Subber i hjulbuen A6 4b. hva anbefales og gjøres ?

Anbefalte innlegg

Kjør etter forholdene og bruk hue bak rattet. Du vil ikke ha problemer med Nankang i det hele tatt. Dekket holder lenge til normal bruk og har lang levetid. Vil ikke si at dette dekket er så mye farligere enn andre dekk. Se deg rundt så finner du kjapt ut at det er mange som kjører Nankang. Hadde dette dekket vært så vanvittig dårlig som mange skal ha det til, hadde kanskje ikke så mange valgt det.

 

Kristian.

 

Mange kjører Nankang ja, men 99% (minst) velger Nankang kun ut ifra pris. Nordmenn bruker mye penger på bil, men når det kommer til dekk skal vi krangle oss i hjel for rabatter og helst kjøpe det billigste vi får tak i. My opinion.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd nankang dekk Petter? de er ikke så dårlige som folk vil ha det til.

 

Eg trur nok det hadde vert smart av Lars erik å kjøpt nettop nankang spesielt siden han sikkert ikke hadde beregna å kjøpe 2 sett med dekk. koster tross alt ein del penger. og nankang dekket er faktisk smalt i forhold til måla.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, prøvd Nankang og Falken som også leverer smale dekk i forhold til oppgitte bredde. Ikke videre imponert, spesiellt lite imponerende på våt veibane. Men dette er min mening, finnes ørten andre meninger, og alle som kjører Nankang er nok imot meg. Men de er ihvertfall bedre enn Clear, det skal de ha ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og ja, jeg krangler selv på pris og handler helst fra dekkonline.com for å spare noen kroner på dekk, men det er fordi dekkleverandørene i Norge skal flå deg hvis velger ett "merkedekk" (michelin, pirelli, continental, bridgestone osv.) Ikke meningen å provosere Nankang tilhengerne i klubben.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir til at jeg enten kjøper meg nankang eller falken dekk så fort federaldekkene er solgt. Prøver da 225/40.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så veldig merkelig ut det der, jeg har selv 8.5x18 et 35 med 225/40-18 og med endel cm mer senk enn deg og jeg har aldri hatt noe problemer. Syns de stikker veldig langt ut til å være et 35

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så veldig merkelig ut det der, jeg har selv 8.5x18 et 35 med 225/40-18 og med endel cm mer senk enn deg og jeg har aldri hatt noe problemer. Syns de stikker veldig langt ut til å være et 35

 

Men jeg har jo ikke mulighet for og få felgen lengre inn heller ! har nå 2-3mm klaring fra fjærbeinet !!

 

Post bilde av dine hjulbuer forran da? og hva slags dekkmerke du har....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns de stikker veldig langt ut til å være et 35

 

Det er nok ET35. Hadde det vært lavere ET på de aktuelle felgene, ville ikke en felg med ET35 gått på hvis følgende også stemmer (nevnt tidligere i tråden). EDIT: ser at Lars har gjentatt dette i posten over....hehe

 

...har 2-3mm klaring til fjærbeinet foran.

 

Mener også å huske en tråd med Sanni Jacobsen sine 8,5x20 BBS'er. De gikk vel på håret klar av fjærbeinet foran, da med ET38.

 

Felgene dine er nok ET35 Lars Erik. At de stikker langt ut i forhold til andre med samme dimensjoner, kan jo skyldes at camber er ulik eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok ET35. Hadde det vært lavere ET på de aktuelle felgene, ville ikke en felg med ET35 gått på hvis følgende også stemmer (nevnt tidligere i tråden). EDIT: ser at Lars har gjentatt dette i posten over....hehe

 

 

 

Mener også å huske en tråd med Sanni Jacobsen sine 8,5x20 BBS'er. De gikk vel på håret klar av fjærbeinet foran, da med ET38.

 

Felgene dine er nok ET35 Lars Erik. At de stikker langt ut i forhold til andre med samme dimensjoner, kan jo skyldes at camber er ulik eller?

 

Hvis han har 2-3 mm til fjærbeinet foran så skjønner jeg ikke hvordan folk kan kjøre med 9.5 bred felg foran. Ben her på forumet har jo 9.5 bred felg foran med et 37 eller hva det var.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tro meg, har tenkt akkurat den samme tanken selv. : klø : Ben har jo (som deg) FWD. Mulig det er av betydning. Må ærlig innrømme at jeg ikke har satt meg 100% inn i A6 4b på understellsgeometri og felgtoleranser på de ulike modellene. Det jeg nevnte over her var tatt ut av hukommelsen. Men mener fortsatt tallene stemmer i eksempelet med BBS'ene til Petter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare en liten tanke, er du sikker på at du har satt riktig fjær og demper på riktig sted? En bekjent av meg monterte senkesett og endte opp med stuket fra h... Skjønte ikke bæret da jeg så på det, før vi demonterte og fant ut at han hadde satt frontkomponentene bak og vice versa ;)

 

Ellers er det jo justerbart som du sier, koster deg ikke allverden å skru det opp litt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare en liten tanke, er du sikker på at du har satt riktig fjær og demper på riktig sted? En bekjent av meg monterte senkesett og endte opp med stuket fra h... Skjønte ikke bæret da jeg så på det, før vi demonterte og fant ut at han hadde satt frontkomponentene bak og vice versa ;)

 

Ellers er det jo justerbart som du sier, koster deg ikke allverden å skru det opp litt.

