Troms: Piggfritt i Tromsø

Anbefalte innlegg

Å ikke kom deg opp:)

 

pudding truls :) piggfritt er jo bare så mye bedre enn pigg,på alle mulige måter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nah;P skeptisk. Kjører selv piggfritt nå. Å skal ikke ha det igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei:) men har du ikke quattro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

æ har piggfritt, å d e ingen problem, 225/45/17 nokia rsi, kan ikke tenke mæ å ha piggdekk,,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Piggfritt er vel egentlig ikke noe stort problem i Tromsø. Jeg kjørte piggfritt i fjor, da med trekk på forhjula og skamsenk.. Så ploget en del, og da mistet jeg fort grepet med piggfritt;) Var ingenting som tok tak liksom. Kjører hakka5 pigg i år, og det er en del bedre på grevlinger. Mener jeg da.

Men for all del, har du quattro har du ingen problemer med piggfritt! Jan Henrik er jo svoren piggfritt mann med 200.. Tok vel gjerne bakkestart i bakken opp til VWærksted, hvor jeg sliter som faen med min, når jeg henter fart!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt e vel relativt til kor mye sinnsvake bakka du MÅ opp, og om du e avhengig av bilen alle daga iløpet av vintern.. Personlig så har vi en svinaktig bratt og lang bakke opp til VWærkste, nokka som gjør at æ ikke tar noen sjanser og kjører Hakka 5 (pigg). Men så høre det jo med te historia at æ kjøre grevling også da : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men for all del, har du quattro har du ingen problemer med piggfritt! Jan Henrik er jo svoren piggfritt mann med 200.. Tok vel gjerne bakkestart i bakken opp til VWærksted, hvor jeg sliter som faen med min, når jeg henter fart!

Starten er ikke noe problem med quattro, men husk at bremselengden er den samme selv med trekk på alle 4 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Starten er ikke noe problem med quattro, men husk at bremselengden er den samme selv med trekk på alle 4 :)

 

Fullstendig klar over det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Starten er ikke noe problem med quattro, men husk at bremselengden er den samme selv med trekk på alle 4 :)

 

sant så sant:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Piggfritt er vel egentlig ikke noe stort problem i Tromsø. Jeg kjørte piggfritt i fjor, da med trekk på forhjula og skamsenk.. Så ploget en del, og da mistet jeg fort grepet med piggfritt;) Var ingenting som tok tak liksom. Kjører hakka5 pigg i år, og det er en del bedre på grevlinger. Mener jeg da.

Men for all del, har du quattro har du ingen problemer med piggfritt! Jan Henrik er jo svoren piggfritt mann med 200.. Tok vel gjerne bakkestart i bakken opp til VWærksted, hvor jeg sliter som faen med min, når jeg henter fart!

 

 

sjølveste quattro du har: rolleyes.Trudde det jan Henrik hater piggfritt??,synst det han snakket om det når eg sitter på med han når han har kjørt meg hjem fra ein fuktig bytur i drosje audien:)..(trur eg da): klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Starten er ikke noe problem med quattro, men husk at bremselengden er den samme selv med trekk på alle 4 :)

 

Ikkje vesst du mose bilen i revers når du fær framover : haha ::nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikkje vesst du mose bilen i revers når du fær framover : haha ::nana:

 

: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører 3 sesongen uten pigg...

Kan ikke beskrives kor herlig det e å kjøre på bar asfalt å ikke høre den uendelig jævlige knattringa fra piggdekkan. kjørekomfort deluxe.

Fikk pigg fritt med den første passaten, og tenkte som så at en får prøve det.

Som andre har sagt. det e kun farta som avgjør.

Har ikke stått fast hittil! "bank i bordet"

Kjøpte ny passat, med pigg, så jeg kjøpte piggfritt til den!

Vinter har vi, men for det meste er veiene bare (hovedveiene), også e det så mye enklere å "slenge" litt med ræva uten pigg, om en ønske.

 

Om det ikke kom fram, har ikke 4-motion eller no, bare FWD....

Pigg dekkan ligg der, sånn i tilfelle. Gjorde det bra på vinter treff i fjord med de på da, så skal ikke se bort ifra at jeg skifter før treffet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Æ har kjørt piggfritt sia 1999/2000-vintern. Aldri hatt firtrekk.

Passaten nu e første bilen med antispinn/antiskrens...ellers hatt bila uten abs også med piggfritt, og det har funka helt fint!

Kjøre etter forholdan e vel tingen uansett.

Brorsan kjøre piggfritt på A6 Q og han si han aldri kommer tel å kjøre pigg mer.

En kompis har BMW E39 525tds og han kjøre med 17" piggfritt fra Nankang (SV1) og han e storfornøyd. Bytta fra piggdekk etter anbefaling fra mæ.

 

 

Så kjøp bare piggfritt, det e mye mer behagelig å kjøre med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pigg fritt er genialt for de som kan la bilen stå når de dagene som det er holke føre. Men bor du feks i alarmveien i tromsdalen, Gimlebakken, Dramsveien området osv osv. og det blir holkeføre quattro eller ikke du kommer deg ikke fram uten pigg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pigg fritt er genialt for de som kan la bilen stå når de dagene som det er holke føre. Men bor du feks i alarmveien i tromsdalen, Gimlebakken, Dramsveien området osv osv. og det blir holkeføre quattro eller ikke du kommer deg ikke fram uten pigg.

 

akkurat d me at mainn ikje kommer sæ fra når d e holkeføre på piggfritt å quattro, d e bære piss :)

kjørte opp dein bratte bakken på dramsveien, opp mot storskogen på holka, å d jikk nok bære fint.. e bære å tørr å ta sjangsn :)

 

gimlebakken, e d dein lange bakken oppfør lyskrysse på nordsia av videoverden?

isåfall, så går d bære godt på hålka der å, opp værtfall :)

veit ikje kordan d e i alarmveien, før æ veit ikje kor d e :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pigg fritt er genialt for de som kan la bilen stå når de dagene som det er holke føre. Men bor du feks i alarmveien i tromsdalen, Gimlebakken, Dramsveien området osv osv. og det blir holkeføre quattro eller ikke du kommer deg ikke fram uten pigg.

 

For all del, ja det kan vel være daga man ikke skulle vært ute i det heletatt!

 

Har du prøvd Contvikingcontact 3 eller Nokian RSI?

Har du noen gang kjørt på gode piggfrie dekk?

 

Det e faktisk bedre enn du trur, å d at du ikke kommer dæ nån vei når det e holke e åsså bare tøv, kjøre du etter forholdan så går alt stortsett bra! Sålenge d ikke e full orkan å det hagle småstein...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

æ kjør Contivikingcontact 3, å di e heilt konge:) sinnsyk framkommelihet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Æ lar nu aldri bilen stå pga. at æ har piggfridekk.. Men om d e hålkeføre vurdere æ alle bakkan tel om æ kjæm mæ velberga ned igjen..

 

Skjelden æ ikkje kommer mæ en plass æ sku vært pga det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ikke la bilen stå:P og det er forlangt til å ta buss til jobb. Så da må man satse;p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.