Anbefalte innlegg

Har hatt fk 452, disse satt dårlig på vått, sporet mye og lagde jævlig mye støy...hørtes ut som alle hjul-lagrene mine hadde gått føyken. Kjøpte meg vredestein-sessanta når jeg ville ha nye felger og dekk... Meget fornøyd med de, kjempe bra på vått, meget gode vannplaningsegenskaper på 235/35-19, lav støy, sporet meget lite, de fleste dekk sitter jo som regel på tørt da...

 

Når jeg skulle handle dekk var jeg inne på disse nankang, tenkte kan jo ikke være SÅ dårlig som folk sier. Men så hadde en kamerat av meg disse på sin bil, han lå plutselig sidelengs på motorveien i 100 i regnvær... Men forhjulstrekk og kjørte normalt...

 

Da gikk lyset opp for meg, jeg betaler gladelig litt mer for at sikkerheten min er god, en utforskjøring dekker ikke for billige dekk altså. Tror det er noe man tenker VELDIG på når man ligger i grøfta..."f...n hvorfor la jeg ikke litt mer penger i disse dekka, da hadde jo dette kanskje ikke skjedd" Det er min tankegang da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har NS2 i 235/35/19 på min bil, og begynner å lure på hvordan folk kjører på dårlige norske veier??? Har aldri hatt problemer med de, og ja jeg kan trykke på litt...Har ikke sett en eneste gang at ESP lampa har lyst eller ABS har kommet inn på våt føre...

Ja de støyer mer en "dyre" dekk, men skal da heller bytte dekk hver sesong og ikke betale en arm og en fot for det..

 

Kjør etter føre og forhold så holder de i masse vis...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det du legger i dyre felger? 7,5x18 ASA felger fra Sheriff? Er ikke mange i klubben her som har "dyre" felger.

 

Har kjørt med nankang NS I og NS II. Og må si at dekkene sitter mere enn greit nok på veien. Eneste ubehagelige opplevelsen jeg har hatt med nankang dekkene var når jeg kjørte med NS I på rudskogen under heftig regnskyll. Men det gikk nå bra det også, dro ikke av banen.

 

Felgene mine er ikke dyre, men heller ikke så altfor billig, ikke skal jeg bruke dekkene på bane og det blir mindre grisekjøring etter som årene og fornuften sniker seg på meg. Jeg har ikke valgt Nankang NS II pga pris, men heller pga dimensjon da jeg ville få bilen lav nok til at den faktisk ser bra ut. Etter som jeg ikke har noe som helst negativ erfaring med Nankang dekk så valgte jeg å kjøpe dette i år også.

 

Det er vel en del i klubben som har dyre felger, ikke at jeg skal nevne alle, men om du ser rundt på bilprofilee til folk, så finner du nok en del. Og det er vel ingen som ar sagt noe om grisekjøring her, er vel til normal kjøring vi snakker om her, men det handler om å ha kontrol på vått føre og ikke være livredd for at det skal slippe.

 

Og som nevnt før, så har det mye og si på bil/dim på dekk også. Et dekk er ikke automatik like godt på alle biler/dimensjoner.

 

For å si det sånn, så neste gang blir det nok mest sansynlig Michelin Pilot sport 2 igjen, bedre dekk får du rett og slett ikke. BFG dekka er også knallbra, men de er jo lagd av michelin igjen med lik blanding så det er kanskje ikke så rart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg pleier å si til meg selv når jeg handler dekk:

Det er en overflate tilsvarende 4 håndflater som til enhver tid er i kontakt med veien, så det kan være lurt at disse er så bra som mulig. Prisforskjellen mellom billigdekk og dyrere kvalitetsdekk er ikke så stor at det er verdt å leke med, synes jeg :P

 

og ja, jeg har vel 'dyre' felger og kjip motor, men sparer ikke på dekk for det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som det nevnes i tråden vil ikke en type dekk oppleves likt på forskjellige bilmodeller. Kan feks nevne at vinterhjula mine, Michelin Pilot Alpin, er det største dritten jeg noengang har kjørt på og kommer aldri til å kjøpe noe slikt igjen. Bare det var tegn til vinterføre var det som å kjøre på sommerdekk. De går da på andre sesongen, mer enn nok med mønster og myk og fin gummi.

 

På forrige bilen min kjørte jeg Aurora-sommerdekk i 225/45-17 (som også mange mente var noe dritt) og de var jeg veldig fornøyd med til tross for at de kostet under tusenlappen pr. stk.

