Dekktester Vredestein Sessanta ? Deres meninger?

Anbefalte innlegg

noen som har kommet over dette egentlig? Finner jo ikke en puck

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger meg på denne. Int. i det samme. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke dette dekkene som alle reklamerer med at er testvinnere da? Har lurt litt på denne saken selv da jeg ikke har sett de i noen tester.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.my350z.com/forum/showthread.php?t=322911

http://www.europeancarweb.com/tech/epcp_0708_ultrac_sessanta/index.html

 

Her er noen.. Den øverste er en kar på ett forum som har laget. Ganske grundig syns jeg.

Mens den siste der er det uavhengige bladet Europeancar som har testet det på en S4.

 

Ser ut som det får gode omtaler. Gleder meg til å prøve dette dekket på en av mine egne biler :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har jo kjørt på dekkene i en sesong, sikkert fler her inne også!

Hvorfor ikke spørre oss? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har jo kjørt på dekkene i en sesong, sikkert fler her inne også!

Hvorfor ikke spørre oss? ;)

 

Okay.

 

Så hva mener du da om disse dekka? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fått med meg at mange på forumet synes disse dekka er bra, men synes dekktester alikevel å grei lesning..

 

Hvor mange dekk kan du sammenligne med? Har du prøvd 10 forskjellige?

 

Hver person kan ha sin oppfatning av hvordan dekkene er, noen skriver at Nankang er supre billige dekk, mens andre som har en helt annen kjørestil synes de er forferdelige. En slik dekktest har gjerne forskjellige målinger/hidden og sammenligninger av flere dekktyper.

 

Got my point? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner :)

Jeg og det leser mye dekktester, grei lesing som du sier.

 

Enting som er sikkert, er at i 19" med 35 profil så støyer dem som et uvær. Men det er jo vanlig, men dem sitter som ei padde på veien og veldig gode egenskaper på vått føre :)

That`s my opinion ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder dekk, så kan du faktisk rangere de etter pris. Michelin Pilot Sport som er det dyreste dekket er også det beste. Nankang som er det billigeste er dritt. Det er iallefall min erfaring, og mange andre her inne også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har også dårlig erfaring med billigdekk... men har hatt meget gode erfaringer med BF Goodrich G-force Profiler. hadde dem på en MR2 og de satt klistret både på tørr og våt asfalt:) Det er heller ikke de dyreste dekka man får, men heller ikke dem billigste:)

 

Vredestein Sessanta har jeg forøvrig til gode å prøve... men har lest en del om dem og folks generelle erfaringer lyder bra:) Blir nok de dekka på meg neste gang jeg handler dekk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pris og kvalitet går hånd i hånd hva dekk angår som flere nevner, og Vredstein er ikke noe billigdekk i motsetning til Nankang og slikt søppel. Har nok fint villet stole på det som uttales på forumet her, om en søker litt er det flere emner om dekket. Har enda til gode å lese noe negativt om de.

 

Kjørte selv på de ifjor og kommer til å gjøre det i år også, er godt fornøyd med egenskapene til dekkene. En bekjent som satt på med meg på ett relativt vått banetreff tidligere i sommer fikk seg en liten Aha-opplevelse etter å ha prøvd en annen bil med billigdekk på samme bane, forskjellen var visst som natt og dag..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk ut denne:

http://tyretest.com

 

Her kan du se hva den vanlige mann i gata mener om de forskjellige dekkene.

Det er laget en poengoversikt for de ulike forhold: våt vei, tørr vei, støy osv. som vektlegges ulikt etter hva som er viktigst.

Det er også tatt med hvor mange km hver enkelt sjåfør har kjørt med dekkene når dem uttaler seg om dem.

 

Dette burde gi et greit bilde av vanlige folks erfaringer med ulike dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke så veldig lang erfaring med Sessanta på bilen enda, satte de på i går og har kjørt tur-retur Oslo-Gardermoen med de.

Kjører med 225/40-18, sporer ikke på min bil

Støyer litt men det regnet jeg med på denne dimmen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt med 225/35-19 Vredestein Sessanta på min A6 avant noen dager nå, tenkte som så at dette ikke kom til å bli no særlig behagelig.

Ble ganske imponert over hvordan dette dekket oppfører seg, faktisk ganske behagelig.

Sporer litt mer enn originaldimensjon, men dette får en igjen i form av respons.

Virker som dekket takler store vannmenger etter veien uten noe som helst problemer.

Noe dekkstøy er det, iallefall på grov asfalt, men absolutt overkommelig.

 

Må likevel presisere at jeg vurderer å gå ned i dimensjon for å få litt mer komfort under kjøring.

Samboer bruker også bilen, og det transporteres unger i den daglig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt med 225/35-19 Vredestein Sessanta på min A6 avant noen dager nå.

 

Hvor brede felger? :) Om det er 8,5" felger: har du bilder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brodern kjørte en sesong med 225/45-17 Sessanta på en BMW E36. Blankslitt bak etter 2 mnd (5000km). Framme så holdt det ut sesongen men da var det blankt der også (ca 12000km). Normal ungdoms kjørestil, ikke noe børning eller sladding. Har selv kjøpt 265/30-19 som jeg skal rulle på i sommer, men har ikke fått lagt om enda.. Det blir spennende å se hvordan slitasjen blir på en bil med quattro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor brede felger? :) Om det er 8,5" felger: har du bilder?

 

Nei, det er 8" bredde på felgen.

Har ikke bilder av felgen på bilen enda, men skal prøve å få tatt noen i løpet av helga hvis været tillater det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det snakkes om Sessanta

Er det høyre å venstre hjul av disse.. Har vært borti dekk tidligere, som er like på begge sider-Det betyr jo at mønsteret blir feil vei på den ene siden. Men enkelte dekkprodusenter har jeg hørt at det er samme dekk, ingen høyre og venstre..

 

Hvordan er dette med Sessanta, la akkurat på 235/35 R19 på min idag, og da ble mønstre feil på den ene siden.. Kan dette være riktig? Med tanke på vannplaning og støy, så burde jo mønstret være likt??

 

Har jeg fått feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det snakkes om Sessanta

Er det høyre å venstre hjul av disse.. Har vært borti dekk tidligere, som er like på begge sider-Det betyr jo at mønsteret blir feil vei på den ene siden. Men enkelte dekkprodusenter har jeg hørt at det er samme dekk, ingen høyre og venstre..

 

Hvordan er dette med Sessanta, la akkurat på 235/35 R19 på min idag, og da ble mønstre feil på den ene siden.. Kan dette være riktig? Med tanke på vannplaning og støy, så burde jo mønstret være likt??

 

Har jeg fått feil?

 

Ser helt donald ut , men det skal være sånn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Makan.. Men takk Sigve!

Ja, ser Donald ut, og skjønner ikke hvorfor med tanke på støy og vannplaning.. menmen, siden det skal være sånn, er det vel sånn det er bare ;) Takker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er asymmetrisk mønster, så det skal være sånn.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor brede felger? :) Om det er 8,5" felger: har du bilder?

Har 225 på 8,5". Kan ta bilde etterpå i dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.