Anbefalte innlegg

Jeg skal ha nye felger til våren, og jeg må begynne å vurdere nå.... Er egentlig glad i "små hjul/veldig lav" looken...men det hadde vært frekt med 18" også....

 

Har sett bilder av Golf2 med 18" og større før, men jeg lurer på om det er mye arbeid for å få det til, hadde jo vært veldig fint om ikke det ble bakke klaring som en offroad`r eller :)

 

Dimensjoner osv. er veldig nytting info, bilder er jo flott det også....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den toern med VR6 fra Kongsvinger, som en sjelden gang dukker opp på treff, ser helt ok ut med 18".

Trukke det var mange som innså at felga faktisk var så store.

 

Trur det var no femeka OZ-greier.

7" eller 7,5"

215/35 såklart ;)

 

Drømmer om å se en II'er med 18" Schmidt TH-Line :cool:

(Samme som Mattis har i 14" på Lupon)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

18" blir for voldsomt!

her er ett eksempel på Mk3

 

544734-bilde2-golf10.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går sikkert bra med 18" usenket, men med min som er senket 40mm skurret det foran ved full sving, og bak da det satt flere enn enn person der med mine 17*205/40.

Anbefaler 16" på Golf II, både til bruk og utseende. Senk heller mere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Arild Dyrkorn

Den toern med VR6 fra Kongsvinger, som en sjelden gang dukker opp på treff, ser helt ok ut med 18".

Trukke det var mange som innså at felga faktisk var så store.

 

Trur det var no femeka OZ-greier.

7" eller 7,5"

215/35 såklart ;)

 

Drømmer om å se en II'er med 18" Schmidt TH-Line :cool:

(Samme som Mattis har i 14" på Lupon)

 

215/35 18 = ballongdekk

225/30 18 BF Goodrich G force er nok tingen på Golf 2 ja...

 

Men regn med grei valsejobb foran... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er en Norsk jetta med 18". Gåt fint det ;)

 

ferdig1.jpg

ferdig2.jpg

ferdig3.jpg

ferdig4.jpg

ferdig5.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Arild Dyrkorn

Den toern med VR6 fra Kongsvinger, som en sjelden gang dukker opp på treff, ser helt ok ut med 18".

Trukke det var mange som innså at felga faktisk var så store.

 

Trur det var no femeka OZ-greier.

7" eller 7,5"

215/35 såklart ;)

 

Stemmer det. Grunnen til at bilen ikke er å se på treff lenger er at VR6-T motoren er solgt... og Kjell Magne holder på med en annen HEFTIG transplantasjon inn i toer Golfen ;)

 

Her ser dere også hvordan det ble når jeg la 35% solfilm på alle rutene.. ja, ALLE. (Inkl. frontrute.. ;) )

 

Her er noen bilder av bilen med 18" OZ (Som jeg faktisk tror er tilsalgs....)

vr6-1.jpgvr6-2.jpg

vr6-3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Thomas Sandberg

Stemmer det. Grunnen til at bilen ikke er å se på treff lenger er at VR6-T motoren er solgt... og Kjell Magne holder på med en annen HEFTIG transplantasjon inn i toer Golfen ;)

 

Vet du hva bil motoren havnet i? Har nylig komt en 2er Golf VR6T her til byen.... rød, ganske ordinær bil med svart skinn interiør.

 

Mange gode eksempel på 2'er Golfer med 18", men for å få det pent så må bilen senkes ganske mye, må nok minimum 60... men på andre siden så må en jo egentlig det også med både 13, 14, 15, 16 og 17" også :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Glenn Ove Pedersen

18" blir for voldsomt!

her er ett eksempel på Mk3

 

544734-bilde2-golf10.jpg

 

:confused: :confused: Voldsomt? Det der?? Er jo ikke mer enn akkurat passe det der : ja :

 

Gå for 18" du Nikolai, blir frekt det! MEN , kjøp deg hel felg eller iallefall noe som ser større ut enn de jeg har (samme som Jetta`n over). De ser jo ikke ut som mer enn 17"... Jeg har 215/35-18, så dekk profilen kan du jo se mer på om du vil.. At det er ballongdekk blir for dumt å si spør du meg, litt gummi skal det være, men smak og behag ;).. Sammenlignet med tråsykkelen(!) til en på jobben her og han hadde like mye/lite dekk på sykkelen sin som jeg har på bilen :) ( var en vanlig sykkel med asfalt dekk, ikke schvære offroad dekk....)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tord Askvig

Vet du hva bil motoren havnet i? Har nylig komt en 2er Golf VR6T her til byen.... rød, ganske ordinær bil med svart skinn interiør.

 

Mange gode eksempel på 2'er Golfer med 18", men for å få det pent så må bilen senkes ganske mye, må nok minimum 60... men på andre siden så må en jo egentlig det også med både 13, 14, 15, 16 og 17" også :D

 

Aner ikke, Tord. Vet bare at den ble solgt i vår eller rett før sommeren. Aner ikke hvem han solgte til, men det er jo ikke så veldig mange VR6-T motorer i Norge. Tror den ble solgt med komplett eksos. Har den to ovale utløp på hver sin side bak?

 

Men... jeg VET hvilken motor som skal inn i den nå da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Runar Kopperud

215/35 18 = ballongdekk

225/30 18 BF Goodrich G force er nok tingen på Golf 2 ja...

