Hva skal jeg "cleane" før lakk av boran

Anbefalte innlegg

Skal ha boraen på lakkering nå rundt februar. Men har litt lyst til å gjøre noe småtterier med den før dette. Bare usikker på hva som blir best.

Sånn er den nå.

DSCN1797.jpg

Skal fjerne lister på fangerne foran/bak og på sidene. Tenker også på å fjerne merker foran/bak.

 

Men hva skal jeg gjøre med dørhåndtakene? Hva ser best ut?

borafrasiden.jpg

borafrasiden20g3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en annen ting, jeg ville kanskje sveiset skjøten på leppa bak og forran også:P hvis du først skal cleane=) men jeg likte den med bare håndtak forran jeg=) spesielt, å kan ikke si jeg har sett det på så mange andre biler?=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte litt på dette selv. Men redd det blir for rent. Og så får jeg jo skille når jeg får på sideskjørtene, og da er det greit at den skillen går hele veien rundt bilen.

Er den første jeg liker best også. Ikke sett så mange med noen av de moddene, bare noe jeg fant på et tysk bora-forum:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte litt på dette selv. Men redd det blir for rent. Og så får jeg jo skille når jeg får på sideskjørtene, og da er det greit at den skillen går hele veien rundt bilen.

Er den første jeg liker best også. Ikke sett så mange med noen av de moddene, bare noe jeg fant på et tysk bora-forum:)

 

du sier noe der med sideskjørtene ja! da vill det kanskje se rart ut, kan jo seff cleane de også men, det får du aldri til å holde;) hvis du ikke har skjørter i metal da;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta listene og dørhåntaka bak! Det var tøft. Foran syns jeg du bør ha håndtaka, blir altfor cleant uten mener nå jeg.. :) Prøve å PS modde audi håndtak foran? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du sier noe der med sideskjørtene ja! da vill det kanskje se rart ut, kan jo seff cleane de også men, det får du aldri til å holde;) hvis du ikke har skjørter i metal da;)

Nei, blir nok skjørter i cf, så satser på å spare de og leppene foran/bak:)

 

Ta listene og dørhåntaka bak! Det var tøft. Foran syns jeg du bør ha håndtaka, blir altfor cleant uten mener nå jeg.. :) Prøve å PS modde audi håndtak foran? : klø :

Tenkt på audi håndtak også, men tror det er enklere med denne vrien: (De jeg hentet inspirasjon fra)

 

pic01048tc1.jpg

trgriff403a28f7jpg.jpg

bild58058009vq.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett på A6 håndtak istedet. Har ikke bilde av det her, men er bilde i det nyeste pvw vis du har det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ville beholt dørhåndtaka både foran og bak synes det blir for store flater uten noe brytniger uten

kan heller sette inn blind deksler i stedet for låssylindre for en mere ren look

også ville jeg ha fjerna halv månen i panseret og satt på emblemfri grill

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett på A6 håndtak istedet. Har ikke bilde av det her, men er bilde i det nyeste pvw vis du har det.

Har ikke bladet, men skal se om jeg finner bilder av det:)

 

jeg ville beholt dørhåndtaka både foran og bak synes det blir for store flater uten noe brytniger uten

kan heller sette inn blind deksler i stedet for låssylindre for en mere ren look

også ville jeg ha fjerna halv månen i panseret og satt på emblemfri grill

Er det jeg er litt redd for også. Vet ikke om det har blitt bedre med listene bare på dørene?

Når det gjelder blindeksler har jeg det på alle dørene. Emblemfri grill ligger også på hyllen hjemme, bare ikke montert enda, i påvente av å fjerne månen i panseret;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer, og hadde ikke takket nei til de felgene heller.. :D

 

Hvor fant du bildene forresten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min mening....det ser rett å slett teit ut med kun å fjerne handtak på bakdørene.

Jeg ville hatt de slik de er bare bytta til handtak uten låsesylinder...

Fern lister på fanger og dører, overgang fanger leppe blir vel vanskelig da det neppe er samme plast sort.

Vurdert annet tank lokk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn da?

