å være frekk som faen..

ser jeg en luke som det er plass til bilen i så gnur jeg på slenger meg inn der, folk blir av å te forbanna å tuter..men når di kjøre som idioter kan di faen med bare tute..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.