Hvor breie felger går det ann og putte inn under hjulbuene på en Lupo?

Anbefalte innlegg

Ok, tok litt av denne tråden i dag gitt;)

 

det er ikke i yterskjermen det suber;p men som sagt så ligger det utrolig mange tråder om dette på clublupo.co.uk martin, gå inn der:p vet du er medlem;)

 

Halvparten av folka på clublupo er jo suppehuer da;) Var det ikke de som mente at det ikke gikk med samme bredde og et som ML felga dine, ikke gikk på Lupo? mener og huske det..

Er forøvrig litt enig i det du sier, trur ikke det er subbing i ytterskjerm som blir problemet med et 25, da disse bygger mer innover en de andre felgene. På http://www.rims-n-tires.com/rt_specs.jsp fikk jeg opp følgende når jeg sammenlignet med P-slotsa som står på nå.

Wheel size: 14x6 ET 38 | 15x8 ET 25

BackSpace: 126 mm (5'') | 139 mm (5.5'') 12 mm (0.5'') deeper.

Rim Lip: 38 mm (1.5'') wider

 

Suspension : Package is 2 mm (0.1'') closer to suspension/brakes components. Acceptable for most cars.

Fenders: Package will stick out 28 mm (1.1'') farther. Make sure that you have enough room under the fender. If not, consider narrower tires or higher offset.

Wheelwells: Will fill out the wheelwell by extra 17 mm. Make sure that you have enough room under the fender. If not, consider lower profiles or smaller rims.

 

 

SÅ, slik jeg ser det, klarer jeg 2mm nærmere demper/bremser, 28mm utover(prøvde 20mm spacere på P-slotsa og hadde enda mer og gå på utover. Og at jeg klarer 17mm lenger innover...Så fremst de utregningene som er gjort er riktige...

Men, kan hende jeg faktisk må kjøpe hjula og prøve de på bilen før jeg finner ut om det faktisk fungerer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge http://www.felge.de så finnes det TÜV papirer på 8x15" ET 20 ML felger med 195/45-15" til Lupo (type 6x)

 

Er de felgene Tom Henning hadde på sin Lupo, dog med 165\45 15 dekk;)

 

Hva om jeg ganske enkelt bare spacer felgene ut 5mm?;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strekken er knallfin den. Men som jeg skulle frem til i stad, er det heller at selve dekket/dekkbanen syns jeg blir for smalt i forhold til hva man får på 1" bredere felg med 195/45. Det var ihvertfall alt jeg skulle fremt til, inntil noen tok vel av her

 

Var ikke dette en "trillebår" dimensjon?

 

disse er faktisk ikke mer en 5mm smalere en nankang sine 185/45

 

Så da veit man dette.

Måtte quote denne uttalelsen så flere får kjangs til å notere den ned til en eventuell ny diskusjon: rolleyes

 

om trådstarter vil så har jeg vel 1 bilde av felgen min med 185-45-15, så man ser hvor like disse dimensjonene egentlig er.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, er en der inne som har g1 cab, å han hadde ml på den, også prøvde han de på lupoen sin, å det funket ikke, disse var det et25 å han hadde 195 45 dekk på de:p

 

Akkurat hva var det som ikke "funket" ?

Mener jeg og Mattis testet mine ML i ET25 på lupoen og det gikk greit på det....(husker ikke om vi måtte space 5mm eller ikke)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om trådstarter vil så har jeg vel 1 bilde av felgen min med 185-45-15, så man ser hvor like disse dimensjonene egentlig er.:)

 

Post i vei, bare å vise i gang strekken!

 

Akkurat hva var det som ikke "funket" ?

Mener jeg og Mattis testet mine ML i ET25 på lupoen og det gikk greit på det....(husker ikke om vi måtte space 5mm eller ikke)

 

Har du mulighet til og sjekke dette ut?;)

 

 

står nå utallige poster om at 15x8 et25 subber på clublupo. det går på, null stress, men det subber under kjøring, å dere kjørte vel ikke så mye med dette? å hvis dere spacet ut 5mm så er det jo noe annet:p for da blir jo et 5mm lavere.