 

Jeg kommer hvertfall til å prøve Nankang nå og får evt. bytte senere skulle de være for ille. Det som er rart er at Dekkspesialisten i Porsgrunn hvor jeg kjøpte felgpakka mente det var bortkasta å velge noe annet enn Nankang med mindre jeg var villig til å bruke en betydelig større sum på dekk. De mente at forskjellen oppover i pris var minimal frem til de dyreste "premium"-dekka.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er rart er at Dekkspesialisten i Porsgrunn hvor jeg kjøpte felgpakka mente det var bortkasta å velge noe annet enn Nankang med mindre jeg var villig til å bruke en betydelig større sum på dekk. De mente at forskjellen oppover i pris var minimal frem til de dyreste "premium"-dekka.

Bare en tanke: Det er kanskje ikke så rart at de anbefaler det, hvis de tjener mer pr dekk ved å selge et billig dekk (billigere i innkjøp) kontra et dyrere dekk? : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare en tanke: Det er kanskje ikke så rart at de anbefaler det, hvis de tjener mer pr dekk ved å selge et billig dekk (billigere i innkjøp) kontra et dyrere dekk? : rolleyes

 

Nå fikk jeg bra rabatt på pakka da den jeg egentlig skulle ha var utsolgt, så tror ikke fortjenesten ble så enorm mtp. prisen pakka opprinnelig lå til. Greit at fortjenesten på dekkene muligens fortsatt var bedre enn på dyrere dekk, men jeg tror uansett ikke at Nankang-dekka er så dårlige som flere skal ha det til. Tror mye er pga Placebo-effekt fordi det er Nankang. Er mulig ting ville stilt seg noe annerledes i en blindtest.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Dette med blindtest er jo interessant, men nå kjøres vel de fleste dekktester som blindtester?

Fikk også anbefalt(!) (på Tevodekk denne gangen), Kenda Kaiser KR-20 i dimensjonen jeg skal ha, både med hensyn på våtegenskaper og slitasje. Selv i sammenligning med dyrere dekk som f.eks Sessanta! Jeg ba om et dekk som er bedre enn de F1-dekka som står på nå, og da var visst dette minst like bra, og mye bedre på våt vei.

(Det må nok være 225/45-17, eller ser det ikke bra ut på de felgene! :P)

 

Litt motstridende er det vel også at den eneste skaden jeg har hatt på min egen bil, har vært på de grisedyre conti3-vinterdekka, mens de grisebillige Roadstone som har stått på siden '00 og har vært med på sommerandelen av 100'km fortsatt er godt innenfor slitasjemerkene og nå måtte byttes pga. en skade i et hull i veien forrige høst! De var nok noe harde, og forskjellen merker jeg nok ikke før jeg prøver noen nye.. :D

 

GEnerelt finner jeg få tester med de 'billige' dekkene, når motor og slike tester dekk, er det gjerne premium-merkene og et veldig billig merke i tillegg.. Tilfeldig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...

Det som er rart er at Dekkspesialisten i Porsgrunn hvor jeg kjøpte felgpakka mente det var bortkasta å velge noe annet enn Nankang med mindre jeg var villig til å bruke en betydelig større sum på dekk. De mente at forskjellen oppover i pris var minimal frem til de dyreste "premium"-dekka.

 

Det er i dekkbransjen som i andre bransjer: Det finnes ikke bare svart eller hvitt, men også mange gråtoner i mellom. At dekk enten er halvgode eller kanongode, blir vel ett stykke ifra sannheten.... : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel en del i klubben som har dyre felger, ikke at jeg skal nevne alle, men om du ser rundt på bilprofilee til folk, så finner du nok en del. Og det er vel ingen som ar sagt noe om grisekjøring her, er vel til normal kjøring vi snakker om her, men det handler om å ha kontrol på vått føre og ikke være livredd for at det skal slippe.

 

Og som nevnt før, så har det mye og si på bil/dim på dekk også. Et dekk er ikke automatik like godt på alle biler/dimensjoner.

 

For å si det sånn, så neste gang blir det nok mest sansynlig Michelin Pilot sport 2 igjen, bedre dekk får du rett og slett ikke. BFG dekka er også knallbra, men de er jo lagd av michelin igjen med lik blanding så det er kanskje ikke så rart.

