Alu.plate under motoren på passat 3b

Anbefalte innlegg

Sett meg opp på en alu.plate til Passat 3B (B5)

Holdt nesten på å bestille en nå i dag, men det er vel mulighet for å få de litt billigere når vi er flere som kjøper.

 

Dieselgeek.com selger også slike "skid plates"

Fant også en i England som selger noen i pulverlakkert stål.

http://www.ukpassats.co.uk/phpbb/viewtopic.php?f=18&t=2875

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kunne godt hatt noe sånt til golfen å... den plata som er under der er jo bare til pynt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har på under 2 måneder byttet bunnpanne på motor og girkasse på min passat så jeg blir med hvis plata også dekker girkasse. Hvis ikke er jeg like langt da bunnpanna på girkassa nesten er laveste punkt under bilen:o( Passat 3bg. fremre plate koster 1050,- og bakre 1100,- dette på nbs. fremre er forsterket men bakre minner mer om gladpack enn skliplate...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det tok sin tid før jeg fikk svar av dem, men endelig, har hva slags modeller de har til, når det gjelder A6, så måtte han ha et bilde under fronten, med plastikkdeksel på for å se sa han.

 

Her er modellene de leverer til:

 

I do have skid plates for the following cars though:

 

98-05 Passat (B5/b5.5 Platform)

99.5-05 Golf/Jetta (MK4 Platform)

98-2009 Beetle (MK4 Platform)

05.5-09 Jetta/Rabbit/GTI (MK5 Platform)

85-99 Jetta/Golf (MK2/3 Platform

96-01 Audi A4 (B5 Platform)

04-09 Audi A3 (MK5 Platform)

95-97 Passat (B4 Platform)

89-95 Corrado

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har på under 2 måneder byttet bunnpanne på motor og girkasse på min passat så jeg blir med hvis plata også dekker girkasse. Hvis ikke er jeg like langt da bunnpanna på girkassa nesten er laveste punkt under bilen:o( Passat 3bg. fremre plate koster 1050,- og bakre 1100,- dette på nbs. fremre er forsterket men bakre minner mer om gladpack enn skliplate...

 

Det står at denne skal beskytte, bunnpanne, ac-kompressor, radiator og girkasse :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til Passat 98-05 og Audi a4 96-01 koster de 249 USD = 1681,69 kroner pr.stk. Pluss frakt og moms. Han sa det var 70 dollar i frakt. Venter på svar om det er for 10-15 stk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kunne godt hatt noe sånt til golfen å... den plata som er under der er jo bare til pynt...

 

Til Golfen var den noe dyrere, 269USD = 1816,77 NOK. Norsk moms kommer i tillegg. Men det jeg da tenkte var å få det totale beløpet på alt, inklusive frakt og norsk moms, og dele det på antallet som skal ha. Da betaler alle likt og kommer mye billigere unna frakten. Blir jo fort noen tusenlapper i moms totalt på alle. Per plate snakker vi om moms til rundt 450 NOK. Men blir nok noe billigere hvis vi deler den totale momsen på pakka:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett meg opp på en alu.plate til Passat 3B (B5)

Holdt nesten på å bestille en nå i dag, men det er vel mulighet for å få de litt billigere når vi er flere som kjøper.

 

Dieselgeek.com selger også slike "skid plates"

Fant også en i England som selger noen i pulverlakkert stål.

http://www.ukpassats.co.uk/phpbb/viewtopic.php?f=18&t=2875

 

Ser at de var noe dyrere der jeg er å titter, men du sparer sikkert noen kroner på frakt og moms, uten at jeg skal garantere for noe som helst:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da teller jeg 8 passater, 1 golf, og en a4 så langt. Tenkte vi skulle flytte dette over til gruppekjøp sånn etterhvert, må bare finne ut av hvordan de vil ha betaling der borte, er snakk om rundt 17000 NOK totalt hvis vi kjøper 10 stk. kanskje noe rimeligere, men sånn ca. Som utgjør en moms på 4250 NOK. Pluss frakt på 473 NOK. Og det er ikke flypost. Da hadde vi blitt ruinert. Pluss innenlands frakt her hjemme. Så det koster : gråter : Og jeg har ingen mulighet til å "legge" ut dette så lenge. Så vi må finne ut av hvordan vi gjør det. Blir fort rundt 2000 NOK pluss innenlands frakt tenker jeg uten å ha regna det på krona enda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men klarer de ikke å gi bedre pris på en så stor handel??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men klarer de ikke å gi bedre pris på en så stor handel??

