Hvilke justerbare sett senker mest?

Anbefalte innlegg

Hvilke justerbare sett av litt kvalitet senker mest?

Sendte en mail til Rodin & Co i dag og fikk en pris på 6900kr for Koni justerbart i høyde og hardhet,men dette var ikke rustfritt.Det senker visst 50mm foran og 40mm foran,er ikke det litt lite da? : klø :

 

Hvor mye senker feks FK? Tenker da på de rustfri derifra?

Inegn som vet om en oversikt over hvor mye de forskjellig settene på markedet senker?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt TA Technic sett, ikke rustfritt (galvanisert) senker fra 0 til 100 (mm).

Men er TÜV-godkjent for 35-75mm. Ikke noe problem å få i vognkort i det hele tatt!!

Dette settet er jeg meget fornøyd med, har hatt det på i godt over ett år og det er ikke kommet noe rust i det hele tatt.

Settet er også perfekt stivt til bykjøring og landevei.

Jeg senket bilen i dag med henholdsvis 80mm forran og 60mm bak, på 18" ble dette bortimot perfekt synes jeg.

 

Kjøpte settet av en privatperson på Finn.no

 

Det er all innformasjon jeg kan bidra med ihvertfall, uansett burde du vel kunne finne innfo ang de forskjellige settene på de forskjellige produsentenes nettsider?

 

Mvh

Rolf :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt TA Technic sett, ikke rustfritt (galvanisert) senker fra 0 til 100 (mm).

Men er TÜV-godkjent for 35-75mm. Ikke noe problem å få i vognkort i det hele tatt!!

Dette settet er jeg meget fornøyd med, har hatt det på i godt over ett år og det er ikke kommet noe rust i det hele tatt.

Settet er også perfekt stivt til bykjøring og landevei.

Jeg senket bilen i dag med henholdsvis 80mm forran og 60mm bak, på 18" ble dette bortimot perfekt synes jeg.

 

Kjøpte settet av en privatperson på Finn.no

 

Det er all innformasjon jeg kan bidra med ihvertfall, uansett burde du vel kunne finne innfo ang de forskjellige settene på de forskjellige produsentenes nettsider?

 

Mvh

Rolf :)

 

Ok,mye ga du for det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kw senkesett, justerbart på høyde,stivhet/trykk senker 0-100mm, rustfritt(men gjengene kan eire som på alle andre sett) tuv papir. du har tre forskjellige utgaver fra 1-3 avhengig av hvilken pris du vil legge i et senkesett,og hva du ha bruk for;) har brukt dette på alle bilene mine,kjempe fornøyd:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå vet jeg ikke prisene til din bil på kw,men prisene vi ikk til den nye a4 b8 var for sett 1 kun justerbart i høyde,husker jeg ikke prisen på men

sett 2: var 12500,- inkl frakt og moms dette hadde justerbart høyde og stivhet og sett tre var 15500,- inkl frakt og moms dette hadde justerbart høyde,trykk og stivhet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TA-Technix Gewindefahrwerk kommer på ca 3900,- til din bil ved kjøp på ebay.de B-B-B billig;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TA-Technix Gewindefahrwerk kommer på ca 3900,- til din bil ved kjøp på ebay.de B-B-B billig;)

 

Det var bbbbbillig ja,men litt lyst på hardhets justering jeg da,er litt kjekt det altså. :D Funderer litt på Koni egentlig,men synes det senker litt lite egentlig.. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det nok ett FK Highsport sett på meg ser det ut som. :)

Hadde en Tysk nettside hvor man fikk dette billig før,men har så klart rotet bort den. :( Er det noen som har denne nettsiden? De seolgte de fleste typer senkesett etc.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det nok ett FK Highsport sett på meg ser det ut som. :)

Hadde en Tysk nettside hvor man fikk dette billig før,men har så klart rotet bort den. :( Er det noen som har denne nettsiden? De seolgte de fleste typer senkesett etc.

 

syntes da dette var billig:

:)

 

http://cgi.ebay.de/FK-Highsport-Gewindefahrwerk-Audi-A2-A3-A4-A6-A8-TT_W0QQitemZ140212601164QQihZ004QQcategoryZ44151QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KW må da vel senke nok? Mener da at de skal kunne senke helt ned til 110-120mm, ihvertfall etter det jeg husker på 3BGen til Morten Ø.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KW må da vel senke nok? Mener da at de skal kunne senke helt ned til 110-120mm, ihvertfall etter det jeg husker på 3BGen til Morten Ø.