 

Heh, da er jo egentlig problemet løst;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der har vi strekken jeg skal ha gitt;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

står nå utallige poster om at 15x8 et25 subber på clublupo. det går på, null stress, men det subber under kjøring, å dere kjørte vel ikke så mye med dette? å hvis dere spacet ut 5mm så er det jo noe annet:p for da blir jo et 5mm lavere.

 

Subber hvor??? dersom det subber i skjermen blir det jo værre med lavere ET

 

Martin:Send pm til mattis wang og hør om han husker det ;) begynner å bli noen år siden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet ikke hvor mange ganger at det ikke er i ytterskjermen det subber jeg men, rutten tutten tei, å jeg pratet med mattis når jeg kjøpte bilen å han fant ikke bildene:p men vet han hadde på felgene.

 

Må isåfall være bak det da for fremme er det jo identisk hjuloppheng som på polo 6n og der går det fint med ET25.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror ikke det altså;) hvis du finner ut på siden der om 15x8 et 25 passer på en 99mod lupo så du fader meg god

 

Prøv en 7x15 ET38 felg, hvis den går klar, så går 8x15 ET25 klar også. Merkelig debatt med mye avsporinger det her :)

 

Når det gjelder dekkstrekk, så er jeg generelt for mye strekk, men bare hvis det trengs. Er det plass til 195 dekk på 8x15 på Lupo, så ville jeg valgt det istedenfor 185 eller 165. Unntaket måtte være hvis man ønsker lavest mulig dekk og sånn sett vil ha 165/45 istedenfor 195/45.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv en 7x15 ET38 felg, hvis den går klar, så går 8x15 ET25 klar også. Merkelig debatt med mye avsporinger det her :)

 

Når det gjelder dekkstrekk, så er jeg generelt for mye strekk, men bare hvis det trengs. Er det plass til 195 dekk på 8x15 på Lupo, så ville jeg valgt det istedenfor 185 eller 165. Unntaket måtte være hvis man ønsker lavest mulig dekk og sånn sett vil ha 165/45 istedenfor 195/45.

 

Så enkelt kan det sies Runar;) Hadde bare noen sagt det første siden i tråden hadde vi sluppet all ot praten;)

Når det kommer til dekkstrekken skal jeg ha noe dekkstrekk bare for at det ikke skal bli noen problemer med at dekk og felg skal gå klar, så hvis jeg klarer meg med 195 dekk, så kan det hende jeg går for det. Men må ærlig innrømme at jeg ble litt svak for den strekken Henrik hadde på;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så enkelt kan det sies Runar;) Hadde bare noen sagt det første siden i tråden hadde vi sluppet all ot praten;)

Når det kommer til dekkstrekken skal jeg ha noe dekkstrekk bare for at det ikke skal bli noen problemer med at dekk og felg skal gå klar, så hvis jeg klarer meg med 195 dekk, så kan det hende jeg går for det. Men må ærlig innrømme at jeg ble litt svak for den strekken Henrik hadde på;)

 

Jepp det er 185/45 på bildet hans, ikke sant. I såfall er jo dette mariginalt mer strekt og litt mindre hjul enn 195/45, slik at det kan virke som er godt valg på 8x15.

 

Vet det ikke er så mye plass innover foran på Lupo. Til sammenligning husker jeg bror hadde 7x15 ET37 med 195/45 på sin Polo 6N 1996 colour concept og da tok dekket pent tak i innerskjermen ved full sving. Ikkeno problem akkurat, men burde nok hatt ET rundt 30. 8x15 ET20 tipper jeg er best på Lupo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet det ikke er så mye plass innover foran på Lupo. Til sammenligning husker jeg bror hadde 7x15 ET37 med 195/45 på sin Polo 6N 1996 colour concept og da tok dekket pent tak i innerskjermen ved full sving. Ikkeno problem akkurat, men burde nok hatt ET rundt 30. 8x15 ET20 tipper jeg er best på Lupo.
x 2..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

7,5x17 et 38 på samme Lupo som min..

