Anbefalte innlegg

Tror prosenten er 35 jeg, hvis jeg ikke husker helt feil. Jeg er iallefall veldig enig i tidligere innlegg i forumet her om at man ved toning av ruter ENTEN må tone ALLE ELLER INGEN. Unngå soting kun fra B-stolpen og bakover hvis det er mulig. Det er iallefall min mening, selv om selvfølgelig smaken er som baken - igjen. Prøv også å finne andre alternativer enn film fra Biltema.

 

Var veldig i tvil om hva jeg skulle gjøre da jeg tona rutene i Passat`en. Fikk se film med 35 % på en bil med lyst interiør. Det ble jo nesten ikke synlig ift. min Passat med originale farga ruter og mørkt interiør. Kikka deretter på en bil med mørkt interiør, og samme prosenten på filmen. Mye finere !! Hadde jeg ikke sett bilen med mørkt interiør før jeg bestemte meg for film, kan det godt hende jeg hadde valgt er mørkere folie. Tok heldigvis til fornuften for valgte en lysere folie for så å tone samtlige sidevinduer og bakvindu. Du får en mye bedre og finere helhet, bilen tar seg bedre ut enn "varebilsoting", og du vil mest sannsynlig ikke angre på at du valgte en lysere folie på samtlige vinduer i steden for en mørkere folie fra B-stolpen og bakover. Samtidig gjør toning av bakvinduet sitt til at bilen på en måte blir mer "lukka igjen" og dermed mørkere inni.

 

Jeg vet ikke om alle typer solfilm har "ray ban-effekt", men det hadde iallefall filmen på Passat`en. Filmen endrer mao. farge avhengig av lyset......knallbra !!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå sotet rutene bak, veit ikke om jeg skal sote de foran også, med tanke på at det egentlig ikke er lov, å det ikke er så lett å få det av igjen...

 

legger inn noen bilder av hvordan det ble:

soting3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle rutene må sotast,

det er finast, :D

men da trur eg du får eit problem med den mørke filmen din.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er sant at det er finest når alle vinduene har lik soting, men jeg fant ut at jeg ikke skulle gjøre det.. det er så dumt at det ikke er lov til det. jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det skal være en lov som sier det, er det noen som vet hvorfor det ikke er lov?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Thomas Raimet

det er sant at det er finest når alle vinduene har lik soting, men jeg fant ut at jeg ikke skulle gjøre det.. det er så dumt at det ikke er lov til det. jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det skal være en lov som sier det, er det noen som vet hvorfor det ikke er lov?

 

En ting er det å ha 35% foran...det funker bra og kunne gjerne ha vært lov, men jeg skjønner godt at det ikke er lov når man kjører 20 eller 5%. Så og si umulig å se ut av de rutene når det mørkt ute.

 

Du MÅ legge film foran også!! :D

Legg 35%..ingen som ser det... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki... har tenkt på det, men veit du om det er vanskelig å få det av, hvis jeg da i tilfelle, blir stoppa og må på visning, uten soting??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Thomas Raimet

oki... har tenkt på det, men veit du om det er vanskelig å få det av, hvis jeg da i tilfelle, blir stoppa og må på visning, uten soting??

 

Ikke noe prob... Varmepistol og få løs ett hjørne. Så er det bare å rive av.

 

Hva slags film ble det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki, det er ikke vanskeligere enn det... den som sitter på nå kjøpte jeg på Bilxtra, den er ca. 24%.. det blei faktisk bedre enn jeg trodde... jeg kjøpte der på grunn av at jeg går på skolen å hakke alt for mye penger;)

 

De har en film som er ca 43% der.. tror du det ville blitt bra foran?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde tenkt og sote rutene på min passat 01 men har fått vite at man kan få tak i org. sotet grønn til enkelte mod. i fra RUS for en brøkdel av norskpris. Til og med de fremre siderutene foran.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Thomas Raimet

oki, det er ikke vanskeligere enn det... den som sitter på nå kjøpte jeg på Bilxtra, den er ca. 24%.. det blei faktisk bedre enn jeg trodde... jeg kjøpte der på grunn av at jeg går på skolen å hakke alt for mye penger;)

 

De har en film som er ca 43% der.. tror du det ville blitt bra foran?

 

Yepp. Prøv den du!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Magnus Hyld Pettersen

hadde tenkt og sote rutene på min passat 01 men har fått vite at man kan få tak i org. sotet grønn til enkelte mod. i fra RUS for en brøkdel av norskpris. Til og med de fremre siderutene foran.

 

Snakker du om ruter eller film nå??

Sikker på at det er mørke ruter og ikke bare org. grønntonede ruter?!

Kan også være ruter som har ferdigmontert film....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Thomas Sandberg

Yepp. Prøv den du!!

 

Men, jeg tenkte å kanskje vente medd å sette på film foran til etter vinteren.. fordi da blir det litt lysere ute å sånn også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

her snakker jeg om at man for ruter med org. grønn farge i

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det isåfall noen som har link til forhandler i RUS?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.