Hva er poenget med låsbolter?

Anbefalte innlegg

Opprinnelig postet av Øystein Wilthil

Dette med låsebolter er jo en sak med masse meninger ser jeg..

 

Jeg ble jo frastjelt mine og hadde ikke låsebolter, på mine nye nå har jeg satt på men lurer på om jeg skal ha de eller ikke?

 

Saken er det at forsikringen har en merkelig policy på at hvis bilen blir gjort hærverk på men ingenting stjelt får du egenanndel og bonustap. Har du da låsebolter som de ikke får av, sitter du igjen med ødelagte felger, kanskje herpet bil, egenanndel og bonustap. Har man da ikke penger og legge ut må du kjøre rundt uten ny lakk og felger når bilen akkurat er ferdig for treffsesongen.

 

Men er det noe som blir stjelt og du har kasko og alarm får man alt dekket?? Dette er gjerne noe forsikringen burde tenkt på. De annbefalte meg og bruke låsebolter, men det er jo kun for deres egen del og ikke for meg som kunde.

 

Men så er det det igjen at man slipper kanskje unna de som bare "kommer" over bilen og vil ta felgene der og da uten spesial verktøy. Da er det greit med låsebolter, for blir felgene stjelt og det blir skader på bilen kan det ta J........ lang tid før alt er på plass igjen. Nå er det snart gått to måneder siden jeg fikk herpet min og den har ikke vært inne til fiks enda..

 

Så det er enten eller, skal man satse på at de hopper over bilen siden den har låsebolter slik at man har bilen i orden hele sesongen, og måtte betale fra egen lomme i tilfelle det skjer noe???

 

Eller ikke bruke låsebolter og satse på at de ikke stjeler og får alt dekket hvis de gjør det??

 

 

Nettopp...

Jeg har derfor isteden valgt å satse på at bilen får stå i fred... dersom den ikke får stå i fred, så vil jeg ihvertfall ha sånne ting dekka på forsikringen... ingenting som er så irriterendes å få en felg eller 4 totalt "ødelagt" pga en eller annen tulling som har forsøkt, men ikke fått det til... og i tillegg ikke få dekka noe som helst...

 

Men nå bor jo ikke jeg så veldig sentralt, sånn om jeg sammenligner med de som bor i sentrum av oslo da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tord Askvig

Bilde av de?? Med det "verktøyet" de brukte på mine så er det nok at det er bittelitt klaring mellom bolt og bolthull så får de de opp...

 

Jeg kan få tatt et bilde til imorgen, så legger jeg det ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsikringen dekker vel ikke dett i heletatt. Da må du vel ha spesialforsikring på dekkene? Tror nok jeg bare får igjen 15" stålfelg av forsikringen?

 

Mine RH bolter virker vanskeligere å få opp en alle disse orginale med masse små tagger. Men jeg aner ikke.

 

Hørte før at man mått borre ut boltene om man mistet "låsåpneren".

 

Men man kan jo ha 5 sett låsbolter. Da blir det enda være å ta. Kjøp 5 forskjellige steder så man lett kjenner de igjen. Vanskelig med 5 sett orginale som ligner helt på hverandre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er slik at forsikringen vanligvis dekker orginalfelger hvis det ikke er ekstra forsikret. Heldigvis har G40 BBS RA i 5,5-13. De koster vel ca 2500,- pluss mva pr stk hos Møller. Får jo et og annet greit for den prisen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde ikke noe problemer med å få igjen alt for felgene mine. På kasko hos gjensidige er det dekket for inntil 10000 ekstra i forhold til originale hjul. Vet ikke hva de originale felgene til A8`en koster hos Møller, men det er sikkert ikke billig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.