Vestfold: Nykirke mafia'n bygger værst'e:The Fjøs...

Anbefalte innlegg

Sweet :) Kommer muligens opp en tur etterpå for å inspisere, juge og drekka kaffi!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg rekker en tur innom jeg også, får se. Har vært ganske sliten de siste dagene, så har ikke fått vært i fjøset..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg rekker en tur innom jeg også, får se. Har vært ganske sliten de siste dagene, så har ikke fått vært i fjøset..

 

Nei.. det har ikke gjort noe heller.. bortsett fra vaskinga i helga (1 manns jobb) og det greiene igår har det ikke skjedd mye fornuftig der nede..: rolleyes

Eller så Henta jeg Benny på sykehuset igår,så han inspiserte litt.. litt trist å se Rocco'n forsvinne vekk fra tunet..: gråter : jeg har jo kost meg med den i snart 6 måneder.. (jada han kjører selv..: smil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, traff han tilfeldigvis utafor bmb istad, så stod å prata litt med ham!!

Skal si han koste seg med å kjøre :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, traff han tilfeldigvis utafor bmb istad, så stod å prata litt med ham!!

Skal si han koste seg med å kjøre :P

 

Ja jeg har hørt rykter om hard råning i hele dag..: rock :

Kan tru jeg fikk meg ett lite støkk når jeg henta'n.. han hompa bort til meg på utsiden av sykehuset i rulle stol,fortalte meg en historie om bestefaren som ikke helt hadde fiksa å kjøre bil etter ett lengre sykehus opphold,krøkka seg inn i bilen,men meg som tvilende pasasjer mens ham mumlet noe om numme fot-blad,og at han ikke kjente pedalene,blinket pent til høyre ned sykehus bakken,fortsatt med meg som små skeptisk pasasjer, OG GA FULL GASS Å TØMTE 3 GIR : eek : med ett kjempe gliiiis....: faint :

 

16v Rocco går ENDA bedre når man er litt lettere små skremt..: haha :

 

Hehe,moro å ha deg ute igjen,Benny!!!: rock : (selv om jeg savner Rocco'n..: gråter :)!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Den Porscha var vel mere Rat-Size enn Rat-Look, men det får vel gå! :P

Bra å se at det ikke har stoppet helt opp ennå, og det må vel støpes som neste punkt på programmet? Tipper vi får mange betongtøffel-forslag da.. Ja,ja.. De barna! : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Den Porscha var vel mere Rat-Size enn Rat-Look, men det får vel gå! :P

Bra å se at det ikke har stoppet helt opp ennå, og det må vel støpes som neste punkt på programmet? Tipper vi får mange betongtøffel-forslag da.. Ja,ja.. De barna! : rolleyes

 

Rat size?? størelse har ikke alt å si,vettø B.E...:nana:

 

Ja støping er neste trinn.. Sondre Prøvde å kjøpe maling før helga,men fikk ikke tak i... og Sparebanken Far stakk til Langtvekkistan med lomme boka,så vi fikk ikke tak i sement,heller..: haha :

Du skall ikke se heelt bortifra at det dukker opp en eller annen god tøffel historie... med eller uten betong..:bs:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller så har Fjøse Hardcore vært på road-trip til stora ytland..: klø : først en kort tur innom ett høggeri i halden.. vi skulle ikke ha noe,bare titte.. men klarte i første omgang å fylle opp audi'n (C4)min med (vi var 4 i bilen..) 2stk s4 seter,ett stk takluke mekanisme til audi 80,2 store vrktøy kasser litt div smådeler og 1stk forskejrm med tilbehør til Ur GTi'n min..

Ble forholds vis fullt,så Thomas å Åshild ble ganske så intime i baksetet..

 

så dro vi til sverige for å bunkre........???

 

på vei tilbake ringte Benny og han hadde vært ho Håkon og Die Aller Vaerste å kjøpt 4 stk nye Ronal Turbo felger til Rocco'n sin pent pakket i 2 esker.. Hen hadde også tenkt seg til sverige for å bunkre..: rolleyes

 

Hvorpå jeg fikk den gode ideen at vi møttes så vi kunne ta felgene hans i Audi'n min: dum : så han slapp å drasse med de helt til sverige!: rolleyes (kan dere tenke dere hva de to i baksetet mente om akkurat det?? ikke VELDIG imponerte...)

