Anbefalte innlegg

Når jeg dreiv på med rustfri var det flere som forslo dette med klarlakk. Jeg droppet det da jeg ikke hadde så langt perspektiv på bilen at den ville rustet opp.

 

Men, sett i ettertid så hadde det nok vært lurt, for kom man nær bilen så ble man rustfarget. Klær og armer og alt liksom. Ser for meg at om det hadde vært klarlakk over, så hadde ikke rusta smitta over så lett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg ikke husker feil, så er det denne fargen som blir kalt for "rust" fargen.. Hva den heter, eller hvordan man danner den veit jeg ikke.

 

Lånte tråden til en på forumet, som bygd om a4 til rs4..

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=120576&page=6

 

Ta en titt på det prosjektet, der ser du fargen ferdig på bil også..

 

Rust er aldri helt heldig og ha på en bil, så ville nok gått for en viss type lakk.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, hvem har vell ikke sett det prosjektet. men det ligner ikke noe særlig syns jeg da:p og det er jo snakk om rat look biler, altså biler som ikke er meningen og vare spess lenge:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selve bilen har jeg jo lyst til å ha en stund til, men panseret mitt er det ikke så farlig med:p

Grunnen til at jeg legger klarlakk på, er at jeg da slipper rennemerker fra rustvannet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slipper rennemerker fra rustvannet.

 

og at det gir flekker på klær osv som var sagt tidligere:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettopp;)

Venter på nye lykter til bilen, så snart de kommer får panseret lakk.

Skal legge ut før- og etter-bilder av greiene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jadda, så har panseret fått to strøk sprayboks-klarlakk:p Vet ikke om det godkjennes, men det er allikevel klarlakk.

Før-bilde:

bilde001-1.jpg

 

Eneste som er gjort over, er at jeg har slipt litt der det ikke hadde kommet noe særlig med rust, for å fremprovosere mer rust. Mellom det bildet og bildet under, hadde jeg pusset med stålbørste i "rette" bevegelser fra fremkant til bakkant på panseret.

Slik ble det med to strøk klarlakk:

lakklykt08.jpg

 

Er ikke helt den samme kvaliteten på overflaten på panseret som på resten av bilen, men det er røft...slik jeg vil ha panseret;) Slenger på to nærbilder av rusten, ene naboen min mente det så ut som parkett:p

 

lakklykt09.jpg

 

lakklykt02.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser ut som panseret er laget av tre etter at du fikk klarlakk på det :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tre med stålimplantater i så fall: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik ser panseret ut på Golfen min..Pussa helt ned, og stått ute idet fri:)

DSC_0673.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.