Anbefalte innlegg

Onsdag 21 november (neste onsdag) fra kl 18.00 til 22.00 er det Power Night hos Gumpens Auto i Kristiansand.

Det kommer R8, S3, S5, Q7 4.2 TDI og Audi TT i Roadster og Coupe.

Presentasjon av bilene begyner kl 19.00.

 

Det blir desverre ikke prøvekjøring av bilene: gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pokker! Jeg skal jobbe den kvelden... Hadde vært artig å sett R8 på nært hold!;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det bare blir deg og meg Per så kan jeg sikkert ordne litt prøvekjøring når de andre (som har fått innvitasjon) har gått:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pokker...jeg er på jobb...

 

Sørg for noen flotte bilder...og skriv gjerne noen ord til Treffpunkt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer rett fra Power Night hos Albjerk Auto i Drammen, Vil bare si att dere har noe å glede dere til for det var helt rått, lyden av bilene kan ikke beskrives heller det var bare helt konge!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer vertfall!! :) innbydelse kom jo i posten i uka som var så.. :P hehehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde vært gøy å fått meg seg det her. Noen fra grimstad/arendal som har en ekstra plass i bilen??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette for "Hvermansen" eller kun for spesielt innbudte gjester?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk en lapp i posten jeg og.....men....kommer ikke hjem fra østerrike før den 22: mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette for "Hvermansen" eller kun for spesielt innbudte gjester?

 

Dette er vel egentlig for kunder av Gumpens, men etter at jeg snakket med de så kunne jeg legge invitasjonen ut på forumet, så nå er det for medlemene også.;)

 

I den invitasjonen jeg har fått står det: "Ta med en venn og opplev en rå Audikveld hos oss"

Så de er nok ikke veldig strikse på hvem som kommer, men de ønsker vel kanskje ikke at en hel barnehage kommer på besøk: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er kunde hos Gumpen, man kanskje på "feil" bilmerke? :)

Det står VW på min bil og ikke Audi.

 

Tar sjansen og stikker oppom en tur på onsdag.

 

En mann alene som har passert de 40 kan da umulig karakteriseres som "en hel barnehage" ? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er kunde hos Gumpen, man kanskje på "feil" bilmerke? :)

Det står VW på min bil og ikke Audi.

 

Tar sjansen og stikker oppom en tur på onsdag.

 

En mann alene som har passert de 40 kan da umulig karakteriseres som "en hel barnehage" ? ;)

 

 

Det er bare å ta turen!

 

Jeg ser nok for meg at vi medlemene kan oppfattes som "barnehage" når de viser den ene grombilen etter den andre:nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Det blir desverre ikke prøvekjøring av bilene: gråter :

 

I Bergen var dette et kjempe opplegg. Fikk selv kjørt S3, S5 og R8!!! Er det pga glatte veier det ikkeblir kjøring eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare å ta turen!

 

Jeg ser nok for meg at vi medlemene kan oppfattes som "barnehage" når de viser den ene grombilen etter den andre:nana:

 

Joda - hver og en kan bli som barn igjen da.... : gb :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare å ta turen!

 

Jeg ser nok for meg at vi medlemene kan oppfattes som "barnehage" når de viser den ene grombilen etter den andre:nana:

 

Vi får prøve å holde oss i skinnet da :evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke :( Dama skulle på trafikalt grunnkurs i dag..

 

Håper dòg på noen bilder :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pokker at jeg ikke så denne tråden før da...argh..: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er noen (dårlige) bilder.

 

R8 som er velkjent fra mange biltester etc. Stilig bil!

 

IMG_3544Medium-vi.jpg

 

R8 motor. Walter mente det burde være god plass til en kompressor

 

IMG_3545Medium-vi.jpg

 

De karakteristiske lysene på R8

 

IMG_3557Medium-vi.jpg

 

Baugen på en S8

 

IMG_3547Medium-vi.jpg

 

Dobbel-femmer

 

IMG_3548Medium-vi.jpg

 

IMG_3549Medium-vi.jpg

 

Bang & Olufsen stereo, og hattehylle kledd i alcantara

 

IMG_3550Medium-vi.jpg

 

S3's 2.0 TFSI

 

IMG_3552Medium-vi.jpg

 

Q7's 4.2 V8 TDI, med 760 Nm

 

IMG_3559Medium-vi.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var vel mulig med både kompressor og turbo(er) etter at vi fikk målt litt, var det ikke det Per?: smil :

 

Ellers så fikk vi en herlig demonstrasjon av BO anlegget i S'en av en representant fra BO. Jeg tror det er det grommeste jeg har hørt av lyd i bil.

 

Det blir nok desverre ikke noe BO anlegg i RS4'en, eller A6'en til Per,da det var umulig å få kjøpt elementene løse og det gikk heller ikke å flytte de over fra en annen bil, samme hvilke løsninger jeg og Per kom på :nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg prøvde å si, det er nok ikke umulig, bare en utfordring. Litt over mitt nivå, det skal jeg innrømme, men det er nok ikke umulig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var vel mulig med både kompressor og turbo(er) etter at vi fikk målt litt, var det ikke det Per?: smil :

 

Ellers så fikk vi en herlig demonstrasjon av BO anlegget i S'en av en representant fra BO. Jeg tror det er det grommeste jeg har hørt av lyd i bil.

 

Det blir nok desverre ikke noe BO anlegg i RS4'en, eller A6'en til Per,da det var umulig å få kjøpt elementene løse og det gikk heller ikke å flytte de over fra en annen bil, samme hvilke løsninger jeg og Per kom på :nana:

 

Som nevnte i går kveld, så blir bode kompressor OG turbo litt Ole Brumm, jatakk - begge deler.

Eller sagt på en litt annen måte; push-pull.

 

Vi fant vel også noen små designmessige detaljer, særlig i interiøret på R8 som vi ville gjort litt annerledes.

Men for all del; En flott bil!

 

Når det gjelder B&O-anlegget, så var det en utrolig lydopplevelse som overgår alt hva jeg noen gang har hørt i en bil.

Ikke på grunn av MYE lyd, men på grunn av vellyd. Det låt så rent og pent at det var en sann fryd!

 

Bare synd at B&O-komponentene ikke er tilgjengelig i "løs vekt".

 

Dessverre kun tilgjengelig som fabrikkmontert tilleggsutstyr.

 

Pent å se på og en nytelse å høre på.

 

Ellers så var det masse fine biler med nok av "power".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers så var det masse fine biler med nok av "power".

 

 

 

Hvor var de: klø :: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor var de: klø :: smil :

 

Walter, du er i utgangspunktet diskvalifisert fra denne delen av diskusjonen. : smil :

 

For en annen stakkar som kjører "dieselpurke" (1,9TDI/100HK), så var det nok av biler med nok av power. : rock :

 

For en som en "avhengig" av stasjonsvogn, så er det synd at A8/S8 ikke kommer i stasjonsvogn.

Q7 er IKKE et alternativ. Da heller en Audi Allroad, men det får bli i mitt neste liv. : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.