Subber i hjulbuen A6 4b. hva anbefales og gjøres ?

Anbefalte innlegg

heihå !

 

Har fått ett problem som jeg vil ha noen tips til hvordan jeg burde løse.

 

Saken er slik;

Har senket bilen. Skulle prøve sommerhjula som er forøvrig 8,5x18 ET35 Antera MTM felger. Disse ble skodd med Federal 595 235/40 dekk.

 

Problemet da kom forran som dere kan se på bildet postet lengre ned.

 

Jeg kom ikke ut av gården fordi hjulet rett og slett begynte og butte oppat hjulbuen så fort det kom litt oppover bakke.

 

Så jeg må da enten bytte dekkdim. Til hva? eller jeg må til og valse... er det dumt med tanke på galv. ?

 

Si hva dere ville gjort.... og skru bilen opp er passe uakutelt igrunn.....

08122007035mini.JPG

08122007041mini.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror neppe at og gå over til 225 vil hjelpe. Er snakk om 0.5cm og er mer enn dette.... Noen med erfaringer med lignende dimensjoner på 4b ? er helt sikkert det ....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

225 35 funker og da blir vertfall bilen lav nok : smil : edit: kansje 215 40 hadde funka?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

heihå !

 

Har fått ett problem som jeg vil ha noen tips til hvordan jeg burde løse.

 

Saken er slik;

Har senket bilen. Skulle prøve sommerhjula som er forøvrig 8,5x18 ET35 Antera MTM felger. Disse ble skodd med Federal 595 235/40 dekk.

 

Problemet da kom forran som dere kan se på bildet postet lengre ned.

 

Jeg kom ikke ut av gården fordi hjulet rett og slett begynte og butte oppat hjulbuen så fort det kom litt oppover bakke.

 

Så jeg må da enten bytte dekkdim. Til hva? eller jeg må til og valse... er det dumt med tanke på galv. ?

 

Si hva dere ville gjort.... og skru bilen opp er passe uakutelt igrunn.....

 

Åssen senkesett er dettè? Kan jo ikke være "låste" 40-50mm sett som gjør bilen så lav? Bytt fjærer er mitt tips, å måtte sette på 215/40 18 på en A6 virker litt å begynne å feil ende, fordi det blir for små hjul. 225/35 er enda "verre". Men husk at 225 vil gi "dobbel effekt" fordi dekket både er smalere og lavere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen senkesett er dettè? Kan jo ikke være "låste" 40-50mm sett som gjør bilen så lav? Bytt fjærer er mitt tips, å måtte sette på 215/40 18 på en A6 virker litt å begynne å feil ende, fordi det blir for små hjul. 225/35 er enda "verre". Men husk at 225 vil gi "dobbel effekt" fordi dekket både er smalere og lavere.

 

Dette er ett supersport justerbart senkesett. MOntert for 1 uke siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/40-18 skal funke gullfint

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm... 225/35 da ? da vil jo dekkets bredde bli mindre, og dekkets høyde blir lavere. Samt lengre inn på felgen...

 

en mulighet tru? hmmmm....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT, men kommer virkelig ET 35 så langt ut? : klø : Ser jo ut som om det kommer VELDIG mye lengre ut enn felgene med ET45 jeg kjørte med tidligere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg var ute å sjekka vinterfelga mine de er et 35 9x18 bak og 8x18 foran med 225 40 18 piggfrie dunlop og det funker perfekt ingen subbing og bilen er like lav som din. senka med kw gewinde.

 

Så eg trur det holder og gå over til 225 40 18 men velg ett dekk som gjerne er smalt i forhold til type alla nangkang feks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg var ute å sjekka vinterfelga mine de er et 35 9x18 bak og 8x18 foran med 225 40 18 piggfrie dunlop og det funker perfekt ingen subbing og bilen er like lav som din. senka med kw gewinde.

 

Så eg trur det holder og gå over til 225 40 18 men velg ett dekk som gjerne er smalt i forhold til type alla nangkang feks.

 

Burde gå fint med "merkedekk" også. Ser ut som det er lavere innpress enn 35 på bilen med problemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er ett supersport justerbart senkesett. MOntert for 1 uke siden.