Ooops

Glemte den dimmen :o

 

Med de utmerkede G Force-dekka blir det : ja :

Og den Jettan lenger opp er jo råtøff!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for mange gode svar...

 

Liker felger med mye gods, tror slike OZ felger kunne gjort seg....:) (er vell den billige varianten av Runar sine)

 

Får vell disse bare med 5 bolt, og da kommer vell spacer til å ta mye plass? Gjøre om til 5 bolt?

oz_operapl_racesilver.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Nikolai Fekjær

Får vell disse bare med 5 bolt, og da kommer vell spacer til å ta mye plass? Gjøre om til 5 bolt?

 

Jeg mener at Kjell Magne brukte deler fra VR6 (Golf 3) da han bygde om til 5-bolt på sin toer....!? Mulig det passer rett over?!

Skal sjekke med ham!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk svar fra ham nå.

 

For å bygge om til 5-bolt må du ha spindler fra GTI eller VR6 foran. (og skiver seff)

Bak kan du bare bytte skiver hvis du har skiver fra før. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut-Richard Sjøvold

:confused: :confused: Voldsomt? Det der?? Er jo ikke mer enn akkurat passe det der : ja :

 

Gå for 18" du Nikolai, blir frekt det! MEN , kjøp deg hel felg eller iallefall noe som ser større ut enn de jeg har (samme som Jetta`n over). De ser jo ikke ut som mer enn 17"... Jeg har 215/35-18, så dekk profilen kan du jo se mer på om du vil.. At det er ballongdekk blir for dumt å si spør du meg, litt gummi skal det være, men smak og behag ;).. Sammenlignet med tråsykkelen(!) til en på jobben her og han hadde like mye/lite dekk på sykkelen sin som jeg har på bilen :) ( var en vanlig sykkel med asfalt dekk, ikke schvære offroad dekk....)

 

Selvsagt er ikke 215/35 ballongdekk, men har min egen lille mer eller mindre seriøse terminologi som sier at alle dekkdimensjoner bortsett fra det laveste som finnes er ballongdekk :)

 

Å si at man burde prioritere å ha litt ekstra gummi på dekket når man allerede er i ferd med å sette altfor store hjul på en bil, synes jeg er totalt tullete... De millimeterne som 225/30 er lavere enn 215/35 kommer MEGET godt med på en Golf 2 skulle jeg tro...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Nikolai Fekjær

Takker for mange gode svar...

 

Liker felger med mye gods, tror slike OZ felger kunne gjort seg....:) (er vell den billige varianten av Runar sine)

 

Får vell disse bare med 5 bolt, og da kommer vell spacer til å ta mye plass? Gjøre om til 5 bolt?

 

Utrolig kul felg da! (fra en totalt subjektiv kar... :))

 

Overgangen fra 4 til 5-bolt blir vel minst en 20 mm spacer, da tror jeg 8x18 felgen kommer langt ut, men skal aldri si aldri...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada Runar, jeg vet at du sikkert setter ting litt på spissen, og det gjør jeg også ;) Vi lever vel alle i hver vår "verden" der vi har egne oppfatninger om hva som er fint og ikke, men sant som du sier, dekket må stå i stil med bilen.. Jeg sa heller ikke at 215/35-18 ville være det rette valget på en Golf 2, bare ymtet frempå at det ikke er "ballongdekk", men det er jo såklart min mening da. I forhold til dine dekk er de jo det... Tror uansett 18" kan bli stilig på en golf 2 sålenge felg designet er riktig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Thomas Sandberg

Fikk svar fra ham nå.

 

For å bygge om til 5-bolt må du ha spindler fra GTI eller VR6 foran. (og skiver seff)

Bak kan du bare bytte skiver hvis du har skiver fra før. : ja :

 

 

Takk for nyttig info Thomas :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Nikolai Fekjær

Takk for nyttig info Thomas :)

 

Velly vellkåm ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funka ikke særlig bra ;p

vf2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Runar Kopperud

Selvsagt er ikke 215/35 ballongdekk, men har min egen lille mer eller mindre seriøse terminologi som sier at alle dekkdimensjoner bortsett fra det laveste som finnes er ballongdekk :)

 

Å si at man burde prioritere å ha litt ekstra gummi på dekket når man allerede er i ferd med å sette altfor store hjul på en bil, synes jeg er totalt tullete... De millimeterne som 225/30 er lavere enn 215/35 kommer MEGET godt med på en Golf 2 skulle jeg tro...

 

Men, dekk dimmen 215/35 er letter å få plass til i skermene på eldre biler, og med 225/30 holder det ikke bare m valsing hvis den til en hvis grad skal være lav.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Heidi Falch Rustand

=)

 

Ser jo helt perfekt ut spør du meg! Ser ut som det er rimelig høy profil på dekket der da.........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut-Richard Sjøvold

Ser jo helt perfekt ut spør du meg! Ser ut som det er rimelig høy profil på dekket der da.........

 

Joda, men fikk ikke kjørt mere enn et par meter tror jeg :P Så funka ikke særlig bra da.. De felgene satt på en Bora, skulle bare se hvordan de ble på golfen så..

vf3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Heidi Falch Rustand

Funka ikke særlig bra ;p

 

 

Det så litt trangt ut der ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.