Elendig lakk på nyere audi ??

Anbefalte innlegg

Har en 2004 mod a4 som har trillet 30000km. Nå er det ikke lakk igjen fra den nederste lista på døra og helt ned,har blitt helt kvit,samme gjelder framfanger og bakfanger.Dette er jo helt sjokkerende,hva faens dritt lakk er det audi bruker? Er en smule oppgitt: bh :

 

Noen andre som har vet ute for det samme?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan vei kjører du på? Mye grusveier?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei kjører bare på asfalt,bilen blir lite brukt vinterstid. Skulle ikke vere noen grunn til att dette skulle bli sånn etter så kort tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd å polere opp da? Kan være klarlakken som er blitt slitt heftig.

Kan legge til at når jeg importerte bilen min så var frontfangeren nesten grå(skulle vært sort), men 110 000km på autobahn setter vel sine spor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men 110 000km på autobahn setter vel sine spor.

 

 

noe sier meg at 110.000 km på Autobahn er bedre enn 110.000 km på norske veier... :P

Sorry OT...:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en 2004 mod a4 som har trillet 30000km. Nå er det ikke lakk igjen fra den nederste lista på døra og helt ned,har blitt helt kvit,samme gjelder framfanger og bakfanger.Dette er jo helt sjokkerende,hva faens dritt lakk er det audi bruker? Er en smule oppgitt: bh :

 

Noen andre som har vet ute for det samme?

 

Har du skvettlapper? grei forsikring mot slik slitasje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja har prøvt og polere men ingen resultat. Må vere ekstremt dårli lakk! Mener det skal vere unøvendig å begynne og lakke etter så kort tid. Bilen er jo så vidt innkjørt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du skvettlapper? grei forsikring mot slik slitasje

 

Nei jeg har ikke det,synes ikke det tar seg så bra ut. Jeg vet det hadde vert bedre og hat skvettlapper,men alikevell,har hatt to audi a4 før,men uten skvett lapper men de har ikke blitt slitt i lakken så fort!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke 6 års lakk garanti på audi???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke 6 års lakk garanti på audi???

 

 

Jo har prøvd meg hos audi,men fikk beskjed om att det ikke var garanti på dette: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss! Dette hørtes da ikke bra ut: eek : Lakken skal jo selvfølgelig vare MYE lenger enn det den har gjort i ditt tilfelle. Hadde en vw caddy 2001 mod før som jeg solgte i høst og den hadde gått nesten 200.000 km og var da ikke noe å si på lakken der. Der bruker dem jo dårligere og mindre lakk pga det er en varebil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk lakkert opp nesten hele A6en min pga sinkslipp... Var en 2003 modell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig lakk gjelder de fleste nye biler,ikke bare Audi.

Det er miljølakken som er problemet har jeg hørt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er poenget med miljølakk egentlig? om den er ment å være miljøvennlig mot naturen så er det vel mest hendig att den henger på lengst mulig? ek.s lakken slipper å bilen ruster opp etter kort tid å må vrakes mange år for tidlig så blir det bare mer skrap :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det ikke lakk igjen fra den nederste lista på døra og helt ned,har blitt helt kvit,samme gjelder framfanger og bakfanger.

 

Er nederste delen av bilen din lakkert fra fabrikk, eller er listene lakkert i etterkant? Skulle nesten tro det var gjort på et shabby lakkeringsverksted dersom kvaliteten er så dårlig

 

Min 04 er orginallakkert helt ned og selv etter 90.000 km er det utrolig lite steinsprut og slitasje i lakken. Jeg har i tillegg mørk bil, så enhver skade i lakken viser utrolig godt.

 

------

Lagt til:

Vi bor jo på samme sted for pokker! Har sett bilen din et par ganger. Pen kjerre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle 2004 modeller er vel hellakkert... Min har gått ca 76.000km og lakken er helt strøken! Merkelig greier, og rart ikke Audi tar litt ansvar, må jo skjønne at dette ikke er helt normalt.

 

A.J.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nederste delen av bilen din lakkert fra fabrikk, eller er listene lakkert i etterkant? Skulle nesten tro det var gjort på et shabby lakkeringsverksted dersom kvaliteten er så dårlig

 

Min 04 er orginallakkert helt ned og selv etter 90.000 km er det utrolig lite steinsprut og slitasje i lakken. Jeg har i tillegg mørk bil, så enhver skade i lakken viser utrolig godt.

 

------

Lagt til:

Vi bor jo på samme sted for pokker! Har sett bilen din et par ganger. Pen kjerre.

 

Bilen er lakert helt ned når bilen var ny,så det er gjort fra fabrikk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en 2004 mod a4 som har trillet 30000km. Nå er det ikke lakk igjen fra den nederste lista på døra og helt ned,har blitt helt kvit,samme gjelder framfanger og bakfanger.Dette er jo helt sjokkerende,hva faens dritt lakk er det audi bruker? Er en smule oppgitt: bh :

 

Noen andre som har vet ute for det samme?

 

har du lavt innpress på felgene dine? hvis du har felger\dekk som stikker langt ut så har det faktisk utrolig mye å si på steinspruten... hiver myye dritt opp langs sidene når det er lavt innpress (snakker av erfaring)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv eit anna audi verksted, ein kompis har a6 2005mod med litt lakk rust han fikk ikkje noe i bergen men søstra mi fikk nesten heile 99mod a6en lakka å den va kjørt 480 tusen km

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du bilde av faenskapet så vi får se hva det dreier seg om? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi og VW -lakk er upåklagelig. Klarlakken er så hard som bare det, så hvis dette er tilfelle må det ha skjedd en feil, hvis ikke bilen er omlakkert da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette her hørtes helt ræva ut av Møller.

 

Hadde dett vært meg så hadde det nok ikke blitt audi neste gang jeg skulle kjøpe ny bil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå ihvertfall elendig erfaring med Audi lakken.. '00 A4 hvor bakluken har vært skiftet 2 ganger, og lakkert 3-4 ganger etter bobler i lakken. Nå har det bredt seg til hjulbuer (utsiden, opp mot panseret, så ikke noe steinsprut) og diverse andre steder. Og denne bilen har blitt behandlet PENT!

 

'07 Q7, akkurat samme tullet. Bobler i lakken under på bakluken, ekstremt skuffende!! Lakkert om, og jada, nå er det så mye "korn" i lakken etter at man skulle tro de har lakkert bakluken ved et sandtak. Lakken på Q7'n virker i tilegg helt håpløs tynn, denne har fått lakkbehandling når vi fikk den levert (permashine) men bare man vasker bilen med vanlig svamp ser man jo striper i lakken. Denne bilen er selvsagt svart.. Uansett, dette er en bil som er 2 år nå i år, og har gått 22.000 km, så den er LITE brukt.. Blir også behandlet veldig bra.. Så, er virkelig spent på den nye A4'n jeg akkurat har fått.. Begynner å miste litt lysta nå kjenner jeg.. Mon tro om f.eks BMW sliter like mye med dårlig lakk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en a4 b5 01 hvor lakken er tydlig slitt ved framhjulene dette er nok fordi den har gått mesteparten av tiden i tyskland. bakluka har jo selfølgelig en blemme, men det kommer ikke av at lakken er dårlig, men fordi aluminium og plåt ikke alltid går godt sammen da lista der skiltlysa sitter er av alu.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne trådstarter lagt ut et bilde av elendigheten?

 

Enig med det som var nevnt ovenfor. Ta kontakt med en annen forhandler, virker på meg som det er veldig stor forskjell på både moral og service rundt på de forskjellige...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.