1341_2.jpg?1685574989

 

8x15 et 25...;) Men det står følgende: felgen Brock B5 8X14 ET 25 mit 2,5 cm Spurverbreiterung pro Rad Kotflügel 2 cm Gezogen

1561_3.jpg?1932876952

 

Da må det vel gå med 8x15 et 25;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8x15 et25, med 5mm spacer så er alle fornøyd? : klø : DO IT! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den blå har jaggu hjula langt utenfor da, mulig det blir greit uten spacerne, men jeg ser for meg at det må masseres litt i bua uansett : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

B5 8X14 ET 25 mit 2,5 cm Spurverbreiterung = et0 det, så bæsj ut begge to egentlig.. du ser jo det går på, men om det subber er jo noe helt annet, de fikk jo på 20" på lupoen, ikke.no stress det, men går det ann å kjøre med? nei..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

med fare for å gjenta meg selv - "mulig det blir greit uten spacerne, men jeg ser for meg at det må masseres litt i bua uansett "

 

med det mener jeg at jeg synes det ser ut til at det der stikker mer enn 2.5cm utenfor...

 

kan ikke noen bare donere en testfelg a, så slipper vi å klø oss i hodet mer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som trenger å klø seg i hodet? er jo mange som har prøvd og kjører med denne dimmen, å det er jo klar beskjed om at det subber... å de gutta der er jo livredde for å senke bila sine så, kan man jo tenke seg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde 8x14 et 30 bak og 7x14 et35 på min. Med 195/45-14. Ikke veldig stor klaring til bakaksel, og heller ikke utover(ikke valset) Fremme var ingen problem, men 7" er rimelig smalt da. Limer inn et bilde, bare for å minnes gode tider;)

Container.resize.JPG

På verkstedet.resize.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som trenger å klø seg i hodet? er jo mange som har prøvd og kjører med denne dimmen, å det er jo klar beskjed om at det subber... å de gutta der er jo livredde for å senke bila sine så, kan man jo tenke seg

 

Merkelig rart at 8x15 met ET 25 skal subbe innover når 8x14 med ET 30 går klar som vist i posten over her

ET 30 bygger jo 5 mm mer innover kontra ET 25 : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

7,5x17 et 38 på samme Lupo som min..

1341_2.jpg?1685574989

 

8x15 et 25...;) Men det står følgende: felgen Brock B5 8X14 ET 25 mit 2,5 cm Spurverbreiterung pro Rad Kotflügel 2 cm Gezogen

1561_3.jpg?1932876952

 

Da må det vel gå med 8x15 et 25;)

 

Husk at 185/35 17 er ca like stort hjul som 195/45 15. 1. dim høres helt crazy ut, men det finnes visstnok fra Nankang...kanskje noe å vurdere på 7,5x17? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig rart at 8x15 met ET 25 skal subbe innover når 8x14 med ET 30 går klar som vist i posten over her

ET 30 bygger jo 5 mm mer innover kontra ET 25 : klø :

 

trodde 195/45r15 var større en 195/45r 14 jeg men? men det skjønner kanskje ikke du? men samme det, melder meg ut av den diskusjonen her nå=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trodde 195/45r15 var større en 195/45r 14 jeg men? men det skjønner kanskje ikke du? men samme det, melder meg ut av den diskusjonen her nå=)

 

Jo men hvordan får du ett 195mm bredt dekk til å bli breiere på en 8x15 felg enn på en 8x14 felg når bredden er lik på begge dekkene,profilen er lik og de sitter på like brei felg?

Eneste forskjellen på de er at det ene har 14" hull til felg og det andre 15".

 

195mm bredt er 195mm bredt både i 14 og 15 tommer og 45% av bredden i profil på dekket er like forbannet

45% av 195 uavhengig om det er 14 eller 15 "

Jeg vet ikke hvem det er som ikke skjønner jeg.... om du vil kan jeg sikkert ta med kameraet og ta bilde av 8x15 og 8x14`ene mine med 195/45 slik at du kan få det inn med teskje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.