Forebygging av riper under dørhåntak [Problem løst]

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått montert permanent folie under begge dårhåndtakene foran. Jeg måtte ut med 1250,- tilsammen. Folien er altså av typen Chip Guard. Jeg synes også prisen er noe stiv, men det tar litt tid å få satt dette på skikkelig om en ønsker perfekt resultat. Jeg er i allefall kjempefornøyd, synes det er gitt for pengene med tanke på hvordan den blir seende ut etter et par år, eller rettere sagt hvordan det ikke blir seende ut etter et par år ;). Den er bort imot usynlig, man er nødt å bøye seg ned å studere håndtaket om en skal se folien : rock :.

 

Nymontert folier på førerdør:

IMG_1884.jpg

 

En annen vinkel:

IMG_1863.jpg

 

Med blitz. Her ser man folien går litt utenfor kanten:

IMG_1867.jpg

 

TIl sammenligning så ser venstre bakdør slik ut (etter et halvt års bruk, og jeg har ikke unger):

IMG_1881.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min bil nærmer seg et år men har ikke ei stripe ved noen av håndtakene jeg.

Studerte det senest i går.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min bil nærmer seg et år men har ikke ei stripe ved noen av håndtakene jeg.

Studerte det senest i går.

 

Sort er LITT mer nådeløs når det gjelder skitt og riper da :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble bra det der Ragnar. Skulle kanskje satt folie på dørhåntaket også, utifra bildene dine ser det ut som de også er ripeutsatt.

 

Er det samme film du har på støtfangeren bak? Hva måtte du gi for den?

Har klart å holde ripene borte til nå, men lurer på å få montert film på bakfangeren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min bil nærmer seg et år men har ikke ei stripe ved noen av håndtakene jeg.

Studerte det senest i går.

Sort er LITT mer nådeløs når det gjelder skitt og riper da :o

Neste gang blir det en lys bil ;)

 

Det ble bra det der Ragnar. Skulle kanskje satt folie på dørhåntaket også, utifra bildene dine ser det ut som de også er ripeutsatt.

 

Er det samme film du har på støtfangeren bak? Hva måtte du gi for den?

Har klart å holde ripene borte til nå, men lurer på å få montert film på bakfangeren.

 

Ja, ideelt sett burde man det, men da begynner det å bli dyr etterhvert. Det vil alltid bli småriper i områdene rundt dørhåndtakene. Det verste området er under håndtakene så jeg synes det får holde å ha folie der.

 

Det er samme folie bak. ChipGard heter den. Jeg tror jeg betalte 750,- for folien på fangeren ferdig montert. Noe dyrt, men igjen, det er gjort skikkelig arbeid. Folie på fangeren er veldig greit. Barnevogn og annet utstyr lager lett riper, for ikke å snakke om klørne på hunden ;). Tror man kan bruke samme folie på panseret for å unngå steinsprang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min bil nærmer seg et år men har ikke ei stripe ved noen av håndtakene jeg.

Studerte det senest i går.

 

Samme her, eller min bil er 2 år. Og har de dumme håndtakene med grip ovenifra..

Den avbildede bilen hadde jo en del vårpuss igjen, så at under håndtakene var så viktig

skjønner jeg ikke desverre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.