Anbefalte innlegg

Historien starter for 4 uker siden. Stor parkert i P-hus og bilen rygget på : mad : Fører la igjen lapp!! :tilber:

 

Taksert onsdag morgen :)

 

Satt i bilen parkert på onsdag ettermiddag og en xxx av en sjåfår greier å kjøre for nærme fronten og drar ca. 1 meter av sin høyere side langs etter fronten min.... : bh : Var ca. 30 meter klaring på motsatt side av parkeringsplassen. Gammel rustholk av en Voyager. Sjåfør kunne nesten ikke høre, forstod ikke norsk, blått skilt i frontruta.... Nektet å skrive skademelding da han mente det ikke var noen skade på min bil. Har 3 vitner så ingen problem med det. Bilder nedenfor. Synes jo det er utrolig trist å få fronten skadet, men er tross alt ikke verdens største skade. Er jo bare med på å dra opp forsikringspremiene... Ser ut til at jeg kommer langt med bytte av skiltramma. Audi ringene har blitt litt flate i bunnen... Noen som vet om det er mulig å bytte bare de, eller er de festet til grillen? Liten skade på kromramma. Hvilke skader kan jeg leve med ? Tenkte muligens da å foreslå kontant oppgjør for ramma og audiringer om mulig... Ellers skal jeg bare la forsikringsselskapet ordne opp ? Bilen er ellers 100%

 

a4-40.jpg

 

a4-41.jpg

 

a4-42.jpg

 

a4-43.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du skal ikke lide pga at han ikke kunne kjøre. ta kontakt med ditt lokale politi kontor og meld ifra om at han nektet å skrive skademelding

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du skal ikke lide pga at han ikke kunne kjøre. ta kontakt med ditt lokale politi kontor og meld ifra om at han nektet å skrive skademelding

 

 

Ringte politiet, og de kommer ikke når det ikke er personskade. De sa jeg bare skulle sende inn skademelding og påføre vitner etc.

 

Forøvrig 1 partisk og 2 upartiske vitner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ringte politiet, og de kommer ikke når det ikke er personskade. De sa jeg bare skulle sende inn skademelding og påføre vitner etc.

 

Forøvrig 1 partisk og 2 upartiske vitner.

 

da er det bare å ta kontakt med ditt forsikrings selskap, er det ett vitne som er på din side eller to vitner?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er det bare å ta kontakt med ditt forsikrings selskap, er det ett vitne som er på din side eller to vitner?

 

Alle vitner er på min side, motpart mener bare at det ikke er noen skade på bilen.... I forhold til en gjennomruste 88' Voyager er jo dette småpirk..

 

"Mine vitner":

Meg+Passasjer

og 2 Forbipasserende

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare send inn skademelding fra din side og før på hvem som kjørte den andre bilen så tar forsikringsseskapene kontakt. Samme skjedde far ifjor vinter, ble påkjørt av en polakk som ikke kunne ett skvett norsk eller engelsk. Tok bare skiltnummeret på motpartens bil, og satte vår bil inn for takst, samt sendte inn skademelding.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stod bilen din stille er andre bilen ALTID skyldig.. uansett om du står parkert ulovlig eller hva du er... nekter andre part å skrive skademelding så bare send inn du med hans bil nr. og du kommer 90% sikkert til å vinne dette...får håpe dere ikke har samme selskap.. da prøver dem seg på delt skyld..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er utrolig hvor nøye enkelte nordmenn er med sine biler.

det der er småpirk, selv i henhold til norsk standard!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

uansett om det er småpirk så tror jeg du neppe hadde blitt fornøyd selv viss jeg kom og f.eks ripet opp bilen din med en nøkkel eller no? mange andre nordmenn som har riper i bilen sin og...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er utrolig hvor nøye enkelte nordmenn er med sine biler.

det der er småpirk, selv i henhold til norsk standard!

 

Det der er det dummeste jeg hører...du hadde sikkert ikke blitt glad hvis jeg hadde lagd riper i fangern din...nok OT!

 

Det samme har skjedd meg før, jeg skrev bare på reg.nr, biltype og tegnet en fin tegning i skademld og sendte inn...forsikringen ordnet resten og jeg fikk dekket alt!!

 

 

edit: René var før meg gitt!!

 

 

En annen ting...du som stod ved siden av meg og vasket bil på Statoil Storo igår jo...så det når jeg så på bildene...hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...Tenkte muligens da å foreslå kontant oppgjør for ramma og audiringer om mulig... Ellers skal jeg bare la forsikringsselskapet ordne opp ? Bilen er ellers 100%

 

Er ikke no problem å få kontant oppgjør.

Få takst på skaden, så sier du til forsikringsselskapet ditt at du skal ha kontant oppgjør, så får du pengene utbetalt av forsikringsselskapet ditt.

 

Gikk iallefall greit med gjensidige for min del.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er utrolig hvor nøye enkelte nordmenn er med sine biler.

det der er småpirk, selv i henhold til norsk standard!

