Hvor breie felger går det ann og putte inn under hjulbuene på en Lupo?

Anbefalte innlegg

men 14" felg med samme dekk dim som en 15", har jo mindre rulleomkrets... så det sier jo veldig lite om 15x8 går eller ikke, så det du prøver å si er at siden 14x8 går så 24"x8 å da eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I have modern lines, 8x15" ET25 all round. 8x15" on the rear should be fine. I get scrubbing on the front with the 8's but 7's would be ok. Although i didn't think Schmidt made them in 7" wide.

 

Yes i'm running 195/45/15, i've not seen a 195/40 available so don't know what that would look like. I'd imagine the tyre side wall would be stronger so they might not stretch as easily.

 

en som kjører akkurat den dimmen som er nevnt i tråden her, å det funket ikke for han...

271604714_db30c81b90.jpg?v=0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men 14" felg med samme dekk dim som en 15", har jo mindre rulleomkrets... så det sier jo veldig lite om 15x8 går eller ikke, så det du prøver å si er at siden 14x8 går så 24"x8 å da eller?

Men forklar meg hvordan det subber mer med 8x15 ET 25 kontra 8x14 ET 25 med like bredt dekk og lik profil (og dette er da selvsagt bak vi snakker om iogmed at han som hadde testet 8x14 har dette bak).

Avstanden til bakstilling og demper er jo lik så lenge felgene er like breie med likt innpress og like breie dekk. Og rullediameteren på 195/45-15 er jo faktisk mindre enn på org dim 175/65-13

 

Men han skriver jo ikke hvor det subber foran... i skjermbuen,i innerskjermen eller ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

My schmidts scrubbed really bad, they were 15's 8" wide had them on a month and the tyres turned to slicks!

 

im currently running 195/45/15's on my schmidts but i really want to stop them scrubbing by getting the best stretch of tyre i can but im not sure what to get as no where can i find 185-175-165/45/15 they only do them in 195 with a 45 profile is it possible to go up to a 50 profile and get some 165 or maybe thinner im not bothered about drivability as i dont go anywhere fast anyway i just want a really good stretch and to stop them scrubbing so much so that i might be able to wind down the coilovers some more

Picture036.jpg

 

My schmidts had 195/45's on and scrubbed on the inside of the front arches (mine are 7" ET25) but they are fine with 165/50/15's and look quite good too. Still have a decent amount of grip as well.

 

.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er 3 forskjellige biler i de qoutene her

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og rullediameteren på 195/45-15 er jo faktisk mindre enn på org dim 175/65-13

hva har det med saken å gjøre?

 

men den 15" kontra 15" med samme dekk, vill jo 15" bygge mer oppiver hvis du skjønner hva jeg mener den er jo fysisk større en 14" å bygger med mer alle kanter, utenom innover og utover..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I have 15x8 et 25 with 195/45/15 on a GTi. No rubbing on full lock at all, get the occasional scuff at the back going over bumps, but nothing major!

 

å det er på en gti, den er mye breie hjulbuer en på en ikke gti..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

im right the way down at the back on 15x7's on 175/50/15's and the amount of problems im having , ive had to get the back arches rolled and cut the utter sh*t out of the arch liners at the front and running deliberate camber on the front to make them clear the arches

 

hmmm, den var kanskje litt ot men..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men 14" felg med samme dekk dim som en 15", har jo mindre rulleomkrets... så det sier jo veldig lite om 15x8 går eller ikke, så det du prøver å si er at siden 14x8 går så 24"x8 å da eller?

 

Kanskje greit å starte med å rydde opp i begrepene før man begynner å diskutere i tråden. "Subbe" er når hjulet (dekket eller felgen) treffer innerskjerm eller stålet i skjermflensen/kanten under fjæring. "Butte" er når hjulet ikke lar seg montere på bilen fordi felg eller dekk tar borti fjærbenet på innsiden.

 

Når det gjelder subbing, så kan 8x14 gå klar, mens 8x15 ikke gjør det fordi hjulet ligger 1/2 tomme lenger opp i hjulhuset og derfor vil samme fjæingsvei gjøre at det største hjulet subber før det minste. Mht butting så skulle jeg tro at det for "vanlige hjul" ikke skulle bety noe med 14 eller 15 tom, sålenge ikke toppen av dekket treffer noe innover som det mindre hjulet ikke gjør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.