Anbefalte innlegg

Du kan ikke si at bredda automatisk har noe med sporing å gjøre.... Det kommer som oftest av at du kjører med billig dekk, de sporer mye mer en kvalitetsdekk.

Så 235 i et annet dekkmerke kan spore mindre en 225 i nankang eller et annet billigmerke.

 

Ikke automatisk nei, men oftest har dekk dim mye å sei i forholdt til bredde på felg uavhenging av dyre eller billige dekk.

 

Eg har kjørt på ein del billige dekk å vil ikke sei de sporer mer enn dyre. men uansett så har eg kjørt med ein del strekk på de eg har hatt , Muligt det er bedre med tanke på sporing.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare sånn att du er klar over det. 235 sporer ein del mer enn 225 på de felgene du har

 

Nå er det vel ikke akkurat felgene som avgjør sporinga, men hvordan dekket er bygd opp. Jeg har kjørt lik bil med 245-dekk og der merket jeg knapt sporing i det hele tatt, så sporing er ikke nødvendigvis avhengig av bredden.

 

Det er ting som tyder på at jeg kjøper noe annet enn Nankang da det kan ta opp til 2uker før jeg får riktige dekk, så da får jeg se hva det blir til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sporing har ikke noe med om det er et billig eller dyrt dekk. Et dekk som har rette dekksider sporer mye mer enn et med rundere dekksider. Conti er et dekk som pleier å ha rette sider og som jeg har dårlig erfaring med når det gjelder sporing. Dette var dim. 235/40x18.

 

Nankang er et dekk som har ganske runde dekkskuldre og etter min mening et dekk som ikke er det verste ang. sporing.

 

Har kjørt med Nankang i forskjellige dimensjoner som 225/40x18, 235/35x19 og 225/30x20. Synes ingen av disse hadde noen merkbar forskjell når det gjaldt sporing.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ha nye dekk til sommerfelgene, da de som står på er helt utslitt. Tenkte gå for Nankang NS2 siden det ser ut som om mange er fornøyd med dette dekket.

Jeg har lite peiling på dekk. Ser at dekkonline har to typer Nankang NS2 i den dimensjonen jeg skal ha:

 

NS-2: 225/40 ZR18 92W RF TW

NS-2: 225/40 R18 88W

 

Hvilken bør jeg gå for? Begge typer koster det samme. Og det stemmer at til 766,- per dekk så får man det ikke til samme pris her i Norge?

Hvor mange sesonger kan man regne med at disse dekkene holder?

Takker for svar!

 

Ingen som har noen visdom å komme med rundt dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen visdom å komme med rundt dette?

 

NS-2: 225/40 ZR18 92W RF TW har høyere hastighetsmerking (ZR) og høyere loadindex (92 W) enn det andre alternativet som har loadindex 88.

 

Det står/skal stå i vognkortet ditt hva som er min. loadindex til bilen din.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok en skrivefeil, søk på Toursport 611 på google så kommer nankang opp, står også nankang lenger ned i artikkelen.

 

men dette er uansett ikke NS2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok en skrivefeil, søk på Toursport 611 på google så kommer nankang opp, står også nankang lenger ned i artikkelen.

 

men dette er uansett ikke NS2

 

Ok da så. eg hadde ikke hørt om toursport 611 før derfor eg stussa

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med en fyr på Dekkmann som sa at mønsteret på vinterdekka mine var så og si identisk med Conti sitt mønster i 2006 som var test vinner eller noe sånt. Så at de bare var dritten var bare bull mente han..

 

Og hva med gummi kvaliteten, er den lik? Selv om alle dekk har samme farge betyr ikke at de er omtrent like gode.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok en skrivefeil, søk på Toursport 611 på google så kommer nankang opp, står også nankang lenger ned i artikkelen.

 

men dette er uansett ikke NS2

 

Det er det ikke nei,men ns2 er ikke mye å rope hurra for det heller..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

neivel.

 

skal man tro den tyske siden som har testen, er det verken nankang eller nanking, men nakang.

 

http://www.ace-online.de/md/16769-7520/ACE_Reifentest.pdf

 

jeg vil tro det er nankang, så da får du komme med en link som tilsier noe annet

 

ER ikke så nøye for meg om det er nankang eller ei.. Jeg blingset litt på artikkelen og trodde det var nankang.