Tipper de fleste av oss som er medlemmer her er nøye med sine biler - gjerne litt over gjennomsnittet av 'norsk' standard... :P Tillater meg å tro at du selv ikke hadde synes det var ålreit at noe slikt skjedde med din bil, om den var ny og strøken.

 

Til trådstarter: Får håpe det ordner seg med erstatning!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er utrolig hvor nøye enkelte nordmenn er med sine biler.

det der er småpirk, selv i henhold til norsk standard!

 

 

 

 

Har ikke bare med størrelsen på skaden å gjøre vet du. Det er en utrolig kjip følelse og vite at bilen ikke er 100% når man gjerne skulle hatt den 110%.

Bare følelsen og vite at jeg har fått en liten bulk i skiltplata(sees ikke hvis man ike vet om den) irriterer meg grønn. Så den blir selvfølgelig byttet ut med en ny..

 

 

 

Håper du får ordnet dette uten alt for store problemer Morten.. Fint navn forøvrig : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er utrolig hvor nøye enkelte nordmenn er med sine biler.

det der er småpirk, selv i henhold til norsk standard!

Skjønner at noen ser på dette som småpirk, men selv hadde jeg uten tvil skrevet skademelding. En skade er en skade, og en skade setter ned verdien på kjøretøyet. En gang perfeksjonist, alltid perfeksjonist! :)

 

Til trådstarter: Stå på ditt, det finnes ikke tvil om at du får dekket dette med vitnene og allting!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle skaden ha vært selvforskylt hadde jeg kanskje vurdert å overse skaden, men så lenge det skylles innkompetent sjåfør hadde jeg ikke akseptert en liten ripe i skiltplata en gang!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

En annen ting...du som stod ved siden av meg og vasket bil på Statoil Storo igår jo...så det når jeg så på bildene...hehe

 

Ja stemmer! Så din også. Måtte jo være klubbil! Kul farge og S-line :)

 

Takk ellers for moralsk støtte.

 

Som jeg skrev i min første post er jo dette kanskje litt pirkete. Hadde det vært min egen feil hadde jeg nok byttet skiltplata og vært fornøyd. Men når det er andre sin skyld, annen sjåfør som garantert har vært borti mange andre biler, så har jeg ikke dårlig samvittighet. Er også med følelsen av å selv vite at bilen har blitt skadet. Da jeg satt inni bilen og hørte bilen skrape opp fronten, kjentes det inn i ryggmargen, og trodde egentlig hele grillen var dratt av...

 

Motpart innrømte at han hadde vært borti, men mente altså at det ikke var noen skade på min bil. Med 2 vitner i tillegg til bevis på at det faktisk ble skade burde dette være en grei sak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir så utrolig provisert over de som gir faen i bilene sine. De gjør det 100 ganger værre for oss som passer på bilen.

Fant en utrolig vellplassert liten ripe i dag. Sikkert en eller annen dritt som har skrapt borti med glidlåsen på ei jakke når han/jun har satt seg inn i sin bil. (Er rett ved siden av dørhåndtaket på førerdøren så den må nok gjøres noe med -irriterr meg grønn hver gang jeg setter meg inn i bilen )

 

Mulig jeg greier å få polert den bort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja stemmer! Så din også. Måtte jo være klubbil! Kul farge og S-line :)

 

 

 

Takk det samme!! Ja, liker fargen vi har veldig godt!!: rock :

 

Tror det ordner seg med bilen. Han (65år gammel mann) som kjørte på meg den gangen hadde ikke gyldig forsikring (utgått for 1mnd siden) eller førerkort (mistet pga fyllekjøring), så gjensidige sa bare fyll inn all info og send inn. Var forresten også en gammel Chrysler Voyager...hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fremdrift dvs bakdrift i denne saken. Motpart har nå etter 2 mnd blitt tvunget til å levere skademelding av sitt forsikringsselskap. Fikk se kopi av skademeldingen i dag. En litt annen historie fra den kanten desverre. Blir mildt sagt opprørt om hvor utspekulerte folk kan være.

 

Som sagt var det som skjedde at jeg stod parkert og motpart kjørte 90 grader foran meg og altfor nærme og bakre dele av hans høyre side skrubbet opp langs etter min grill foran. Jeg har vitne i min bil og to upartiske vitner som stod utenfor. Motpart nektet som skrevet lenger oppe å skrive skademelding på stedet. De hevder nå at jeg har kjørt i dem og at vi ble enige på stedet om å la saken ligge, jeg skal ha beklaget hendelsen.

 

Problem 1 (for motpart)

Til mitt selskap har jeg sendt bilder (som dere ser over) og forklart skader midt på grillen foran. Motpart hevder at jeg har truffet deres bil 45 grader på dems venstre side. Altså skade på min vestre frontfanger. Jeg har ikke ei ripe på venstre støtfanger.