 

 

10% på hele smæla tror jeg han mente, men nå i første omgang regner jeg full pris, også får vi se hvor mange som skal ha til slutt. 10% er ganske nøyaktig 249 USD på 10 plater. Var ikke sånn kjempebra. Men skal forhandle litt mer med de når jeg vet helt sikkert hvor mange vi blir.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ikke bildene lyver tør jeg vedde på at denne ikke dekker girkassen. Da jeg har en automat/tiptronic kasse som sitter bak travers og forstilling ser det ikke ut som om dette dekker så veldig mye mer enn fremre org. plate gjør. Fremre org. plate på min rekker ikke så langt bak som til girkassa: bh : Vil gjerne vite dette med sikkerhet før jeg blir med på bestilling. Er det noen som har prata med noen mekaniske/plate verksteder i Norge om det er noen som er villige til å lage dette? kanskje det hadde vært en ide, kunne nok kanskje blitt billigere også. Konstruksjons messig er jo ikke dette vanskelige saken og knekke til... Noen som kjenner noen som jobber i bransjen?

Skal prøve å undersøke med et par jeg kjenner.

 

 

Georg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ikke bildene lyver tør jeg vedde på at denne ikke dekker girkassen. Da jeg har en automat/tiptronic kasse som sitter bak travers og forstilling ser det ikke ut som om dette dekker så veldig mye mer enn fremre org. plate gjør. Fremre org. plate på min rekker ikke så langt bak som til girkassa: bh : Vil gjerne vite dette med sikkerhet før jeg blir med på bestilling. Er det noen som har prata med noen mekaniske/plate verksteder i Norge om det er noen som er villige til å lage dette? kanskje det hadde vært en ide, kunne nok kanskje blitt billigere også. Konstruksjons messig er jo ikke dette vanskelige saken og knekke til... Noen som kjenner noen som jobber i bransjen?

Skal prøve å undersøke med et par jeg kjenner.

 

 

Georg

 

Skal du ha garantier for noe, får du ordne deg selv, for jeg garanterer ikke for noe som helst, jeg bare videreforteller det som står om de, og der står det all engines and transmissions. Men si i fra hvis du kommer frem til en rimeligere løsning, så er jo det bedre for alle parter. Men disse er laget etter spesifike mål, og er med noen "vinger" som støtter fangeren så den ikke bøyer seg innover av vindmotstand. Det er også med alle monteringsdetaljer etter som det står. Misforstå meg riktig, jeg også kunne godt tenkt meg en billigere løsning, jeg tjener ikke et øre på dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler ikke på det:)

Og det er ikke kritikk jeg kommer med:)

 

Jeg bare tenker litt høyt.. Platen er jo ikke store saken, så det er nok ikke allverdens av kostnad i materialer. Det spørs jo bare om man klarer å få noen til å lage de..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler ikke på det:)

Og det er ikke kritikk jeg kommer med:)

 

Jeg bare tenker litt høyt.. Platen er jo ikke store saken, så det er nok ikke allverdens av kostnad i materialer. Det spørs jo bare om man klarer å få noen til å lage de..

 

Hadde det vært mulig å få til noe her i norge hadde hvertfall jeg blitt glad, gi et pip hvis noe skulle dukke opp da. Hadde vært greit å fått til noe snart, og sendt bestilling, da det er ganske lang frakttid på dette. Så kanskje en har de før vinteren kommer igjen : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det spørs jo bare om man klarer å få noen til å lage de..

 

Om du absolutt skal ha det, klarer du å lage den plata selv kun ved hjelp av stikksag, drill og hammer. Om du skal være nøye på trenger du kansje en vinkelsliper også :)

 

En aluminiumsplate som er 2X1000X2000 koster cirka 4-500 kroner.