Bild121.jpg

Bild131.jpg

 

se der ja ! der har du A6 handtak ;) trur det hadde blitt fett med A6 handtak på alle fire dørene, da uten låsehull på handtakene. Og uten listene på dørene og fangerene ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min mening....det ser rett å slett teit ut med kun å fjerne handtak på bakdørene.

Jeg ville hatt de slik de er bare bytta til handtak uten låsesylinder...

Fern lister på fanger og dører, overgang fanger leppe blir vel vanskelig da det neppe er samme plast sort.

Vurdert annet tank lokk?

Bytta til håndtak uten låsesylinder. Tenker du på slike jeg allerede har da? Har fjernet låssylinderen på begge dører foran for lenge siden.

Har vært inne på "tanken" på annet tanklokk ja, men ser for meg at det blir så mye jobb å få sveiset der.

 

se der ja ! der har du A6 handtak ;) trur det hadde blitt fett med A6 handtak på alle fire dørene, da uten låsehull på handtakene. Og uten listene på dørene og fangerene ;)

Var pent med de dørhåndtakene ja, eneste er jo at det ikke vises så godt det er gjort noe da :P Mye jobb for noe som kun de som kjenner bora/golf ser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta til håndtak uten låsesylinder. Tenker du på slike jeg allerede har da? Har fjernet låssylinderen på begge dører foran for lenge siden.

Har vært inne på "tanken" på annet tanklokk ja, men ser for meg at det blir så mye jobb å få sveiset der.

 

 

Var pent med de dørhåndtakene ja, eneste er jo at det ikke vises så godt det er gjort noe da :P Mye jobb for noe som kun de som kjenner bora/golf ser.

 

my bad, det husket jeg ikke på ;)

legg heller jobben i tanklokk en handtak som du så riktig sier kun få legger merke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

my bad, det husket jeg ikke på ;)

legg heller jobben i tanklokk en handtak som du så riktig sier kun få legger merke til

Den er grei ;)

Får se hva det blir til, må vel innrømme det frister litt å fjerne håndtaket bak da men. Og lister.

Det med tanklokket er jeg usikker på. Vanskelig å komme til der da for å sveise litt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er grei ;)

Får se hva det blir til, må vel innrømme det frister litt å fjerne håndtaket bak da men. Og lister.

Det med tanklokket er jeg usikker på. Vanskelig å komme til der da for å sveise litt?

 

nei la de handtakene være ;)

Det er meget greit, er kun plastikk innmat i takpåfyllingen som fjernes greit

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei la de handtakene være ;)

Det er meget greit, er kun plastikk innmat i takpåfyllingen som fjernes greit

 

Får se hva det blir til :)

Går jo ann å gjøre som på bilde to da. Bare ta det over håndtakene. Er ikke store operasjonen. Men tanklokket...usikker på hva som kan gjøres der. Ikke så lyst på r-sykkel lokk eller, ettersom det ikke blir noe annet alufarget på bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg stemmer for å cleane øvre del av alle dørhåndtakene. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får se hva det blir til :)

Går jo ann å gjøre som på bilde to da. Bare ta det over håndtakene. Er ikke store operasjonen. Men tanklokket...usikker på hva som kan gjøres der. Ikke så lyst på r-sykkel lokk eller, ettersom det ikke blir noe annet alufarget på bilen.

 

Øverste del var en kul mod ja ;) alt kan jo lakkeres da hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øverste del var en kul mod ja ;) alt kan jo lakkeres da hehe

Jepp, sant det da. Får se litt på hva jeg rekker. Skal være ferdig til sommeren også da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å ta bort begge dørhåndtakene da?

Ble jo cleant da.

dsc00025sizedhj3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å ta bort begge dørhåndtakene da?

Ble jo cleant da.

dsc00025sizedhj3.jpg

 

Herlig! absolutt drit fett, men så er jeg stor fan av total clean også da :P

Men smak å behag ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel bare ett problem med å fjerne dørhåndtak...er vel ikke godkjennbart...må ha minimum ett dårhåndtak med tanke på redning...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.