Anbefalte innlegg

På fredag skal Trond Ensrud bremse bilen sin på messa og på lørdag skal Eivind Bekkeli og Jonus bremse sine. Det starter kl 12 på lørdag hvis noen er interessert:)

Det blir garantert grom lyd hvertfall...Bilen til Eivind skal bremses med "fri" eksos: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aiai.... Håper noen her har tenkt å tape det der :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er artig det men .... Tollvesenet har jo stand på messa.

Får håpe de står langt unna når det bremses

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke skilter på noen av de bilene?

Men absolutt noe å få med seg.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel langt unna skilt de bilene der ja :P Håper det kommer ut video av dette!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er målet med Tollvesenet sin stand egentlig (ikke negativt ment)..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke hatt noe å sakt om de hadde skilter eller ikke, man har lov til å kjøre med annen effekt på rulle, bane osv. Men da kreves det at man må ut av bilen og fram i motorrom for å koble om/justere trykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei. Biler som skal godkjennes med annen effekt enn orginalt skal kunne godkjennes med evt maksimalt arbeidtrykk for påmontert turbo. dvs det skal ikke gå ann å godkjenne med 0,5bar for så å skur opp til 1,5 på vei.

 

nye regler 1/7-07

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei. Biler som skal godkjennes med annen effekt enn orginalt skal kunne godkjennes med evt maksimalt arbeidtrykk for påmontert turbo. dvs det skal ikke gå ann å godkjenne med 0,5bar for så å skur opp til 1,5 på vei.

 

nye regler 1/7-07

 

Så hvis man på sin s4 93modell feks, ryker orginal turbo og kjøper en netics snurre, så må man registrere den for 1,5 bar da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei. Biler som skal godkjennes med annen effekt enn orginalt skal kunne godkjennes med evt maksimalt arbeidtrykk for påmontert turbo. dvs det skal ikke gå ann å godkjenne med 0,5bar for så å skur opp til 1,5 på vei.

 

nye regler 1/7-07

 

I følge en kjenning som kjører dragracing med supra er dette feil. Man trenger ikke godkjenne med mer enn den effekten man bruker på gata. Så om man har et potensiale på 800hk så trenger det ikke stå mer enn 350hk i vognkort, men da har du heller ikke lov å nytte mer enn oppgitt effekt i vognkort på vei/gata. Men man kan skru opp på banekjøring, rullekjøring, dragracing osv. Dog et krav er at dette ikke skal være mulig å gjøre fra innsiden av bilen. (f.eks. justerbart turbotrykk i dash eller hanskerom er ikke lov.)

 

Har du noe lovhidden å referere til?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har mer lyst til å skrive om det tråden faktisk handler om, jeg. TØFT! Jeg skal nedover på fredag, så dette SKAL jeg få med meg:tilber::tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt tidlig i tråden da må noen ta på seg å filme så vi oppe i nord får en liten smak :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med maksimalt arbeidstrykk høres rart ut. Sånn sett skulle f.eks. min bil måtte godkjennes med 1.3 bar og 280-290 hk med originalturboen i motsetning til 0.8 bar og 220 hk som den har originalt.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med maksimalt arbeidstrykk høres rart ut. Sånn sett skulle f.eks. min bil måtte godkjennes med 1.3 bar og 280-290 hk med originalturboen i motsetning til 0.8 bar og 220 hk som den har originalt.. ;)

 

Det er nok ikke tilbakevirkende kraft på dette.

 

det er biltilsynet som har opplyst om dette, kan se om jeg finner frem kilden.

 

Dette er såppas offtopic i grunn, så jeg bare linker til siden, i stedet for å sitere mailen fra Biltilsynet.

http://www.volvo-power.net/site/index.php?option=com_content&task=view&id=36&Itemid=2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke det han mente (tror jeg). Eksempel2: En original 1,8T er registrert med og yter 150hk. Denne turboen leverer iallefall til 200hk. Du må ikke registrere den på 200hk. DU har fortsatt muligheten til å gå inn å endre mapp på en track-day og sette tilbake til original før du kjører på vei igjen uten å ha jort noe ulovlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På fredag skal Trond Ensrud bremse bilen sin på messa og på lørdag skal Eivind Bekkeli og Jonus bremse sine. Det starter kl 12 på lørdag hvis noen er interessert:)

Det blir garantert grom lyd hvertfall...Bilen til Eivind skal bremses med "fri" eksos: rock :

 

Det kan jo bli artig. Vet noen hva slags rulle det er snakk om?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jo bli artig. Vet noen hva slags rulle det er snakk om?

 

Mener det er rulla til Autokvikk som skal brukes på messa

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det er rulla til Autokvikk som skal brukes på messa

 

Da blir det en Rototest, som tester på navene. Blir spennende å se resultatet, og om de tester steady state eller sweep. Rototest har en stor hiddenbase med dyno hidden for biler som de har testet:

http://www.rri.se/index.php?DN=29

Lett å VAG underrater turbobilene sine, og overrater sugemotorene. Golf GT legger f.eks 174hk på navene, men er lista med 170hk på svinghjulet. B7 RS4, derimot legger ned 333hk på navene, men er listet med 420hk på svinghjul, osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det en Rototest, som tester på navene. Blir spennende å se resultatet, og om de tester steady state eller sweep. Rototest har en stor hiddenbase med dyno hidden for biler som de har testet:

http://www.rri.se/index.php?DN=29

Lett å VAG underrater turbobilene sine, og overrater sugemotorene. Golf GT legger f.eks 174hk på navene, men er lista med 170hk på svinghjulet. B7 RS4, derimot legger ned 333hk på navene, men er listet med 420hk på svinghjul, osv.

 

Jeg har enda ikke hørt om en standar B7 RS4 som bremser 420hk på svinghjulet. Det jeg har hørt er at det ligger vanligvis 10 til 30 hk under.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har enda ikke hørt om en standar B7 RS4 som bremser 420hk på svinghjulet. Det jeg har hørt er at det ligger vanligvis 10 til 30 hk under.

 

Stemmer det, nå må man riktignok plukke ut motoren og teste den i henhold til DIN standard for å kunne påstå at Audi lyver, men de legger ned såpass lite på hjul/nav at man må kunne spørre seg om de virkelig har 420hk på veiva: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

787 hk på Bekkeli..Noen som vet hva Jonus fikk ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av det jeg fikk med meg i går, ble det 555 på Trond, men hørte at det ble 562 til slutt. Noen som kan bekrefte dette? Jeg mente det var mer...?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble 585hk og 650nm på 2,0bar med 70 grader innsugstemp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble 585hk og 650nm på 2,0bar med 70 grader innsugstemp

 

Gode tall;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Likte han kommentatoren fra Gatebil jeg... hehe.. Spesielt biten om å spraye CO2 på IC'n for å få lavere trykk... : ja :

Men var definitivt morsomt å være vitne til:) Sto omtrent så nærme som det gikk da de bremsa S1'en, og det rensket opp godt i øregangene for å si det sånn! Herlig lyd! Om en femmer høres rå ut på 4000 rpm, høres den 10 ganger råere ut på 8000 rpm :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.