 

Det eneste gode var at for engangs skyld var at bilen like lav bak som foran.......: rolleyes

 

Litt bilder av sild i tønne..

*sikle på felger*

SV500028.jpg

 

SV500030.jpg

Hysj mener sondre... ikke si noe om overlast..

SV500031.jpg

 

Sondre:Hei hei!! skru av det kamera!! fjern bevis materialet!!

SV500032.jpg

 

Ser forøverig ikke ut til at Thomas misliker seg så ALTFOR mye....:P Hmmmm..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bevis materiale??? nei det har vi ikke set!!??!!:skummelt:

SV500033.jpg

 

(mulig sondre ble litt prega av sitt besøk på Hønan Agda....: rolleyes) bakbakbakbaaak

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fy faen det kompiser det! Dra på roadtrip uten meg!: eek : Jeg skulle jo ha kokkosboller å cola!! : bråk :: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei og nei, kjøpte han felgene mine?!? jaja, da blir det å pusse opp rado-felgene da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fy faen det kompiser det! Dra på roadtrip uten meg!: eek : Jeg skulle jo ha kokkosboller å cola!! : bråk :: bh :

 

Hæh?? glemte deg ikke... vi bare gadd ikke ta deg med...:nana: neida..

Men åssen skulle du ha fått med deg cola'n og kokosbollene?? Syntes jeg ser deg der du står i sverige med 4 brett cola,og noen esker kokosboller... og ENESTE måten å få det med hjem på er å spise og drikke det opp....

"Kom igjen Martin!! vi drar ikke før du er ferdig!!!" : haha :: grønn :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei og nei, kjøpte han felgene mine?!? jaja, da blir det å pusse opp rado-felgene da...

 

Ja sånn går det når du syntes det er deilig å ha finger'n i rumpa...:nana: Kan legge til at de kledde Rocco'n max!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jau jau.. kan vel nevne at jeg og Sondre har vært å kjøpt sement til gulvet.. rakk ikke få tak i maling,men tar det i morra.

 

Så nå ligger alt til rette for å atøpe på lørdag,gutter og jenter..: smil :

 

Ellers så har LilleMy kommet hjem.. etter 4 år borte boende har hun endelig funnet det for godt å komme hjem igjen... men fy og hu var møkkete!!: eek :

 

legg pesielt merke til den funky ende stussen... regner med at det blir det siste nye.. takk til Håkon Sandberg som donerte den.. : haha :

lillemykomhjem5.jpg

 

litt kreativitet måtte til siden bensin røra er tette.. tur/retur i flaske..: smil : funka som fy!!: rolleyes

lillemykomhjem15.jpg

 

Sondre er skeptisk...: klø :

lillemykomhjem17.jpg

 

Seter og sånn har klart seg bra,faktisk.. lite mugg. heldigvis

lillemykomhjem13.jpg

JA rattet er av tre.... jada haha.. kom med det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sondre syntes Åld Skuul stail tank låkk er kult!

lillemykomhjem24.jpg

LilleMy har stått hele tiden med ett ganske stort Pioneer/Infinity bilstereo.. var ganske sikker på at alt var ødelagt (var nytt når bilen ble satt vekk) men jaggu hadde det klart seg!

 

Sondre skal låne en eller fler av forsterkerene i sin bil så da pellte jeg like godt ut hele smørja..

Og han virker glad for det..

lillemykomhjem22.jpg

Sjekk forresten ut Åld Skuul spilleren i midt konsollen.. gammel pioneer.. vit ikke om den funker men tenkte jeg skulle prøve'n..

lillemykomhjem3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig sement! Da blir det atter liv i fjøset :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja,da er vel vi i gang å klatte gulv...: smil : bilder kommer ASAP..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det vel på tide (eller noe) med litt bilder.. rakk å støpe halvparten il kl 18.00 og måtte da vente til nå med å pusse.. ble vel ganske bra.. Vi fortsetter i morra ca kl 10...