 

Bare å prøve seg fram det : rolleyes

 

Den ser jo ikke noe som helst komplisert ut, alle plateverksteder klarer å lage dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du absolutt skal ha det, klarer du å lage den plata selv kun ved hjelp av stikksag, drill og hammer. Om du skal være nøye på trenger du kansje en vinkelsliper også :)

 

En aluminiumsplate som er 2X1000X2000 koster cirka 4-500 kroner.

 

Bare å prøve seg fram det : rolleyes

 

Den ser jo ikke noe som helst komplisert ut, alle plateverksteder klarer å lage dette.

 

2mm tykk er vel litt tynt?

Plata til Evolution er jo nesten 5mm tykk, da har man jo noe å slite på ;)

 

Ellers så synes jeg de burde komme med et bedre tilbud enn 10% når vi blir såpass mange som kjøper.

Et salg er bedre en ikke noe salg i disse tider ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2mm tykk er vel litt tynt?

Plata til Evolution er jo nesten 5mm tykk, da har man jo noe å slite på ;)

 

Ellers så synes jeg de burde komme med et bedre tilbud enn 10% når vi blir såpass mange som kjøper.

Et salg er bedre en ikke noe salg i disse tider ;)

 

Jeg skal reforhandle litt med dem, når jeg vet hvor mange vi blir :) Hvis de ikke klarer noe bedre, så sier jeg at vi henvender oss et annet sted. Kan hende de jenker seg litt da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ganske grei rabatt hvis vi får tromma sammen 21 plater eller mer, da får vi 20%

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2mm tykk er vel litt tynt?

Plata til Evolution er jo nesten 5mm tykk, da har man jo noe å slite på ;)

 

Jada, det blir kansje litt tynt, men var ment mest som ett eksempel.

 

Dersom bilen er såpass lav at man sliter bort plastplaten, burde man kansje få lagd slike plater i 5 mm Hardox eller annet slitestål : smil :

 

Dra innom ett plateverksted og spør om de kan lage ett par stykker, og hva de skal ha pr. stykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette høres bare bedre og bedre ut Roy!

Starter du en tråd i gruppekjøp snart? Så kanskje flere henger seg på :)

 

Hadde vært ålreit og fått satt igang dette snart da det snart er sommer og senking!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette høres bare bedre og bedre ut Roy!

Starter du en tråd i gruppekjøp snart? Så kanskje flere henger seg på :)

 

Hadde vært ålreit og fått satt igang dette snart da det snart er sommer og senking!

 

Jeg kan godt gjøre det, men hvordan skal vi gjøre det med betaling? Skal høre om de har PayPal. Jeg har uansett ikke sjans til å "legge ut" for alt dette, så da må jeg ha penger før jeg sender bestilling, bare så alle er obs på det. Og etter bestillingen har gått, er det ikke mulig å få pengene tilbake igjen. Jeg driver ikke et firma eller noe. Jeg skal regne litt på det, så starter jeg en tråd i gruppekjøp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan godt gjøre det, men hvordan skal vi gjøre det med betaling? Skal høre om de har PayPal. Jeg har uansett ikke sjans til å "legge ut" for alt dette, så da må jeg ha penger før jeg sender bestilling, bare så alle er obs på det. Og etter bestillingen har gått, er det ikke mulig å få pengene tilbake igjen. Jeg driver ikke et firma eller noe. Jeg skal regne litt på det, så starter jeg en tråd i gruppekjøp.

 

Når vi vet hvor mange vi blir så kan du jo jo kanskje spørre Evolution hva frakta blir på.

Så kan alle betale for plate + frakt til deg slik at du kan bestille.

Når varene har kommet til Norge så må jo moms og frakt ut til hver enkelt person betales.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når vi vet hvor mange vi blir så kan du jo jo kanskje spørre Evolution hva frakta blir på.

Så kan alle betale for plate + frakt til deg slik at du kan bestille.

Når varene har kommet til Norge så må jo moms og frakt ut til hver enkelt person betales.

 

God ide:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå startet en tråd i gruppekjøp, bare å signe seg opp :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.