 

Problem 2 (for motpart)

De påstår å vite at mine 3 vitner alle er narkomane (hverken min kamerat/arbeidskollega eller de to andre skikkelig kledd gutta på 20-25 er narkomane). Motpart har skrevet opp sin sønn som vitne. Sønnen ble oppringt på stedet fordi aktuelt på i motpartens bil ikke forstod norsk. Telefonlogg vil bevise at sønnen ikke da kan ha vært tilstede...

 

Problem 3 (for motpart):

Jeg ringte 112 på stedet for å høre hva jeg skulle gjøre når motpart nektet å skrive skademelding. Politiet har nok logg på dette ( i hvert fall på at de har motatt samtale på aktuelt tidspunkt)

 

Problem 4 (for motpart):

Dersom dette løste seg så lett på stedet er det vel litt rart at vitnene kan beskrive tøff diskusjon i 25-30 minutter (inkl. samtaler til politiet og til sønnen).

 

Jeg blir så frustert at folk kan oppføre seg sånn. Er snakk om skader for kanskje 2-3000,- dersom man skal fikse på alt. Motpart må ikke betale noe som helst. Kanskje noe tapt bonus og økt forsikringspremiere, men på en 89' chrysler uten kasko kan ikke den være særlig høy.

 

Vet ikke hva forsikringsselskapene gjør i slike tilfeller, men enten så får dem anmelde meg eller motpart for dokument falsk/forsikringssvindel. Er ikke en eneste ting i motpartens forklaring som er riktig. Mine upartiske vitner og de manglende skadene på min bil må jo være godt nok bevis for at min forklaring i hvert fall stemmer langt bedre med virkeligheten enn hva de skriver.

 

Skal levere skriftelig svar på motpartens forklaring til mitt selskap og sliter litt med å holde med glosene tilbake. Ikke spesielt lett da da i henhold til sin forklaring snur på hendelsesforløpet og hevder at jeg har kjøpt narkomane vitner.

 

 

forklaring.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha. Fy faen, blir provosert bare av å lese ang. motparten sin forklaring. Uansett burde det her være en easy-case å løse opp, du har følgelig bevis og vitner til det meste her. Og han farer igrunn med svada som ut i fra hva jeg kan forstå, lett motbevises. Om det skulle vise seg å bli unødvendig vanskelig det her så får du bare pushe på politiet og evt. advokat(noe som er latterlig for en så liten sum), og da vil det mest sannsynlig alt av kostnader belagt motparten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

å satan!! synd det isje hjelpe å banke opp sånne (før du har fått penga) :)

 

din case dette ingen problem

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe! Er det overhode mulig! Folk er faen så frekk og prøver seg på alt.

Hadde en lignende situasjon der jeg kom til et kryss, sjekket til min høyre og der var det klart. Registrerte at det kom en bil på min venstre som da fikk vikeplikt for meg og kjørte ut. Vedkommende peiset da litt på og krasjet inn i siden på min bil. Kjærringa i bilen beklaget på det sterkeste og var nesten på gråten. Vi fylte delvis ut skademelding og avtalte å møtes senere for å få avsluttet saken da hun måtte diskutere med mannen sin ang om de skulle ta det utenom forsikring eller på.

Fikk senere en telefon fra mannen som sa at dette var nok en sak jeg måtte ta på min kappe. Han mente jeg hadde stoppet opp i krysset. Sett fører B inn i øynene og vinket henne frem, så hadde jeg funnet ut at jeg skulle kjøre ut i veien for så å med vilje bli påkjørt av henne!!!! Gud bedre!!! Kokte innvendig kjente jeg!

Folk prøver seg uansett!

Denne saken virker som den blir løst i neste brevveksling. Nok med bevis der ja. :)

Lykke til

 

E

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får håpe det. Skjønner ikke at folk kan gjøre opp for seg (dvs. det trenger dem ikke, forsikringsselskapet gjør opp for dem).

 

Har kommet på en poeng til som også kommer med i brevet til forsikringsselskapet mitt. Ber dem ta en prat med sønnen som motpart har ført opp som vitne. Be han beskrive enten meg, type bil, farge på bil e.l. Han var ikke der og har ikke sett min skademelding så han vil fort være på tynn is.

 

Tipset til alle må jo være å ta bilder på stedet, ta bilder av vitner, ta bilder av motpart, ta bilde av plasseringer uansett hvor opplagt det ser ut. Om dem ikke vil skrive skademelding så får man skrive et kjapt brev om at motpart ikke synes det er nødvendig å skrive skademelding og få dem til å underskrive.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Case closed i min favør :) Vitnet tok seg bryet med å sende in skriftlig rapport så da var saken grei.... Tok bare 4 mnd og 20 dager........

 

 

Har sagt til forsikringsselskapet at jeg ønsker kontantoppgjør. Er vel ikke akkurat noe hokuspokus å bytte grillen selv. Noen som vet om den kun er festet i topp? Har parkeringssensorer foran. Må jeg demontere de fra den gamle grillen, eller sitter dem igjen da jeg skruer løs grillen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.