Uansett så har jeg kjørt 2 sesonger på nanakang ns2 og det var skikkelig dårlig. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på vått føre så er det nok ikke så bra, men på tørt er det like bra som conti premiumcontact 2, kjører selv med NS2 og er fornøyd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blåser litt liv i denne gamle tråden igjen :)

 

Har nå kjørt litt over 2mnd med Nankang NS2 i 225/35-19 og har ikke hatt noen skumle opplevelser. Sitter fint både på vått og tørt med mitt kjøremønster hvertfall. Har forsøkt å provosere noe på vått føre, men skal nok ta ganske mye i før det blir farlig. Tror det varierer veldig fra bil til bil hvordan dette dekket oppfører seg, for jeg har ikke annet å utsette på dette enn litt mye dekkstøy.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blåser litt liv i denne gamle tråden igjen :)

 

Har nå kjørt litt over 2mnd med Nankang NS2 i 225/35-19 og har ikke hatt noen skumle opplevelser. Sitter fint både på vått og tørt med mitt kjøremønster hvertfall. Har forsøkt å provosere noe på vått føre, men skal nok ta ganske mye i før det blir farlig. Tror det varierer veldig fra bil til bil hvordan dette dekket oppfører seg, for jeg har ikke annet å utsette på dette enn litt mye dekkstøy.

 

Må nok si meg enig med deg her. Har vel kjørt 3mnd på Ns2 i 245/40/19.Fint lite støy og vil jeg si. Det fungerer veldig bra til nå. Men man må kjøpe dekk etter hvordan man kjører. Ikke vits å kjøpe gatesliks for å kjøre på familie tur.Og man kjøper heller ikke Nankang NS2 vist man skal kjøre autoslalom eller bane kjøring,:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Just presis, I rest my case..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde Nankang på Corradoen, 205/XX-16. Husker dog ikke hvilken modell det var, ca 4år siden dette.

Hadde ingen problemer på tørr asfalt, ikke spesielt mye støy, men direkte livsfarlig på våt vei. Spesielt på veimerking.

Corren spant lett i 3.gir på våt veimerking uten å leke seg med ratt og clutch, det mener jeg er livsfarlig rett og slett.

 

Det er noen plasser jeg ikke sparer penger, det er bremser og dekk.. kjekt å ha noe man er sikker på funker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde Nakang på arbeidsbilen, de var veeeldig glatte på våt vei, virker som de var veldig harde. Ville styrt unna.

 

På ævdien har jeg handlet to sett med dekk siste tida og er kjempefornøyd med begge, sommerdekka kjøpte jeg av Christer på forumet her, Vredstein Sessanta i 235/45-17. De er veldig gode. Stille, sporer lite, sitter bra både på vått og tørt. Jeg har vel kjørt ca 20kkm på de nå og det er masse mønster igjen. Jeg mener jeg betalte en god del mindre for de enn den prisen du oppgir. Hør med Christer (dekkskift.no).

På vinterdekka valgte jeg det aller beste, de var dyrere enn sommerdekka men jeg mener det er mer kritisk på vintern. Det ble en prioriteringssak. Hakka 5 i 205/55-16. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke valgte 195. Ellers har de de beste egenskapene jeg har vært borti på snø, is og blandingsføre. Veldig stabile og piggene sitter godt i. Det er ikke mange jeg har mistet på to sesonger med de. De suger balle på tørr asfalt, men det får heller være.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører 235/40-18 Vredestein Ultrac Sessanta på min S6 og hadde forstillingskontroll på møller for omtrent 1 mnd siden og disse sporer som juling på slitt veg les: Tønsberg Sandefjord!!!!

 

Sleit ut fordekken på 3 mnd grunnet feil i forstilling, har kjøpt meg Kenda billigdekk bak, greie de. Merker at bilen er litt mer villig i rævva da Sessantaen satt bedre på vått.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faren min hadde Nankang NS1 (om jeg husker riktig) på sin 93" Passat. (org str, 195/65R15) Han var ikke fornøyd. Dekkene ble kjøpt nye ene sesongen, og han byttet etter få mnd. Dekkene tok tak i alt på veien. Sporet mye, og var skummelt å kjøre med. Viste aldri hva som ville skje, så man måtte sitte å holde godt på rattet.

 

OM det var dekkene, felgene eller bilen vet jeg ikke. Men da han satte på helårsdekkene(med andre felger) så ble bilen iallefall stabil igjen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt NSII selv, i 235/45-17. Fikk i Duro i 225/45-17, og sporing forsvant helt! NSII er ganske glatte på våt vei, men til normal bruk er de OK på en C4 for meg i alle fall. Men kommer ikke til å kjøpe de igjen, da jeg har planer om heller å skaffe Federal.

 

Er det forresten noen som har erfaringer med Duro?

 

Hadde forresten Michelin 215/45-17 på OZ-felgene (8") jeg kjøpte, og de spora noe helt j*****. Fikk på Duro dekkene fra gamlefelgene så ble sporinga historie.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.