 

Jeg og thomas begynnte med å fjerne de siste ujevnheter,og sopte å renska opp der vi skulle støpe.

sånn så det ut før vi begynnte..

stpeglv.jpg

 

stpeglv1.jpg

 

Så kom sondre hjem fra jobb og da begynte vi å blande sement å støpe.

stpeglv10.jpg

 

Sondre trodde han fant gull...: dum :Thomas er selvfølgelig fasinert..:

stpeglv11.jpg

 

bare fordi det glitret litt i en stein han gravde opp:..

stpeglv12.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så begynnte vi å støpe.. sondre er sjåfør..

stpeglv13.jpg

...å tømmer betong på en fagmessig måte..

stpeglv16.jpg

og mens gutta blander klatter jeg ut betongen.... på en ikke fullt så fagmessig måte.. Jeg er ikke byggd for slike stillinger..

stpeglv17.jpg

 

stpeglv18.jpg

...og det blir man veeeldig tørst av...

stpeglv21.jpg

og sondre blir...ja... sprø??

stpeglv22.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite stykke av frosset litt til så vi måtte bygge ei koselig lita hytte inne i Fjøse.. å putte en varmeovn inni..

stpeglv5.jpg

 

Thomas inni hytta si..

stpeglv4.jpg

 

nesten så han ikke ville ut.. var så godt å varmt der inne..

stpeglv7.jpg

 

Thomas pigger vekk de siste ujevnheter.. må jo bli bra detta!

stpeglv9.jpg

 

og mot normalt så TETTER faktisk sondre ewtt hull...

stpeglv19.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så var det ferdig støpt.. Blir så bra! hihi.. sit back and enjoy! hehe.

stpeglv24.jpg

 

stpeglv25.jpg

 

Kristoffafa er inspektør.. (som om han har peiling..hih):nana:

stpeglv26.jpg

 

stpeglv27.jpg

 

stpeglv28.jpg

 

Så var'e bare å ta ei pause..

stpeglv32.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vare på ti'e å pusse.. gjorde vel den nå i natt,vil jeg si.. og jeg var den eneste idioten med sleik og arbe's klær..: rolleyes ..og jeg gjorde faktisk ingentig,heller...:jegerdum:

stpeglv35.jpg

 

Thomas i lånt volvo!!?? : klø :/dame jakke i full gang me pussinga.

stpeglv36.jpg

stpeglv33.jpg

 

kremt.. kommune arbeidere??:grouphug: og ei dame med jakka til thomas..: klø :

stpeglv34.jpg

 

Så ville Sondre prøve seg..Denna gutten har høy ape-faktor!!

stpeglv38.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Japp.. da er gulvet ferdig.. men dety gikk ikke heelt uten komplikasjeoner.. hihi..

Vi hadde sand på en traktor henger... som sto ute.. i minus grader.. BÅNN tæla.. jaja... var jo bare å få tina da.. men hvordan??

Enkelt... jeg dro til Torp lufthavn å neik meg inn å skrudde av en motor fra en DC-10 som sto litt tilfeldig parkert...: smil :

glve22.jpg

 

Vårt bidrag til global oppvarming... når vi fyra denne begynte folk i nabo kommunene trekke ned til strendene..: haha : Kan si det sånn at grusen tina fort når vi satte termostaten på 60 grader,og la den på gulvet..

glve2.jpg

 

er for øverig denne vi kommer til å bruke som sentral fyr i fjøse om vinter'n..

Tone føner håret...

glve25.jpg

 

var varmt å stå i henger'n å hakke grus...

glve212.jpg

 

3 min er max.. (men det er jeg vant til..)

glve214.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så begynnte vi å støpe..

glve217.jpg

 

glve222.jpg

Thomas pusser betong..

glve224.jpg

 

Sondre å Thomas blanda i 2 maskiner mens tone kjørte att og fram med trillebåra,men Jeg og Kris javna ut støpen.. vi klarte nesten ikke holde tritt med Thomas og Sondre,så Tone fikk løpt ra seg!

trur hu ble litt sliten.. men fy for ei fart hu hadde!!

glve227.jpg

glve231.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.