 

Det går ikke an på A6, komponentene foran og bak er vidt forskjellige. Jeg tror felgene må være feilmerket, 8,5 og et35 skal ikke stikke så langt ut, gjør i allefall ikke det på min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint om de som sier det at felgene stikker for langt ut og slikt poster bilder av hvordan felgen er på demmes bil og forteller hva slags felg,felgbredde, ET og dekkbredde med dekkmerke !!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

A6 2001, BBS CH 8,5x18, et35, 235/40 Dunlop Sp Sportmaxx.

 

Litt vanskelig å se på bildet her, men jeg har aldri subbet i skjermen med denne bilen.

A6 2,8 mindre størrelse.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det har skjedd noe utvendig når facelift`en kom ? breiere hjulbuer eller noe slikt ?!

Endring av impress ?

For det er vell A6 facelift du har der Lars Olav ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det har skjedd noe utvendig når facelift`en kom ? breiere hjulbuer eller noe slikt ?!

Endring av impress ?

For det er vell A6 facelift du har der Lars Olav ?

 

Nei, det er pre-facelift, så den skal være helt sammenlignbar med din.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen fler her som har bilde av en A6 med lik dim ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen fler med bilder av en A6 med lignende dim ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du sjekket forstilling/cambervinkelen? syns det så ut som veldig positiv camber utifra bildene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cambervinkelen er egentlig ikke justerbar på disse bilene. Man kan justere, men da like mye på begge sider, ved å flytte traversen. Forholdet mellom hjulene blir alltid konstant. Men det kan jo være at det er feil, og at den ene siden har mye postiv camber, og andre negativ. Absolutt noe å sjekke, men hvis det subber like mye på begge sider, er man like langt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke sjekket hjulstillingene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du målt felgene og dekkene med linjal/målbånd for å sjekke at merkingen stemmer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står fjøra alene eller rundt demper framme på A6?

 

Står fjøra rundt demper har du jo meget mindre å gå på mellom felg og fjærbein enn orginalt/vanlig senket oppsett da.

 

Vanligvis begynner jo ikke fjøra (den skåla den ligger i) før "over" hjulet da....

 

 

Løsningen er som følger :

 

Juster OPP

Smalere dekk og felg

Høyere eller opp mot normal ET framme om det virkelig ikke er noe kav galt med forstillinga di

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

A6 2001, BBS CH 8,5x18, et35, 235/40 Dunlop Sp Sportmaxx.

 

Litt vanskelig å se på bildet her, men jeg har aldri subbet i skjermen med denne bilen.

 

Men dette er nok ikke med justerbart. Ergo må ikke du ha en slik riv ruskende feil chamber som trådstarter mest sannsynlig har. (noe ala. hjulbent cowboy stil tenker jeg)

 

Jeg tror faktisk 1 cm spacere har hjulpet, da han faktisk har hatt muligheten til å få overkant av dekka noe mer innover om dere skjønner.

 

60au05.jpg

 

Om det er slik som på dette bildet ja..... Og den øverste bolten av de to som holder fast demperen nede, gir vel mulighet for å justere en GOD del chamber. (settet på bildet er til A6 4B)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men dette er nok ikke med justerbart. Ergo må ikke du ha en slik riv ruskende feil chamber som trådstarter mest sannsynlig har. (noe ala. hjulbent cowboy stil tenker jeg)

 

Jeg tror faktisk 1 cm spacere har hjulpet, da han faktisk har hatt muligheten til å få overkant av dekka noe mer innover om dere skjønner.

 

60au05.jpg

 

Om det er slik som på dette bildet ja..... Og den øverste bolten av de to som holder fast demperen nede, gir vel mulighet for å justere en GOD del chamber. (settet på bildet er til A6 4B)

 

Sette du har på bilde der Helge er værtfall ikke til min A6 4b. Framdemperen min har jeg en "gaffel" i bunn som festes inn på nedre bærearm. og bak skrus demperen inn i en skål på toppen.

 

Men stemmer det at fjærene ligger rundt demperen....

 

men altså, inni hjulbuen innersiden av felgen er ikke fjæra som er problemet. Er "beinet" navet og det er festet på. Der har jeg 2-3mm klaring. Også som dere ser på hjulbuen så er jo hjulet klistret helt ut. Hvordan kan da folk ha 9.5" brei felg???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.