 

Etter som alle her inne syter og sier at dyre felger og billige dekk ikke rimer. Kan ikke se så altfor mange klubb biler som virkelig fortjener f.eks de aller beste pirelli dekkene fordi de skal stå i stil til felgene. Er nok av ASA felger og andre ymse kina felger her. Så den saken der får vi være enige om å være uenige.

 

Tror heller folk får spytte mere penger i felger om de mener de kan påkoste seg f.eks de beste bridgestone dekkene.

 

Jeg kjørte ganske så aktivt på vålerbanen med nankang dekkene og må si det satt veldig godt i forhold til hva "syte koret" her inne sier. At jeg aldri har vært redd når jeg kjører golfen med mine Nankang dekk sier vel litt om hva man faktisk kan forvente.

 

Helt greie dekk til en helt grei pris.

 

At disse er ekstremt glatte når det regner er tull, men jeg kan få disse til å slippe på vått om jeg virkelig vill dette. Har aldri oppnådd vannplaning med Nankang NS I og NS II og støyen kan jeg ikke uttale meg om da golfen mangler tepper osv. Men må si at jeg er mere fornøyd med Nankang dekkene enn Goodyear F1 Eagle dekkene jeg hadde på Audien. De støyet ekstremt og jeg opplevde vannplaning flere ganger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er svært enig med Vidar her. Det forundrer meg litt at medlemmene i klubben er mer opptatt av store felger / brede dekk i stedet for litt mindre dimensjon og bedre dekk (Får sikkert litt kjeft nå men det får så være). Flere av tråd deltakerne har middels til dårlig erfaring mens andre har bedre erfaring og heldig er de som har god erfaring. Hadde jeg skulle kjøpt dekk så ville jeg stusset på å kjøpe disse dekkene fordi såvidt mange har negative erfaringer.

Nei folkens, gå ned en tomme på felger/dekk og bruk mellomlegget på gode dekk.

 

Ja, kom igjen med kjeften nå..... :-)

 

Jeg er enig. Jeg har Bridgestone Potenza 225/45-17 nå, men hvis det blir nye felger i sommer blir det nok 225/40-18. Dekkene jeg skal slenge med på lasset er jeg usikker på, men de blir ikke billigste sort. Toyo hører jeg ikke ofte nevnt, men er ikke det en av de aller beste? T1S/T1R? Får gode kritikker så langt jeg kan se i alle fall, og på Dekkonline.com koster de bare drøye tusenlappen per stk (T1R).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt to vintre med 225/45-17 Nankang Snow viva piggfritt, og en sommer med 235/35-19 Nankang NS-II... På vått føre var ingen av de noe bra. Men på tørt har jeg ikke noe å utsette på de..

Satt godt gjorde de også. Vinterdekkene satte jeg med aldri fast med, tross litt "offroad" kjøring..

 

En ting som er v iktig er å vaske dekken også.

 

Klart, jeg har en bil som har kjøreegenskaper som en gyngehest, så kan ikke forvente allverden, men syns dekka var bra jeg..

 

Bryr meg fint lite om hva folk sier ang dyre felger og dekk osv i forhold til bilen..

Snakket med en fyr på Dekkmann som sa at mønsteret på vinterdekka mine var så og si identisk med Conti sitt mønster i 2006 som var test vinner eller noe sånt. Så at de bare var dritten var bare bull mente han..

 

Klart, bil har mye å si..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er enig. Jeg har Bridgestone Potenza 225/45-17 nå, men hvis det blir nye felger i sommer blir det nok 225/40-18. Dekkene jeg skal slenge med på lasset er jeg usikker på, men de blir ikke billigste sort. Toyo hører jeg ikke ofte nevnt, men er ikke det en av de aller beste? T1S/T1R? Får gode kritikker så langt jeg kan se i alle fall, og på Dekkonline.com koster de bare drøye tusenlappen per stk (T1R).

 

Mener å ha hørt at Toyo dekka slites rimelig raskt.. :)

dette med hvordan dekk som er gode kommer vell litt ann på hvordan bil dekkene sitter på og hvilken sammenheng dekka skal brukes i.. jeg kjører nå med nankang å har ingen problemer med det, hadde ikke noe mer problem med å balansere disse en andre dekk..

la på noen Ling Long dekk til en kunde, disse var bare å ta av bilen igjen for di var helt ubrukelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt nang kang på både bruksbil, å rimelig hissig lekebil, å kan IKKE klage på de.. NS2 mønsteret..

 

Kjenner meg ikke igjen i div poster her om risting, støy, glatt på vått osv osv...

