#51 Skrevet Desember 26, 2007 Men dette er nok ikke med justerbart. Ergo må ikke du ha en slik riv ruskende feil chamber som trådstarter mest sannsynlig har. (noe ala. hjulbent cowboy stil tenker jeg) Jeg tror faktisk 1 cm spacere har hjulpet, da han faktisk har hatt muligheten til å få overkant av dekka noe mer innover om dere skjønner. Om det er slik som på dette bildet ja..... Og den øverste bolten av de to som holder fast demperen nede, gir vel mulighet for å justere en GOD del chamber. (settet på bildet er til A6 4B) Det er med justerbart, jo. KW variant 2, skrudd ned ca 6-7 cm. Camberen min er ca 1 grad negativ, slik som den blir med såpass senk. Kan ikke skjønne hvorfor du mener en spacer vil hjelpe, hjulet er jo allerede for langt ut som det er. Det settet du viser bilde av er vel til en Golf 2, tenker jeg. Det ligner i allefall mye mer, men jeg kjenner ikke understellet på Golf 2 godt nok til at jeg vil fastslå det. Ut fra hva du skriver her, tror jeg aldri du har sett hvordan er forstilling til A6 4b ser ut, for forslagene dine er helt på jordet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#52 Skrevet Desember 26, 2007 Står fjøra alene eller rundt demper framme på A6? Står fjøra rundt demper har du jo meget mindre å gå på mellom felg og fjærbein enn orginalt/vanlig senket oppsett da. Vanligvis begynner jo ikke fjøra (den skåla den ligger i) før "over" hjulet da.... Løsningen er som følger : Juster OPP Smalere dekk og felg Høyere eller opp mot normal ET framme om det virkelig ikke er noe kav galt med forstillinga di Fjær og dember er ikke noe problem på A6, da denne aldri kommer i kontakt med hjulet. Det er hjullagerhuset som er begrensningen innover. Se bilde: Dette er fra en A4, men forstillingen er helt lik. Det du ser til høyre er hjullagerhuset som er festet i de to øvre bærearmene, og fjær og demper som sitter langt unna på innsiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#53 Skrevet Desember 26, 2007 Se på bildene av min bil i min profil (jul og jeg er lat), jeg kjører som tidligere sagt her 9.5" med ET35 (ET38 m 3mm spacer pg.a fjørbein foran), mild vals foran, hovedsaklig bretta opp leppa på innsiden av skjermen.. Jeg vil tro at alle dine problemer forsvinner så fort du får satt på noe smalere gummi.. Det burdte vel ikke være værre enn å dra til et dekk firma med litt god service og spørre om du kan få teste en felg med 8.5 og 225\40 dekk f.eks?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#54 Skrevet Desember 26, 2007 Det er med justerbart, jo. KW variant 2, skrudd ned ca 6-7 cm. Camberen min er ca 1 grad negativ, slik som den blir med såpass senk. Kan ikke skjønne hvorfor du mener en spacer vil hjelpe, hjulet er jo allerede for langt ut som det er. Det settet du viser bilde av er vel til en Golf 2, tenker jeg. Det ligner i allefall mye mer, men jeg kjenner ikke understellet på Golf 2 godt nok til at jeg vil fastslå det. Ut fra hva du skriver her, tror jeg aldri du har sett hvordan er forstilling til A6 4b ser ut, for forslagene dine er helt på jordet. Nei, det er ikke til G2. Første som kom opp når jeg søkte på Gewinde til A6 4B.... Og utifra det jeg kan se på innfestingen der ga jeg noen tips. Trodde derfor at det var lik innfestning som på feks Golf framme. Men blir jo helt feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#55 Skrevet Desember 26, 2007 Tenker det at når jeg får solgt dissa dekkene så bestiller jeg nye. Prøver da 225/35 Nankang II 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#56 Skrevet Desember 26, 2007 Det eneste som hjelper her er å enten heve den til "normal" senk eller å sette på dekk med mindre profil som gir mindre rulleomkrets. Å sette på mindre dekk på en så stor bil, vil ikke se bra ut, så det eneste jeg ville vurdert er å heve den sånn at du har 1-2 cm fra skjermkant ned til dekk. Sånn som du har det nå, er merce senk, der dekket går under hjulbuen og er lite fint (min mening iallefall). Det skal gå fint med et35 og 8,5 bredde når bilen er "normalt" senka. Jeg tror dekket ditt tar i innerskjermen et sted pga høyda og ikke i fjærbeina. Ellers så er det noe alvorlig galt med oppsettet ditt, for det er ikke noe stort ptoblem å få 9,5" et35 under, og da har du mye å gå på ned til 8,5". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#57 Skrevet Desember 26, 2007 Tenker det at når jeg får solgt dissa dekkene så bestiller jeg nye. Prøver da 225/35 Nankang II 225/35-18 = -3,12% Rulleomkrets i forhold til originalt 225/40-18 = +0.43% Rulleomkrets i forhold til originalt Begge varianter får du godkjent hos biltilsynet, men 225/40 er nærmest originalt. Men det er jo ditt valg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#58 Skrevet Desember 26, 2007 Bare en liten tanke: Federal er kjent for å ha brede dekk i forhold til dimensjon. Kan variere så mye som 2-3 cm ned til Nankang og spesielt Falken på samme dimensjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#59 Skrevet Desember 26, 2007 Tror ikke det hjelper stort med smalere dekk. Hvis du sammenligner bildet av mine felger, så ser du at på min stikker dekksiden lenger ut i forhold til felgkanten enn på dine. Felgene dine er jo lenger ut enn dekket, så smalere dekk vil ikke hjelpe stort. Jeg ville i allefall tatt en kontrollmåling av innpresset, ikke første gang at felger er feil merket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#60 