Anbefalte innlegg

vurderer og slipe min t-4 helt ned til bart metall og la den ruste litt..for og få skikkelig rat-look på den...

så da lurer jeg på om det går og legge på noen strøk klarlakk over rusten som er/blir på bilen.. er jo snakk om fin overflate rust over det hele...

 

noen som har prøvd dette eller vet hvordan slikt vil gå??

 

takker for svar :)

 

slikt men med klarlakk (lånt bilde :) )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du tenkte at klarlakken "beskytter" mot videre rust så vil det ikke fungere nei.

Hvis rusta først får kommet til så blir den der og sprer seg videre og blir kraftigere helt til man gjør noe(sliper vekk eller lignende).

 

Hvis du vil ha "skinnende" rust så vet jeg ikke hva svaret er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir vel vanskelig å få lakken til å sitte på rusta..?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Torbjørn Kvinnesland = Rustens beste venn : haha :

 

Trur heller du skal gå for å pusse den ned å gjere den klar for lakking.

Med alle mulige effektlakk typer ein kan få no tildags, må det gå ann å skaffe ein som gir rust effekt også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med alle mulige effektlakk typer ein kan få no tildags, må det gå ann å skaffe ein som gir rust effekt også :)

 

Jeg er helt sikker på at jeg har sett bilde av bil som var lakkert med rust-effekt. Husker ikke hvor, men var helt vannvittig bra gjennomført.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

La den ruste, smør på klar Owatrol. Gir flott glans og holder seg i årevis.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

La den ruste, smør på klar Owatrol. Gir flott glans og holder seg i årevis.

 

er dette noe du har prøvd selv eller?? og om det stemmer slik du skriver så er det jo nesten verdt et forsøk ;) heheh

 

og JA rusten er min beste venn.. men kun når jeg vile ha den som beste venn...hehehe: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ang den lakken som "ser ut som" rust så blir det vel ikke så lett og bestille noen liter maling gjennom vanlig post til norge da?? fra feks usa eller noe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

la den ruste og smør den inn med en oljebasert fett av no slag.. vaselin.. men må gjøres ofte desverre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlig Torbjørn!:) Mal inn bilen med batterisyre! da får du fart på rusten ihvertfall;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlig Torbjørn!:) Mal inn bilen med batterisyre! da får du fart på rusten ihvertfall;)

 

hehehe ikke sant... tja tenkte og spraye den med salt vann jeg..hehehe får se hva det blir til..: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ang den lakken som "ser ut som" rust så blir det vel ikke så lett og bestille noen liter maling gjennom vanlig post til norge da?? fra feks usa eller noe...

Regnes lakkprodukter som farlig gods/kjemikalier eller noe så det ikke kan sendes med post?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trodde nesten det,men ikke sikker.. ser på siden i den linken over her at dem sender over hele verden.. så mulig det kan sendes over alt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva ble løsningen på dette "problemet"? Gikk du for owatrol eller vaselin?

Klarlakk vil ikke gjøre noe nytte for seg?

Er et aktuelt spørsmål for meg, dette:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må nok ha i rustmiddel i klarlakken:P hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja rekner med det:) men det holder vell ikke noe serlig lenge, tenker da på over flere år

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Owatrol vil stoppe og binde den rusta som er, men den gjør også "rustfargen" mye mørkere også, nesten helt sort faktisk.

Så hvis det er den rødbrune rustfargen du er ute etter, så er ikke Owatrol det rette middelet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn fake-rust er vel ikke en lakk du kan kjøpe, men en effekt en lakkerer kan få ved å blande flere forskjellige farger og sprøyteteknikker? Det er jo snakk om å bruke vanlige farger for å etterligne rust.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn fake-rust er vel ikke en lakk du kan kjøpe

 

stemmer bra det:)

 

 

har sett noen brukte en gassbrenner og laget fult av sotflekker, som egentlig ble seende ut som rust, og etter det lakkerte de over med en transparang base, så klarlakk.

 

ble meget stilig:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser nesten lakka ut den rusten på jettaen :)

er vel "finest" når rusten er helt ru i overflaten(slik rust skal være)... er slik på min Rostzwei golf..

 

og den rusta skal ikke behandles eller noe,bare passes på. og ikke brukes på salta veier :) hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg kommer til å kjøre noen lag med klarlakk på panseret mitt:)

Er ikke det smarteste å ha rustent panser på hvit bil, og bruke bilen daglig i Bergen:p

Om ikke panseret holder mer enn et år eller to gjør ingenting, innen den tid har jeg nok kvittet meg med bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarlakk på rust er vel som deodorant på svette, dvs. ingen god løsning ;) Rust-effektlakk nevnt tidligere i tråden er noe jeg har sett tidligere og som så MEGET bra ut.

 

Men har du først noe som har rustet, så la det bare ruste videre hvis det er utseendet som er viktig ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.