 

Nang kang ns2, samt federal ss595 er billigdekk jeg gjerne kjøper igjen.. linglong, bct ++ derimot holder jeg meg langt unna..

 

Har også kjørt div falken, toyo og continental, å jeg synes ikke de er verdt pristillegget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om enkelte av de som skriver dritt om Nankang faktisk har kjørt med NS II? Tror virkelig enkelte kjører godt over evne for å få dette dekket til å bli "ubrukelig og farlig"...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt nang kang på både bruksbil, å rimelig hissig lekebil, å kan IKKE klage på de.. NS2 mønsteret..

 

Kjenner meg ikke igjen i div poster her om risting, støy, glatt på vått osv osv...

 

Nang kang ns2, samt federal ss595 er billigdekk jeg gjerne kjøper igjen.. linglong, bct ++ derimot holder jeg meg langt unna..

 

Har også kjørt div falken, toyo og continental, å jeg synes ikke de er verdt pristillegget.

 

Dette har eg og stussa på.

Virker nesten ut som det er forskjeld på dekkpartiene sånn som noen klager : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om enkelte av de som skriver dritt om Nankang faktisk har kjørt med NS II? Tror virkelig enkelte kjører godt over evne for å få dette dekket til å bli "ubrukelig og farlig"...

 

sitter med samme mening :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At lavprofil dekk støyer sier seg selv og enkelte dekk støyer mere enn andre, dog så er ikke jeg den som kan uttale meg om støyen, da golfen støyer mye uansett hvilke dekk jeg har på. Men jeg oppfattet ikke nankang NS I dekkene som farlige under banekjøringen på rudskogen. Men merket at de sleit litt når det regnet på lørdagen under banekjøringen (hvem sleit vel ikke med litt understyring på det våte underlaget der og da?)

 

Men at jeg ikke har noe negativt å si om nankang kan vel ha en sammenheng med at jeg kjører Golf som er liten, lett og uten quattro. Har forresteb middels dyre felger BTW: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg vet er det ihvertfall to forskjellige Nankang NS2 dekk på markedet. Ett med threadwear på 200AAA som er forholdsvis ok til prisen, blir fortere slitt, og så er det ett dekk med 340AA som varer lenge, men som er endel skumlere....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg si noe hverken for eller i mot Nankang, men for å være helt ærlig så er dekk det siste punktet på bilen jeg ville spart penger på. Men om en av modellene deres får knall kritikk så er det vel ingenting i veien for å ta det. Bridgestone Potenza har jeg på nå og er veldig fornøyd i forhold til mange andre ymse "billige" sommerdekk jeg har testet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ha nye dekk til sommerfelgene, da de som står på er helt utslitt. Tenkte gå for Nankang NS2 siden det ser ut som om mange er fornøyd med dette dekket.

Jeg har lite peiling på dekk. Ser at dekkonline har to typer Nankang NS2 i den dimensjonen jeg skal ha:

 

NS-2: 225/40 ZR18 92W RF TW

NS-2: 225/40 R18 88W

 

Hvilken bør jeg gå for? Begge typer koster det samme. Og det stemmer at til 766,- per dekk så får man det ikke til samme pris her i Norge?

Hvor mange sesonger kan man regne med at disse dekkene holder?

Takker for svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt et par dager med Nankang-dekk nå, og det eneste jeg kan utsette på dem er at de sporer endel. Nå kan vel kanskje dette ha sammenheng med feil loadindex, så tror ikke jeg får gjort opp noen skikkelig mening før jeg får de riktige dekka. Pga. ventetid kan det dog hende at jeg legger til noen kroner og heller kjøper noe dyrere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt et par dager med Nankang-dekk nå, og det eneste jeg kan utsette på dem er at de sporer endel. Nå kan vel kanskje dette ha sammenheng med feil loadindex, så tror ikke jeg får gjort opp noen skikkelig mening før jeg får de riktige dekka. Pga. ventetid kan det dog hende at jeg legger til noen kroner og heller kjøper noe dyrere.

 

Bare sånn att du er klar over det. 235 sporer ein del mer enn 225 på de felgene du har

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan ikke si at bredda automatisk har noe med sporing å gjøre.... Det kommer som oftest av at du kjører med billig dekk, de sporer mye mer en kvalitetsdekk.

Så 235 i et annet dekkmerke kan spore mindre en 225 i nankang eller et annet billigmerke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.