Hvor breie felger går det ann og putte inn under hjulbuene på en Lupo?

Anbefalte innlegg

Som sagt, hvor breie dekk går det og putte inn under hjulbuene på en Lupo?

Er på kanten til og bestille nye felger snart, men de er 8x15 et 25..

Enkelt forklart, vil det gå og kjøre 8x15 et 25?

Tenker da på hvor mye felgen bygger innover.. Noen som vet? Mattis kjørte vel et 20 på sine TH-lines når han hadde Lupoen.. Usikker på hva slags et Tom Henning kjørte på sine ML.

Noen innspill?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører 6x14 et 38 nå 100% smertefritt..

Hvis jeg går for 8x15 et 25 vil det ikke da bare bygge 3-4 cm lenger innover? eller er jeg helt på villspor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville kjørt 8x15" m/ 165/45-15 blir knall og er 0 problem på bilen din ;)

Ps. dekka ble litt forsinka, men de er på vei :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker;) Tja, 165/45-15 kan bli litt vel mye strekk er jeg redd:/ Men må se det ann=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker;) Tja, 165/45-15 kan bli litt vel mye strekk er jeg redd:/ Men må se det ann=)

Er faktisk ikke så ille strekk på 8x15 m/ 165/45-15...

De er ganske brede egentlig og på 7x15 er det nesten ikke strekk..

Se bilde av mine 15" m/ 165/45-15..

8x15" blir knall !!

50_med_ronalturbo_2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke dekk er det? jeg mener og huske ML felga til Tom Henning...Der var det strekk gitt;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke dekk er det? jeg mener og huske ML felga til Tom Henning...Der var det strekk gitt;)

Er Federal :) Har de på lager..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

søple dekk, sporer noe inni hælvete=)

Tror det kanskje har med bilen/innpress på felg å gjøre, for er ikke antydning til sporing på 50`n med disse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

165/45-15 vil vel bli litt vel mye "idiot-strekk" på 8-15 også. Vil jo se skikkelig teit ut bakfra også.

Får vel ikke godkjent noe smalere enn 195/45-15 heller

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strekk er pent det, men på felger som er 8" breie og smalere burde man ikke ha strekk omtrent. Ser bra ut fra siden, men skikkelig dumt ut når man ser hvor smale dekkene egentlig er. Ville heller gått for mindre strekk og mindre profil på dekkene nå det er snakk om 8" og smalere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel ikke sånn alt for mye å velge imellom når det er snakk om 15" lavprofil da mads, så man tar det man har, men jeg tror 185/45r15 hadde sett peneste ut=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her:http://www.rims-n-tires.com/rt_specs.jsp Der kan du regne ut hva som vil passe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha, å den skal være god for hva da?

Eeeeeehhh finne ut ang impress etc?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror ikke det altså;) hvis du finner ut på siden der om 15x8 et 25 passer på en 99mod lupo så du fader meg god

Nei men i forhold til org impress vil du se hva man kan belage seg på da. funker veldig fint for meg hvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fint for deg da=) jeg ser ikke helt at det hjelper meg men, ikke får jeg velge den dekk dim jeg vill heller så, joda, hjelper mye den=)

Sant nok det ang dekka. den er jeg enig i. men du finner fort ut hvem impress som fungerer å ikke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også tar vi å roer svadaen og forholder oss til saken...

Har noen da info eller bilder av lupoer med breie felger så post det istedet for å diskutere mote/TH/ML line og alt det svadaet der....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

185-45-15 er en veldig fin dimensjon på 8x15. Men om det skulle bli 8x15 på en annen bil så blir 165-45-15 revurdert, dog ikke på daily driver, da jeg mangler baller: flau :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den strekken der er vel det man kan kalle "Perfect":)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette blir litt synsing, men jeg har 9-14 ET 20 på nå, med 195-45 toyo proxes..

her ligger dekkflate (mønsterflata) slik:

SSL11550.jpg

med valsing (bretta opp kanten ihvertfall) måtte nok dekket fortsatt ha vært 15mm lenger inn, noe som tilsvarer 8" felg med ET 35 omtrent om jeg holder tunga rett i munnen?! da vil nok dekkside i "overkant" flukte greit med skjerm, men om du har tenkt på senk som fjører, må du nok ytterligere 5 mm inn...veldig synsing inniblandt litt skole og shit, men... :)

føler jeg er litt på tynn is nå..hehe..hjernen er ikke helt medgjørlig!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CIMG1890Small.jpg

CIMG1896Small.jpg

CIMG1898Small.jpg

CIMG1897Small.jpg

jeg ser ikke problemet med den strekken der, jeg syntes selv denne er veldig bös >=)

Nå har endelig denne tråden blitt roa ned og.

Strekken er knallfin den. Men som jeg skulle frem til i stad, er det heller at selve dekket/dekkbanen syns jeg blir for smalt i forhold til hva man får på 1" bredere felg med 195/45. Det var ihvertfall alt jeg skulle fremt til, inntil noen tok vel av her:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg syntes det er helt knall strekk.. hadde ikke politiet på romerike vært så hissige så skulle jeg hatt slik strekk på mine dekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette blir litt synsing, men jeg har 9-14 ET 20 på nå, med 195-45 toyo proxes.. med valsing (bretta opp kanten ihvertfall) måtte nok dekket fortsatt ha vært 15mm lenger inn, noe som tilsvarer 8" felg med ET 35 omtrent om jeg holder tunga rett i munnen?!

8 toms felg med ET35 vil bygge 13+15=28mm lengre inn enn 9 tom med ET20. Toppen av et 195 dekk på felg med ET35 kommer 15mm lengre enn med ET20 (fordi da betyr ikke felgbredde noe, kun offset).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8 toms felg med ET35 vil bygge 13+15=28mm lengre inn enn 9 tom med ET20.

Du har ikke regna litt feil nå? Hadde du sagt 15-13=2mm hadde jeg vært med, men ikke 13+15!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke regna litt feil nå? Hadde du sagt 15-13=2mm hadde jeg vært med, men ikke 13+15!

Innlegget mitt var sikkert til å misforstå, jeg mener utsiden av felgen som bygger lengre inn, ikke felgen innover. Er jo førstnevnte som er interessant når man vurderer subbing/plass i skjermen uten redsel for at hjulet skal butte i fjærbenet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.