Anbefalte innlegg

Jeg hadde tenkt til å sote rutene, så det jeg lurte på var om det er lov til å ha soting på siderutende foran?

Det blir jo liksom mye bedre når alle rutene er sotet, og det ikke blir sånn skikkelig skille, mellom mørke ruter og ikke no soting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke lov til å ha noe..etter loven.Kun org. toning å siderutene foran.

Meeeen den loven har vi IKKE sett ;)

 

Du MÅ ha film på alle rutene! Enten det eller INGEN.

Kjør 35% på alle rutene du.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okai... er det noen film som du anbefaler å bruke da?

hva er prisen på denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Thomas Sandberg

Du har ikke lov til å ha noe..etter loven.Kun org. toning å siderutene foran.

Meeeen den loven har vi IKKE sett ;)

 

Du MÅ ha film på alle rutene! Enten det eller INGEN.

Kjør 35% på alle rutene du.

Mange som bruker å kjøre ganske mørke på rutene bak, og litt lysere foran. Veit ikke om det er ett forsøk på å 'lure' politiet, men veit av flere som ikke har fått anmerkning på det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk denne tråden. Der har jeg svart på type film og hvordan legge film.

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?s=&threadid=9413&highlight=toning

 

Jeg bruker kun SunGuard film. : ja :

Denne får du kjøpt hos Solfilmsgruppen i Oslo.

Husker ikke helt prisen, men den er ikke fryktelig dyr. BRA er den derimot!!! :D

 

Ang. forskjellig % på filmen så er det lik film på sidene som gjelder på en liten bil. På større biler ser det greit ut hvis man velger forskjellig film.

Som du vil lese i posten over så ser du at man gjerne kan legge mørkere film i bakruta for å få siderutene til å virke litt mørkere.

Kan tenke meg at dette kan bli litt bra på en bil med svart cab.

Som du kanskje har lest rundt på forumet så er jeg litt "svak" for cab uten bakrute. Ved å velge mørkere i bakruta vil man jo på en måte få effekten av "hel" cab. :D

 

Ellers så kan jeg bare si at "Golf 1 Cab er en VELDIG enkel bil å legge film på!!" ;): ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri si aldri hva soting på siderutene angår, har en kamerat som fikk 1000 kr i bot for å ha 15%(tror jeg) på siderutene foran. Foran B-stolpen skal det ike være noe soting annet enn originalt, og hvis onkel er i feil humør... Det kan tenkes at kameraten min fikk litt ekstra oppmerksomhet ettersom han hadde en litt bred streamer på toppen av frontruta også da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Lasse Nilsen

Aldri si aldri hva soting på siderutene angår, har en kamerat som fikk 1000 kr i bot for å ha 15%(tror jeg) på siderutene foran. Foran B-stolpen skal det ike være noe soting annet enn originalt, og hvis onkel er i feil humør... Det kan tenkes at kameraten min fikk litt ekstra oppmerksomhet ettersom han hadde en litt bred streamer på toppen av frontruta også da.

 

Elektriske vinduer er tingen vet du ;)

Ned med rutene...! :D For MANGE år siden så kjørte jeg med 5% round bout... gikk det og. Mulig noen lurte da gutta stoppet i politikontroll i 15 minus...med begge siderutene nede ;):D

 

Det er som du sier.. er sjonkel i dårlig humør så ryker man på en smell. Men litt må man jo koste på seg synes jeg.

Fortsatt --> Enten film på alle ruter eller INGEN! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nett sotet dyre mitt, blei kjempe fornøyd med det. sotet jo seff alle rutene hehe

s4siden.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Dag Stian Gjerdevik sotet jo seff alle rutene hehe [/b]

 

Det er gutten sin det!!! :D: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var nettop på godkjenning hos biltilsynet og fik godkjent bilem med 43% soting på alle ruter (uten frontruta) og HELT svarte baklykter. Kjekt å høte slike folk hos biltilsynet.

 

Har foresten en kamerat som skal i retten for at han nektet å godta å betalen en bot på 1500 kr for soting på siderutene fremme.

 

Norges første til å bli dømt før soting?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok fare for at han blir dømt tror eg! står jo svart på hvitt at soting på side rutene er forbudt heh, like det ikkje en plass. men men

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dag Stian,

har du et bedre bilde av bilen din?

samme toningen hele veien?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nok ikke noen flere bilder enda, men de kommer. det er ikke samme toning, lyseste på sideruten frame og så gradvis mørkere bakover, mørkeste i bakruta. eg syns det blei veldi bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så A4 tyyp B5 med 20% (eller 80% gjennomslipp da) MENTE eieren da, dette så ut som noe for meg! Passe lyst og demper bittelit slik jeg ønsker det...

 

Men går det an å få spesialprint i toningsfolien?

