Anbefalte innlegg

Skal ha nye dekk på cabben, og har sett på forskjellige merker. Har i dag Goodyear F1 'gammel type' i østenutgave, og har vel vært fornøyd på alle fører bortsett fra litt vannplaningstendenser.

E18 Motorsenter ved Tønsberg selger Nankang NS-II 225/45-17 til små 798,- og f.eks. Falken Ziex ZE-912 i samme dim til 1098,-. Til sammenligning tar de 1398,- for Vredestein Ultrac Sessanta.

Hva er 'mest for penga'? Er folket fornøyd med Nankang når de også har prøvd noe annet?

Jeg liker i hvertfall at de har gummien utenfor felgkanten på samme måte som F1-dekka, synes det ser mer helstøpt ut!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder dekk, så er desverre hovedregelen (med få unntak) du får hva du betaler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nankang er et greit dekk forhold til pris.. er jo ikke noe racer dekk men det fungerer helt fint..

Ling Long dekk osv er derimot helt utrolig dårlig, har balansert disse dekkene men det rister like F... mye uansett hvor mye man prøver.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjørte hele fjorsommer på nankang på 80en. Kan vel være litt utrygg i vann. Ikke akkurat Good Year, men helt grei til prisen:)

Hadde BF på forige bilen. De bråkte mye.. 215/40-17 på begge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nankang har faktisk mange av de samme dekkene som Goodyear.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nankang har faktisk mange av de samme dekkene som Goodyear.

jeg har jobbet med dekk.. og solgt masse nankang....

mest i lavprofil serien.. og de er bra når det er tørt.. kan være skumle når det regner ute... der kvaliten kommer inn.. hvor de er laget henn:P

og man får jo ikke så mye km ut av dem.. men klarer vel 2 sesonger...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Interdekk.no har mye billig dem å :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle innspill, håpet igrunn å slippe maset med å kjøpe ett sted, og så måtte dra et annet sted for å få de på! :P

Men sikkert at man får hva man betaler for, men de østen-F1 konemor har på nå, har faktisk gått 6 hele somre, og jeg må med hånden på hjerte si at de er fint lite slitt, og i hvertfall ikke mye dårligere enn da de var nye..

Hva med Falken? FK-serien var i hvertfall 'bestseller' på forumet en stund, fikk jeg inntrykk av! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter det jeg har prøvs, så har jeg hatt alt fra billigdekk som nankang til dyre som Michelin Pilot sport. Og kan vel si det at du får det du betaler for. Falken er et dekk midt på prisstigen sånn ca, og jeg ble veldig overraska i forhold til pris. Har dette nå på a6'en (FK 452) og er veldig fornøyd med dette, bra på vått, men selvfølgelig ikke i klasse med Pilot sport. Men 50 ganger bedre en nankang som vil slippe bare det ser en regndråpe : smil :

Det nye falken dekket holder dessuten bredden sin og ikke som forgjengeren sin som var 2 nummer mindre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nankang er ikke et bra regndekk i sammenheng med annet, men dere skal nå kjøre ganske hardt før dere begynner å merke vesentlig forskjell fra andre dekk? Har nå kjørt både rolig og raskt på dette dekket og er egentlig ganske fornøyd. Skiftet til dette fra Eagle F1 gsd3.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hvordan dere egentlig kjører jeg, jeg har kjørt på NS-II i 2 år uten å ha opplevd så mye som tendenser til problematikk på vått føre. At de er utslitt etter 2 år avhenger nok litt av kjørestil slik som med alle andre dekk, mine dekk som har rullet 2 sesonger holder lett 3 sesonger til med tanke på mønster.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lest mye forskjellig om Nankang, både positivt og negativt. Henter sommerfelgene med 225/35-19 NS-II i morra og satser på at det blir bra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hvordan dere egentlig kjører jeg, jeg har kjørt på NS-II i 2 år uten å ha opplevd så mye som tendenser til problematikk på vått føre. At de er utslitt etter 2 år avhenger nok litt av kjørestil slik som med alle andre dekk, mine dekk som har rullet 2 sesonger holder lett 3 sesonger til med tanke på mønster.

 

Dette varierer jo fra dekk dim, til dekk dim og fra bil til bil om hvordan dekk oppfører seg på feks vått og tørt. Om et dekk er knallbra i en str på en bil, vil ikke det si at det er like bra på en annen bil, eller med en annen dimesjon.

 

Har opplevd selv at jeg har vært kjempe fornøyd med et dekk på en bil, men når jeg har bytta bil, så var jeg ikke så fornøyd.

 

Så har folk dårlig erfaring med nankang, så er det ikke nødvendigvis sånn på alle biler. Men som sagt før, du får som regel hva du betaler for.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan kanskje kjøre 3 år på nankang-dekk uten å oppleve problemer, men det skal ikke mer til en den ene gangen du opplever en nødssituasjon og har behov for å bråbremse eller gjøre unnamanøver..