 

Da ville jeg valgt 225/40 18 og hvis det mot formodning også subber, så bør du skru bilen opp 1 cm. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg var ute å sjekka vinterfelga mine de er et 35 9x18 bak og 8x18 foran med 225 40 18 piggfrie dunlop og det funker perfekt ingen subbing og bilen er like lav som din. senka med kw gewinde.

 

Så eg trur det holder og gå over til 225 40 18 men velg ett dekk som gjerne er smalt i forhold til type alla nangkang feks.

 

Bak har jeg ikke noe problem. Der kunne jeg gjerne spacet hjulet 5-7mm eller noe slikt....

 

Felgene er ET 35. 8.5" breie. har 2-3mm klaring til fjærbeinet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror innpresset ditt må være fullstendig feil. Ser iallefall sånn ut. Bilen ser dessuten lovlig lavt ut. Jeg kjører justerbart på min med 19 toms 235/35 og har ALDRI subba (vel og merke med riktig innpress). Du må nok heve bilen ja, før du river hjullagre og andre forstillingsdeler i fillebiter.

 

Kristian.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er ett supersport justerbart senkesett. MOntert for 1 uke siden.

 

Er da bare å skru opp igjen bilen din litt da.. når du faktisk har justerbart!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får vi selge unna de dekka da....

 

Går Falken under kvalitetsdekk med ikke alt for breie kanter? Kuhmo ?

 

Eller er kvalitetsdekk kun michelin, toyo,pirelli o.s.v ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror innpresset ditt må være fullstendig feil. Ser iallefall sånn ut. Bilen ser dessuten lovlig lavt ut. Jeg kjører justerbart på min med 19 toms 235/35 og har ALDRI subba (vel og merke med riktig innpress). Du må nok heve bilen ja, før du river hjullagre og andre forstillingsdeler i fillebiter.

 

Kristian.

 

Er bare hva jeg har fått oppgitt av han jeg kjøpte hjula av.

 

Hvor breie felger har du ? og impress ?

 

Jeg har som sagt, 2-3mm klaring til fjærbeina forran. også som dere ser på bildet, heelt ut til kanten.

 

Dekkmerke har du da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du kjøpt hjula brukt ? Tror jeg ville dobbeltsjekka fakta med Jon (http://www.jonsdekkogfelg.no).

 

Jeg kjører med innpress på 35 og 8" bredde på felgen. Dekka er Nankang Sport NS II....

 

Bilen min er jo en 01 og din en 98, men det skulle vel ikke ha noe å si? Din har vel original dim. 195/65-15 mens min har 205/55-16.

 

Støter du på Biltilsynet, vil du vel uansett få litt problemer. Det hadde jeg også før justering, men ikke etter ;-)

 

Kristian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare hva jeg har fått oppgitt av han jeg kjøpte hjula av.

 

Hvor breie felger har du ? og impress ?

 

Jeg har som sagt, 2-3mm klaring til fjærbeina forran. også som dere ser på bildet, heelt ut til kanten.

 

Dekkmerke har du da ?

 

Men disse fakta skal da stå trykket i felgen på baksiden, om det er felger av noenlunde kvalitet vel og merke....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men disse fakta skal da stå trykket i felgen på baksiden, om det er felger av noenlunde kvalitet vel og merke....

 

Ja, skal ut og sjekke dette opp imorgen. Videre info vil følge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vis jeg prøver opp 235/35 18 Nankang NS II, sjangsen for at det blir bedre da da tru ?

 

noen formeninger ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vis jeg prøver opp 235/35 18 Nankang NS II, sjangsen for at det blir bedre da da tru ?

 

noen formeninger ?

 

Hvorfor gjøre det så vanskelig?

225/40-18 er ett smalere dekk, mer standard dimensjon = lavere pris og bredere utvalg og rulleomkretsen blir mest korrekt. Angående billigdekk som Nankang osv. vil jeg sterkt fraråde det. Har du prøvd bedre dekk, skjønner du at hvis du kjører litt hardere enn normalt på billigdekk er det farligere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør etter forholdene og bruk hue bak rattet. Du vil ikke ha problemer med Nankang i det hele tatt. Dekket holder lenge til normal bruk og har lang levetid. Vil ikke si at dette dekket er så mye farligere enn andre dekk. Se deg rundt så finner du kjapt ut at det er mange som kjører Nankang. Hadde dette dekket vært så vanvittig dårlig som mange skal ha det til, hadde kanskje ikke så mange valgt det.

 

Kristian.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.