 

Er i tenke boksen nå. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KW må da vel senke nok? Mener da at de skal kunne senke helt ned til 110-120mm, ihvertfall etter det jeg husker på 3BGen til Morten Ø.

 

Spør mattis hvor førnøyd han er med hvor mye KW senker.

KW er ikke de som man kan skru lavest i gata.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør mattis hvor førnøyd han er med hvor mye KW senker.

KW er ikke de som man kan skru lavest i gata.

 

Hva bruker/har du brukt Rune? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva bruker/har du brukt Rune? : klø :

 

Jeg har kjørt med FK Highsport. Det kunne jeg skru ned så 19" forsvant opp i hjulbuene foran.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt med FK Highsport. Det kunne jeg skru ned så 19" forsvant opp i hjulbuene foran.

 

Hehe,i like! :D

Og det er greit til langkjøring/landeveiskjøring? Ikke for stivt? : klø :

Vurderer FK Highsport serru. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe,i like! :D

Og det er greit til langkjøring/landeveiskjøring? Ikke for stivt? : klø :

Vurderer FK Highsport serru. ;)

 

Nei jeg syns det var veldig komfortabelt å kjøre med, akkurat passe stivt men ikke så man må kjøre med nyrebelte :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei jeg syns det var veldig komfortabelt å kjøre med, akkurat passe stivt men ikke så man må kjøre med nyrebelte :)

 

Herlig,det + at man kan senke bra er perfekt! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør mattis hvor førnøyd han er med hvor mye KW senker.

KW er ikke de som man kan skru lavest i gata.

 

Nå varierer det hvor mye det er mulig å skru ned ganske mye fra bil til bil. Golf 5 har helt andre fjærbein.

 

På Golf II sett har jo enkelte leverandører 180mm gjenger, det har jeg bak på min Polo også. Mener KW og Koni har så lange gjenger på Golf II

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå varierer det hvor mye det er mulig å skru ned ganske mye fra bil til bil. Golf 5 har helt andre fjærbein.

 

På Golf II sett har jo enkelte leverandører 180mm gjenger, det har jeg bak på min Polo også. Mener KW og Koni har så lange gjenger på Golf II

 

Dette er til Golf 2,her står det at det senker 65mm og 55mm,men kan det senkes mer? : klø :

http://cgi.ebay.de/Koni-Gewindefahrwerk-VW-Golf-Jett-2-19E-94-1150-5001-1_W0QQitemZ180098721639QQihZ008QQcategoryZ70164QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQ_trksidZp1638.m118.l1247QQcmdZViewItem

 

Du vet ikke om Koni har mer enn 40 og 50mm justering til Audi A4?

Sendte mail til Rodin & Co og fikk som svar at det senket 50mm forsn og 40mm bak,sendte så en ny mail og spurte om det var MAX disse settene senket.Da fikk jeg som svar at 50mm foran og 40mm bak var det "kjørbare" som Koni oppga,men at det kunne senkes litt mer ved ekstreme forhold. : haha :

 

Så jeg tolker det som at det kan senkes mer,men får ikke svar på hvor mye det MAX kan senkes. : gråter :

 

Koni skal jo være kvalitet,så kunne absolutt vurdert det siden de har hardhetsjustering også til en pris av 6900kr. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye det kan senkes avhenger av flere ting på demperen/demperhus. Lengden på innsatsdemperen (hvor mye kortere rebound det er), lengden på gjengene og hvor lange/stive fjærer det er.

 

De fleste oppgir kun "TÜV-Verstellbereich" dvs de 65mm du snakker om på Koni.

Arild Dyrkorn hadde Koni gewinde på sin, og den var justert ned en del mer enn de 65mm som stod i papirene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør mattis hvor førnøyd han er med hvor mye KW senker.

KW er ikke de som man kan skru lavest i gata.

Som sagt oppi her, det varierer fra bil til bil, for Morten Ø har da aldri hatt problemer med å få 3BGen sin lav nok.

 

Høyt?

Photosession069.jpg

 

Enda har han "mye" igjen å gå på der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KW senker nok på B5 også:) her er et bilde med KW2 :

 

magnes_a4.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dem soste a4en var knallfet!;)

sorry OT

men åssen er reglene med høyde foran da? ikke de 110 ned.. men ellers mener jeg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok,mye ga du for det?

 

Betalte 4800+frakt, som sagt av privatperson..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.