Skrevet Desember 26, 2007 Tror ikke det hjelper stort med smalere dekk. Hvis du sammenligner bildet av mine felger, så ser du at på min stikker dekksiden lenger ut i forhold til felgkanten enn på dine. Felgene dine er jo lenger ut enn dekket, så smalere dekk vil ikke hjelpe stort. Jeg ville i allefall tatt en kontrollmåling av innpresset, ikke første gang at felger er feil merket. Jeg er uenig, 225 vs 235 kan være akkurat de 5mm (siden 225 dekket er 1 cm smalere betyr det 5mm på hver side) som gjør at dekket ikke subber med gewinde. I tillegg får man effekten av at hjulet er 4mm lengre unna skjermen fordi 225 dekket er 8mm lavere i omkrets. Er jo rimelig kjent at de fleste VAG får problemer med subbing med økende dekkbredder over 225. Men gewinde og et bredt 225 dekk kan også subbe, så det lønner seg å velge et dekk man vet ikke er bredest i gata, f.eks ikke Bridgestone S03. Falken FK451 = fin! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#61 Skrevet Desember 26, 2007 Tror ikke det hjelper stort med smalere dekk. Hvis du sammenligner bildet av mine felger, så ser du at på min stikker dekksiden lenger ut i forhold til felgkanten enn på dine. Felgene dine er jo lenger ut enn dekket, så smalere dekk vil ikke hjelpe stort. Jeg ville i allefall tatt en kontrollmåling av innpresset, ikke første gang at felger er feil merket. Funker fint med smalere dekk. Felgkanten hans er jo ikke utfor selve hjulbuene men dekket er utfor felgkanten delvis pga felgbeskyttelsen i dekket. har selv 225 dunlop på 9x18 et 35 der felgkanten flykter med hjulbuen. fikk det godkjent under tvil på biltilsynet.( Subber aldri) så eg er 100% sikker på att det vil funke med smalere dekk i dette tilfellet. høyden er jo litt på smertegrenså vis han har tenkt å svinge men Trur faktisk felgene er rett merket virker ut som det er dekket som lurer flere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#62 Skrevet Desember 26, 2007 Gå ned til en mindre dekkdimmensjon, er ikke verre enn det. De du har har alt for mye profil både i høyden og bredden.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#63 Skrevet Desember 26, 2007 Men nankang er passe i dekkdim eller ? Blir det for teit og kjøre 225/35? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#64 Skrevet Desember 27, 2007 Men nankang er passe i dekkdim eller ? Blir det for teit og kjøre 225/35? 225/40-18 har mer korrekt rulleomkrets (speedometeret vil vise mer korrekt), og er billigere enn 225/35-18 siden det er en mer normal dekkdim. Så vidt jeg kunne se med en rask kikk, var at 225/35-18 ikke fås med load index høyere enn 87. Du trenger vel minst 91? Sånn jeg ser det kan vel da 225/35-18 utelukkes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#65 Skrevet Desember 27, 2007 225/40-18 har mer korrekt rulleomkrets (speedometeret vil vise mer korrekt), og er billigere enn 225/35-18 siden det er en mer normal dekkdim. Så vidt jeg kunne se med en rask kikk, var at 225/35-18 ikke fås med load index høyere enn 87. Du trenger vel minst 91? Sånn jeg ser det kan vel da 225/35-18 utelukkes? igrunn rett idet.... Tenkte ikke så langt:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#66 Skrevet Desember 27, 2007 Nankang NS2 er et relativt smalt dekkmerke.. De dekka du har nå er et veeeldig bredt dekkmerke.. Har begge merkene nå. NS2 215/35 står på 8,5 og 9" felger mens 595 215/40 står på 9,5" felger og er IKKE mere strekk på dem enn på NS2 dekka.. Er en grunn til at jeg valgte så smale dekk på 9,5" felga.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#67 Skrevet Desember 27, 2007 Vi prøver 225/40 så fort jeg får solgt dekkene jeg har nu. Oppdatering vil sikkert komme 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#68 Skrevet Januar 7, 2008 Nankang NS2 er et relativt smalt dekkmerke.. De dekka du har nå er et veeeldig bredt dekkmerke.. Har begge merkene nå. Nei sier du det! Her er mine 235/40-18 Federal SS595 dekk til venstre VS broderns 235/35-19 Nankang NS2 til høyre. Aner enn viss forskjell her ja... Dette gir deg ihvertfall godt håp med 225 i et annet dekkmerke Lars Erik. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#69 Skrevet Januar 19, 2008 jaja... Bilen er nå skrudd opp 7 mm forran og jeg syntes bilen er for høy.... bilen må valses innvendig i hjulbuen for og la dekket vandre noe mer. Skru bilen mer opp er igrunn ikke akutelt... litt bilder: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#70 Skrevet Januar 19, 2008 ca samme høyden som meg nå.. im going lower.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#71 Skrevet Januar 19, 2008 ca samme høyden som meg nå.. im going lower.. Bytt ut 245/30 20 med 265/25 20 (Hankook), så blir bilen din 7,3mm lavere bare pga hjula. Men kan kanksje gi litt problemer med subbing . Med 225/30 så blir bilen 6mm lavere. 215/30 er nok for smalt for 9,5 tom, selv 225 er i grenseland, men holder godt på lufta i hvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#72 Skrevet Januar 19, 2008 Jeg går for ytterligere valsing og mulig lakking av skjermene jeg, litt modifisering av glassfiber fangerene og litt mer justering av senkesettet.. .. Gidder ikke bruke penger på ny gummi, fornøyd med 245\30 kjøre "komforten".. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#73 Skrevet Januar 20, 2008 selge dekka? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...