Anbefalte innlegg

å satan!! synd det isje hjelpe å banke opp sånne (før du har fått penga) :)

din case dette ingen problem

 

Å banke opp handicappede pensjonister er vel neppe det rette å gjøre? ;)

 

Men dette tror jeg ordner seg ganske lett mtp. hans status med forsikring og førerkort :)

Værre om man opplever å finne bilen herpa, uten noen å gå etter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Case closed i min favør :) Vitnet tok seg bryet med å sende in skriftlig rapport så da var saken grei.... Tok bare 4 mnd og 20 dager........

 

 

Har sagt til forsikringsselskapet at jeg ønsker kontantoppgjør. Er vel ikke akkurat noe hokuspokus å bytte grillen selv. Noen som vet om den kun er festet i topp? Har parkeringssensorer foran. Må jeg demontere de fra den gamle grillen, eller sitter dem igjen da jeg skruer løs grillen?

 

Hva ble taksten på disse småripene??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt så har jeg bedt om kontant oppgjør for å skiftet delene litt raskere (gidder ikke vente 1mnd på time hos Møller). Forsikringsselskapet sparer også penger da de ikke betaler noe for jobben. For å få fronten helt fin igjen må grillen byttes (grill+kromramme+ringene) og ramme rundt skiltplata. Ca. 1650,- for grillen og 600,- for skiltramma. Totalt ca. 2.250,- Så ble ikke store summen. Forstår de som synes dette er en fillesak, men da resten av bilen er ganske strøken og motpart beskylder meg for å ha kjørt på han da blir det en prinsippsak....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.

 

Ved kontantoppgjør skal du vel få hele summen, altså inklusiv arbeid?

 

Det fikk jeg ved en påkjørsel en gang, fikk den prisen ett lakkeringsverksted skulle ha for å plastsveise og hellakkere bakfangeren -moms da men..

 

Mulig det er forskjeller hos forsikringsselskapene på dette..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.

 

Ved kontantoppgjør skal du vel få hele summen, altså inklusiv arbeid?

 

Mulig det er forskjeller hos forsikringsselskapene på dette..

 

Har hørt at man får 60, eller var det80% av det skaden hadde kostet på verkstedet..?

 

Får jeg mer enn hva delene koster så sier jeg ikke nei takk, men med all respekt så er dette 10 minutters jobb som jeg med glede ordner selv. Kjøper deler med klubbrabatt hos Møller og har vel planer om å prøve å selge grillen for en liten slant, så kommer jeg greit ut av det uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du får det delene koster så er det uansett ikke tap, og det er jo det viktigste:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Case closed i min favør :) Vitnet tok seg bryet med å sende in skriftlig rapport så da var saken grei.... Tok bare 4 mnd og 20 dager........

 

 

Har sagt til forsikringsselskapet at jeg ønsker kontantoppgjør. Er vel ikke akkurat noe hokuspokus å bytte grillen selv. Noen som vet om den kun er festet i topp? Har parkeringssensorer foran. Må jeg demontere de fra den gamle grillen, eller sitter dem igjen da jeg skruer løs grillen?

 

Du må av med hele fangern for å få løsna grillen, den sitter i 10 skruer bak.

Parksensorene følger grillen, men kan lett flyttes over til den nye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm... kanskje jeg har tatt meg vann over hodet ved å påta meg å bytte denne selv....

 

Noen som har en link til beskrivelse av hvordan man demonterer fanger/bytter grillen? Hva henger igjen når man skrur av fangeren (lyktespyleranlegg, park. sensorer, tåkelys) ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.