 

Da er det surt om det går rett inn i en lyktestolpe, inn i en annen bil eller rett i grøfta pga dårlige dekk, som du kjøpte fordi du ville spare noen tusenlapper for ett år eller to siden.

 

Kjøp kvalitetsdekk om bilen brukes i hverdagen, jeg tar meg iallefall ikke råd til å kjøpe billige dekk fremfor å ryke på en smell der resultatet er personskade eller vraket bil.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er svært enig med Vidar her. Det forundrer meg litt at medlemmene i klubben er mer opptatt av store felger / brede dekk i stedet for litt mindre dimensjon og bedre dekk (Får sikkert litt kjeft nå men det får så være). Flere av tråd deltakerne har middels til dårlig erfaring mens andre har bedre erfaring og heldig er de som har god erfaring. Hadde jeg skulle kjøpt dekk så ville jeg stusset på å kjøpe disse dekkene fordi såvidt mange har negative erfaringer.

Nei folkens, gå ned en tomme på felger/dekk og bruk mellomlegget på gode dekk.

 

Ja, kom igjen med kjeften nå..... :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å spare penger på billige dekk er ikke alltid en like god langsiktig sparing, iallfall ikke idet øyeblikket du står plantet i et tre fordi du ikke hadde de 7 metrene mindre bremselengde du hadde hatt på å putte noen ekstra kroner i bedre dekk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Nankang vinterdekk på RS2`n, og disse skal ihvertfall byttes ut før neste vinter. Utrolig dårlige dekk, og på vått føre har man aboslutt ikke kontroll....

 

A.J.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt ns2 på en passat med 19". At de er skummel på vått føre er noe ikke noe jeg kjenner igjen ihvertfall, da burde bilen har vært i grøfta for lenge sia! Selvfølgelig viss de er utslitt så blir det noe annet, men disse med bra mønster sitter de vel så bra på som andre dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde godt slitte NS2 på en bakhjulsdreven bil, de slapp lett, spesielt på våtføre. Har nå NS2 med bra mønster på Coupéen, og synes de er kurante. Langt bedre enn andre rimelige kinamerker som feks. Wanli.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det dekket som faktisk har overrasket meg mest, er noe som heter MasterSteel. Hadde dem på 90'en. Lite støy, gode å kjøre på, og var tilnærmet uslitelige. Hadde heller ingen skumle opplevelser på vått føre.

Har vel og merke kun erfaring med det som heter Supersport E.

Legg merke til hastighetskode W.... :)

 

Får kjøpt dem hos http://www.interdekk.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er svært enig med Vidar her. Det forundrer meg litt at medlemmene i klubben er mer opptatt av store felger / brede dekk i stedet for litt mindre dimensjon og bedre dekk (Får sikkert litt kjeft nå men det får så være). Flere av tråd deltakerne har middels til dårlig erfaring mens andre har bedre erfaring og heldig er de som har god erfaring. Hadde jeg skulle kjøpt dekk så ville jeg stusset på å kjøpe disse dekkene fordi såvidt mange har negative erfaringer.

Nei folkens, gå ned en tomme på felger/dekk og bruk mellomlegget på gode dekk.

 

Ja, kom igjen med kjeften nå..... :-)

 

Enig med deg her, folk skal ha dyre biler og felger, og kjøper billige dekk. Kjøper du dyr bil og dyre felger så burde du også ha råd til et par ekstra tusenlapper til skikkelige dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med deg her, folk skal ha dyre biler og felger, og kjøper billige dekk. Kjøper du dyr bil og dyre felger så burde du også ha råd til et par ekstra tusenlapper til skikkelige dekk.

 

 

Hva er det du legger i dyre felger? 7,5x18 ASA felger fra Sheriff? Er ikke mange i klubben her som har "dyre" felger.

 

Har kjørt med nankang NS I og NS II. Og må si at dekkene sitter mere enn greit nok på veien. Eneste ubehagelige opplevelsen jeg har hatt med nankang dekkene var når jeg kjørte med NS I på rudskogen under heftig regnskyll. Men det gikk nå bra det også, dro ikke av banen.

 

Felgene mine er ikke dyre, men heller ikke så altfor billig, ikke skal jeg bruke dekkene på bane og det blir mindre grisekjøring etter som årene og fornuften sniker seg på meg. Jeg har ikke valgt Nankang NS II pga pris, men heller pga dimensjon da jeg ville få bilen lav nok til at den faktisk ser bra ut. Etter som jeg ikke har noe som helst negativ erfaring med Nankang dekk så valgte jeg å kjøpe dette i år også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke kjøp de dritt dekka,det er sorgen for minn del ,jeg hadde disse på min audi a4 å det jeg kan si at jeg satt å dirra i bilen.Det er noen billie dritt dekk .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.