#1 Skrevet April 23, 2008 Show & Shine Denne tråden har manglet til nå. Bilpleie kategorien har en del aktive på forumet her nå, så syns det er på tide med egen tråd med "kun" skrytebilder.. Av eget arbeid, ikke kopi av noe på google Legg inn dine Show & Shine photos Vet ikke om vi begrenser det til VAG, pga dette er vwaudi club, eller om Bilpleie delen kan vise litt andre biler og.. Opp til dere, men vi liker jo best VAG 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 23, 2008 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 23, 2008 06" Touran 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 23, 2008 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 23, 2008 Audi A6 99" 150´km Golf VR6 92" 180´km (mye gamle biler fra meg i starten her, men kommer nok mer) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 23, 2008 Audi A4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 24, 2008 Første forsøk med Menzerna Nano Polish og hvite cyclo pads.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 25, 2008 Litt dårlige bilder menmen Brukte: Menzerna SIP Menzerna Nano Polish Wolfgang deep sealent DP Maxwax 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 26, 2008 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 2, 2008 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 2, 2008 Her kommer noen "blanke" bilder av bilen min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 5, 2008 Her er litt flere bilder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 5, 2008 Taket på samboerens 307 etter en drøy time med Menzerna sip, Menzerna nano polish og CG Jetseal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 5, 2008 Skal legge ut bilder av bilene mine i morgen. Audien ble tatt helt for hånd , brukte ca 8 timer. ( 3 stegs meguiars ) Poloen med maskin , der gikk det vel bare 4-5. ( samme polering ) Audien skal få en runde topplage med maskin ved neste anledning. Poloen ble syklig bra. Audien også - men der var det litt mer forventet - er ikke så gammel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 5, 2008 Om man ser bort ifra rusta, bulkene, de grove ripene og det faktum at dette er en Opel, så ble det ikke så verst. Brukt Meguiars Soft Wash Gel, Deep Crystal Paint Cleaner og NXT Tech wax (2.0?) Vasket med Meguiars vaskehanske, påførte lakkrens og voks med foam pad og fjernet med mikrofiberklut. Glemte selvfølgelig å ta skikkelig før bilde, så det ble ett etter å ha spylt av bilen en gang. Vasket Renset lakk Rakk ikke å ta noen bilder etter poleringen fordi det ble for mørkt. Ser av produktbeskrivelsene på meguiars.no at jeg godt kunne brukt Quik Clay Detailing System istedenfor lakkrensen, men ble ikke anbefallt dette av gutta på panvulk. Uansett så ble resultatet over all forventing, og til å ikke inneholde slipemidler tok lakkrensen overraskende mange riper... Nå er det bare rusta igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 5, 2008 Uansett så ble resultatet over all forventing, og til å ikke inneholde slipemidler tok lakkrensen overraskende mange riper... Ser veldig bra ut dette Joachim. Eneste jeg blir litt skeptisk til, er at den tok riper uten slipemidler. Da vil jeg tro at etter noen vask så kommer de til syne igjen, i og med at de da må ha blitt fylt igjen, istedenfor slipt ned. Og lakkrens istedenfor clay, panvulk? Hehe. No comment! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 6, 2008 Ser veldig bra ut dette Joachim. Eneste jeg blir litt skeptisk til, er at den tok riper uten slipemidler. Da vil jeg tro at etter noen vask så kommer de til syne igjen, i og med at de da må ha blitt fylt igjen, istedenfor slipt ned. Og lakkrens istedenfor clay, panvulk? Hehe. No comment! Enig! For å få godt varig resultat, så må det være slipemidler... Og som flere sier, gjør som oss. Bruk Clay neste gang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 6, 2008 Om man ser bort ifra rusta, bulkene, de grove ripene og det faktum at dette er en Opel, så ble det ikke så verst. Brukt Meguiars Soft Wash Gel, Deep Crystal Paint Cleaner og NXT Tech wax (2.0?) Vasket med Meguiars vaskehanske, påførte lakkrens og voks med foam pad og fjernet med mikrofiberklut. Glemte selvfølgelig å ta skikkelig før bilde, så det ble ett etter å ha spylt av bilen en gang. Rakk ikke å ta noen bilder etter poleringen fordi det ble for mørkt. Ser av produktbeskrivelsene på meguiars.no at jeg godt kunne brukt Quik Clay Detailing System istedenfor lakkrensen, men ble ikke anbefallt dette av gutta på panvulk. Uansett så ble resultatet over all forventing, og til å ikke inneholde slipemidler tok lakkrensen overraskende mange riper... Nå er det bare rusta igjen det ble strøkent. utrolig nice 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 6, 2008 Brukt Meguiars Soft Wash Gel, Deep Crystal Paint Cleaner og NXT Tech wax (2.0?) Vasket med Meguiars vaskehanske, påførte lakkrens og voks med foam pad og fjernet med mikrofiberklut. Regner med du ikke brukte maskin? og brukte påføringspads som du jobbet med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 6, 2008 Ser veldig bra ut dette Joachim. Eneste jeg blir litt skeptisk til, er at den tok riper uten slipemidler. Da vil jeg tro at etter noen vask så kommer de til syne igjen, i og med at de da må ha blitt fylt igjen, istedenfor slipt ned.Stussa litt på dette med ripene jeg også, så det stemmer nok det du sier. Og lakkrens istedenfor clay, panvulk? Hehe. No comment! som "nybegynner" i dette faget valgte jeg å stole på "fagmannen", men det burde jeg nok ikke gjort Kjente jo på dørene for eksempel at det var igjen litt nupper etter lakkrensen. Hadde også noen gamle fuglebæsjer som jeg sleit fælt med.. hadde lakkrens med slipemiddel været bedre på disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 6, 2008 Autoglym ultra deep shine + 2 lag extra gloss protection 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 6, 2008 som "nybegynner" i dette faget valgte jeg å stole på "fagmannen", men det burde jeg nok ikke gjort Kjente jo på dørene for eksempel at det var igjen litt nupper etter lakkrensen. Hadde også noen gamle fuglebæsjer som jeg sleit fælt med.. hadde lakkrens med slipemiddel været bedre på disse? Prøv clay, du kommer til å få sjokk over hvor vanvittig bra det funker. Testet på bakluka til samboerens 7 år gamle Peugeot 307 med masse "nupper" og urenheter, ble glatt som en barnerumpe på 1-2-3. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 6, 2008 Som "nybegynner" i dette faget valgte jeg å stole på "fagmannen", men det burde jeg nok ikke gjort Kjente jo på dørene for eksempel at det var igjen litt nupper etter lakkrensen. Hadde også noen gamle fuglebæsjer som jeg sleit fælt med.. hadde lakkrens med slipemiddel været bedre på disse? Forståelig det. Clay vil ta asfalt flekkene og evt tjære og avfallsstoffer, mens en lakkrens med slipemiddel vil kunne ta fuglebæsj og andre etsende stoffer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 6, 2008 Hvorfor er det ingen som tar bilde av bilen sin i sola etter de er ferdige? sånn at du kan se sola i lakken? *whine whine* Yes, I want cheese with that 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mai 6, 2008 Audi A4 Hvorfor er det ingen som tar bilde av bilen sin i sola etter de er ferdige? sånn at du kan se sola i lakken? *whine whine* Yes, I want cheese with that Arbeidslys holder vel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...