Er tross alt noe proconten merke i bakruta som bør være med videre for det originale looket...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Ola L Lereim

Så A4 tyyp B5 med 20% (eller 80% gjennomslipp da) MENTE eieren da, dette så ut som noe for meg! Passe lyst og demper bittelit slik jeg ønsker det...

 

Men går det an å få spesialprint i toningsfolien?

Er tross alt noe proconten merke i bakruta som bør være med videre for det originale looket...

 

Tror ikke det var 20% han hadde...for den har jeg i bakruta på Polo`en.. og den er MØRK!

Var sikkert 35% som er mer vanlig å ha på siderutene...

 

Spesialprint... den skjønte jeg ikke helt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg snakker 20% toning SKRÅSTREK 80% gjennomslipp, da blir det noe annet...

 

Altså, rutefolie med print i etter eget ønske, kan det skaffes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Ola L Lereim

jeg snakker 20% toning SKRÅSTREK 80% gjennomslipp, da blir det noe annet...

 

Altså, rutefolie med print i etter eget ønske, kan det skaffes?

 

Det syns jo knappt.... ;)

 

Print har jeg ikke hørt om. Da må du i tilfelle klistre på noe under filmen. Skjønner fortsatt ikke hvorfor men.... er jo sent nå også da ;):D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen verksted eller private som driver med soting? Prisklasse ligger de i sånn cirka?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

La et profft firma gjøre jobben. Resultatet blir bra, du blir fornøyd, du slipper unødvendig irritasjon og har garanti.... Solfilmen stenger solstrålene ute, hindrer overoppheting, falming av interiør osv., samtidig som du evt. ved en smell kan "løfte" det knuste vinduet ut - i folien.....

 

Har kjørt med solfilm på min (tidligere) Passat i 3 år nå. Bilen er vist på Biltilsyn og stoppet i kontroller flere ganger uten kommentarer eller bøter. Bilen er diskrè stylet og jeg har holdt meg borte fra alt som heter bannere og annen shiiit i toppen av frontvinduene. Sånt er lokkemat for Politi og Biltilsyn.

 

Velg heller en litt lysere folie og legg solfilm på alle sidevinduer, i steden for en mørkere folie på alle vinduer bak B-stolpen. Iallefall et godt råd for de med stasjonsvogn og anti varebil-preg.

 

Har allerede bestilt time for toning av alle sidevinduer og bakvindu i min A6 ( 5 dager gammel )......

~4951484.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger ved et bilde til......

 

Pris ligger vanlig vis på ca kr 650 pr. vindu, pluss litt ekstra for de vinduene hvor filmen må krympes pga. bue i vinduet (f.eks.bakvindu)

~9452535.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor var det du fikk sotet vinduene hen? 650 pr vindu, er det inkl folie?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rutene mine er sotet hos Riis Bilglass i Skien. De har en utrolig flink "soter" som fikser det meste innen solfilm. Skal som sagt tone rutene på A6`n på torsdag, og har i den forbindelse fått en pris på kr 650 pr rute inkl. mva. Ekstra kostnader påløper for bakvinduet fordi dette må demonteres og tas ut, tones for så å monteres inn på nytt, limes etc..... Sidevinduene skal visstnok også taes ut, men det er ikke fullt så mye jobb som bakvinduet.

 

Håper resultatet blir minst like bra som på Passat`n. Time will show.....

 

Mvh

Kristian.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Ola L Lereim

Er tross alt noe proconten merke i bakruta som bør være med videre for det originale looket...

Heh det klistremerke der fekk eg han som sotet bilen til å fjerne med eingang, var jo ikke pent en plass jo.. men smaken er jo som baken heh. Eg leverte min inn til riis bilglass i haugesund, leverte den på onsdag og hentet den på fredagen igjen, dei tok 500,- per rute og 1500,- for bakruta. men fekk det for 3000+ moms, syns det var heilt grei pris. Er jo 5 års garanti på filmen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kristian Reinholt

Rutene mine er sotet hos Riis Bilglass i Skien. De har en utrolig flink "soter" som fikser det meste innen solfilm. Skal som sagt tone rutene på A6`n på torsdag, og har i den forbindelse fått en pris på kr 650 pr rute inkl. mva. Ekstra kostnader påløper for bakvinduet fordi dette må demonteres og tas ut, tones for så å monteres inn på nytt, limes etc..... Sidevinduene skal visstnok også taes ut, men det er ikke fullt så mye jobb som bakvinduet.

 

Håper resultatet blir minst like bra som på Passat`n. Time will show.....

 

Mvh

Kristian.

 

Husker jeg var imponert over resultatet på bilen din, og ikke minst på prisen. Jeg kjører gjerne en tur til Skien for denne prisen da de her i Vestfold gjerne det dobbelte og med en dårligere resultat. Må få tatt A4en også... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er prosenten på den Passaten?

 

For noen av oss er det originale biler som gjelder...

...mer eller mindre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.