Dekktester Vredestein Sessanta ? Deres meninger?

Anbefalte innlegg

Sånn ser det ut med Sessanta 225/40x18 på 8,5" felg:

20080405_IMG_1185_1.jpg

20080405_IMG_1212_1.jpg

20080405_IMG_1188_1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar denne litt opp igjen.. ble endel kjøring i drittværet i dag, på skikkelig sporete vei med MASSE vann - har faktisk ikke hatt anledning til å kjøre med sommerdekka mine på så sporete vei med så mye vann før... Fantes ikke antydning til sporing eller vannplaning. Sitter som et skudd :P

 

Hva koster disse dekkene på dekkonline f.eks? Husker jeg ga 1498,- hos Christer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ny på Vredestein

Siden fredag kveld, men hittil fornøyd i forhold til, sporing, støy og vannplaning. 235/35 R19 8,5x19"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar denne litt opp igjen.. ble endel kjøring i drittværet i dag, på skikkelig sporete vei med MASSE vann - har faktisk ikke hatt anledning til å kjøre med sommerdekka mine på så sporete vei med så mye vann før... Fantes ikke antydning til sporing eller vannplaning. Sitter som et skudd :P

Hva koster disse dekkene på dekkonline f.eks? Husker jeg ga 1498,- hos Christer.

 

:) Var det jeg sa..knallgode på vått!! hehe.. :D

Er en liten "aha" opplevelse å kjøre disse på våt vei...

 

noen som har kommet over dette egentlig? Finner jo ikke en puck

De vant testen i Tyske Powercar i fjor, se her for vredestestein sine kommentarer.

Men jeg mener jeg skal ha den komplette testen liggende her et sted i papirutgave..

Finner jeg den, kan jeg se om jeg kan scanne den inn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter "pærleværet" som var nå i helgen på østlandet må jeg bare si en ting; bedre dekk på vått har jeg aldri kjørt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BUMP!

Fantasisk tråd og ser ut som folk kun har positive tilbakemeldinger på dekket.

 

Det passer meg utmerket for jeg blir vell eier av slike ganske så ASAP :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det snakkes om Sessanta

Er det høyre å venstre hjul av disse.. Har vært borti dekk tidligere, som er like på begge sider-Det betyr jo at mønsteret blir feil vei på den ene siden. Men enkelte dekkprodusenter har jeg hørt at det er samme dekk, ingen høyre og venstre..

 

Hvordan er dette med Sessanta, la akkurat på 235/35 R19 på min idag, og da ble mønstre feil på den ene siden.. Kan dette være riktig? Med tanke på vannplaning og støy, så burde jo mønstret være likt??

 

Har jeg fått feil?

 

Nei disse dekkene er ikke retningsbestemte. Det er innside og utside på dekket. Mønsteret ser litt slikt ut mest p.g.a. lite støy ( Det jo kjent at ett dekk som er asymetrisk støyer mindre enn ett med rulleretning) og så var dekket designet av Giugiaro som også for mange som er kjent som "han som reddet VW fra konkurs på 70-tallet da han designet Golfen.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder dekk, så kan du faktisk rangere de etter pris. Michelin Pilot Sport som er det dyreste dekket er også det beste. Nankang som er det billigeste er dritt. Det er iallefall min erfaring, og mange andre her inne også.

 

 

Jeg er forsåvidt enig med deg at Pris og kvalitet går ofte sammen, Men du glemmer at det er utrolig stor forskjell på type dekk på type bil.

Nankang er jo ett billigdekk, Men faktisk så liker jeg det som ett billigdekk. Du finner nok mye annet i samme pris katogori men som er mye verre.. Der kommer man også til type bil og type dekk. Nankang er f.eks fyfy på en 08mod bmw, men funnker greit på en 92 corolla.....

 

Vredestein Sessanta serien skårer høyt på at dem har såpass runde og fine skuldrer som igjen gir veldig lite sporing. Våt vei skal det også fungere bra med drenering av vann. Når det gjelder kilometer så er ikke det så dårlig heller, men har heller tro på at med michelin vil man få mer igjen visst man tenker km. De bruker tross alt over 3 mrd. i året på forskning på gummiblanding så noe må man jo få igjen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og ja jeg liker vredestein jeg :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg endte opp med å kjøpe 235/35/19 på 8,5 felger. Kan trygt anbefale de. God på KM også +++++++

 

Vinterdekka er også bra, arctrack m/pigg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 225/45-17 Sessanta, byttet til det i fjor høst etter å ha kjørt på Ultrac i 3 år. De ble da byttet pga punktering, men hadde vel ca 3mm spor igjen iallefall.

Støtter alt over, bortsett fra sporing. På min bil sporer de mer enn Ultrac gjorde.

Om det objektivt er mye eller om Ultrac sporer veldig lite skal jeg ikke uttale meg om, for er for lenge siden jeg kjørte på noen andre typer lavprofil til at jeg husker hvordan de var.

 

Men jeg ble iallefall litt skuffet over sporingen, som er mer enn Ultrac som ikke sporet i det hele tatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekket heter vel Ultrac Sessanta? så det er det samme om du ikke hadde noe annet før da ?

Visst jeg ikke husker feil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Ultrac" = Ultrac (Med symmetrisk "V"-mønster), mens Sessanta = "Ultrac Sessanta" med /-mønster

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også utelukkende gode erfaringer med Vredestein Ultrac Sessanta, etter å ha kjørt dette flere sesonger nå. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte hele 09 sesongen på mine Vredestein ultrac sessanta, og er strålende fornøyd..

Har 235/35-19 på 8,5" felg. Var litt spendt på slitasjen etter jeg senket Passaten, men fikk justert forstillinga med 19" på, og det er ikke antydning til slitasje ennå.

Og dekkene sitter som støpt både på tørt og vått.

Og synes dem ikke sporer all verden heller, og uansett med breit og lavt blir det litt støy, men stereon fikser det;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.