Bodø lokallag: på tide med nytt vintertreff :)

Anbefalte innlegg

Vi i bodø gatebil har nå fått det meste på plass (bortsett fra snø:P) for å kunne kjøre igang med årets vintertreff i Salten.

 

Vi får brøytet opp en bane på Valnesfjordvannet (Kosmovannet) i 'Valnesfjord.

Treffet går av stabelen 15 - 17 februar, og alle er velkommen.

 

Program:

fredag:

Kurs om isbanekjøring på Fauske hotell. Kursleder er Sverre Isaksen fra KNA Oslo.

Han jobber som politi i oslo-området, og på fritiden kjører han rally, og endel annet som innebærer mye fart og motor.

Han har lang erfaring med banekjøring, og kan gi veldig gode tips ang idealspor, fordeler og ulemper ved bak/for/4-hjulsdrevne biler og mye mye annet.

 

Etter kurset vil det bli en sosial sammenkomst på hotellet med mat, drikke og bilprat.

 

Lørdag og søndag åpner vi banen kl 10.00 på morran og kjører så lenge det er mulig.

 

Priser:

2 dager: 400,-

kurs: 100,-

 

 

Det er fremdeles mye som må planlegges, så det kommer mer info etterhvert.

Er det noen som har spørsmål, eller vil melde seg på, kan de sende en mail til meg: per.jensen@gmail.com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som vil leke seg på isen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer nok, men kjøring blir det neppe:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kommer jeg og kjøring blir det sikkert også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kurset blir mest sannsynligvis flyttet inn til Bodø pga at det skal være hundeutstilling eller no sånt i fauske den aktuelle helgen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer nok også, bare det blir snø og is:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er aktuelt for meg. Spesielt kurset kommer jeg til å stille på. Om jeg tør så kan de hende jeg tar en tur ut på isen for å gjøre meg kjent med bilens vintersgenskaper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

doh! er nok i thailand da :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er aktuelt for meg. Spesielt kurset kommer jeg til å stille på. Om jeg tør så kan de hende jeg tar en tur ut på isen for å gjøre meg kjent med bilens vintersgenskaper.

 

Kurset kommer nok veldig godt med ja. Vi skal også ha et par karer fra politiet i Bodø som skal fortelle litt om hvordan du kommer deg løs med egen hjelp om du først skulle være så uheldig å sette deg fast en dag. Akkurat den delen skal ihvertfall jeg ha med meg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har fooresten sjekka ut forholdene på vannet. Jeg var litt redd for at det ikke skulle være nok is der pga mildværet i vinter, men isen er jevnt over 30 cm tykk, og ifølge lokalkjente er det den beste isen som har vært på 20 år :D

Så nå mangler vi bare litt snø for å kunne brøyte en bane :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok det kan være nyttig å få med seg kurset, men kjøring blir det ikke for min del..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For de som bare vil være med på kurset, så kan de sende meg en mail (evt PM her inne), så skal jeg føre dere opp på lista.

Teorikurset koster bare en liten 100- lapp, så man får mye for pengene :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da kom snøen... kan vi ikke bare ha treff nå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe. Er jo ikke så lenge igjen da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du skal se at når treffet er så er snøen og isen borte:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må da ikke være så negativ :P

 

Satser på at det er mer enn nok snø når den tid kommer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan ta det helt med ro. Ifølge værmeldingen er det regn i Bodø, men snø der bana er ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er det for ikke medlemmer å være med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle kan være med, uansett om de er med i klubben eller ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det kommet en liten update på treffet.

 

Teoridelen må desverre flyttes til lørdags morgen pga at kursholder ikke kommer seg opp til Bodø før sent fredags kveld.

 

Og så en gledelig nyhet.

Pratet med brøytemannskapene våre her om dagen, og banen er nå 5 km lang, og fartsrekorden pr. dags dato er rundt 190 km/t :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siste lille update:

 

Kurset begynner kl 09.00 lørdag 16/2, og holdes på Thon Hotel Nordlys i Bodø.

Teknisk åpner kl 10.00, så det vil være mulig å komme ned på baneområdet rundt den tiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir det no felles kjøring dit eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ENDA en gang skulle man ønske vraket var ferdig!: dum : Dette hadde vært morsomt å fått til flere år fremover!: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir det no felles kjøring dit eller?

 

Ja, vi kjører i samlet flokk utover etter kurset. For alle andre er det bare å komme når det passer.

 

ENDA en gang skulle man ønske vraket var ferdig! Dette hadde vært morsomt å fått til flere år fremover!

 

Det er det som er planen ;)

Vi prøvde i fjor, men det ble litt for sent på året, så banen regnet bort 1 uke før treffet :(

I år derimot blir det helt perfekt :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.