Show & Shine - vis oss da vel

Anbefalte innlegg

Show & Shine

 

Denne tråden har manglet til nå. Bilpleie kategorien har en del aktive på forumet her nå, så syns det er på tide med egen tråd med "kun" skrytebilder.. Av eget arbeid, ikke kopi av noe på google :)

 

Legg inn dine Show & Shine photos

Vet ikke om vi begrenser det til VAG, pga dette er vwaudi club, eller om Bilpleie delen kan vise litt andre biler og.. Opp til dere, men vi liker jo best VAG : vinke :

 

meg i audi refleks SMALL.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi A6 99" 150´km

 

Golf VR6 92" 180´km

 

(mye gamle biler fra meg i starten her, men kommer nok mer)

AudiA6-DJ54472001.jpg

AudiA6-DJ54472002.jpg

VwGolfVR602.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første forsøk med Menzerna Nano Polish og hvite cyclo pads..

Polering 005 (Medium).jpg

Polering 006 (Medium).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt dårlige bilder menmen

 

5.jpg

 

IMGP1239.jpg

 

Brukte:

Menzerna SIP

Menzerna Nano Polish

Wolfgang deep sealent

DP Maxwax

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kommer noen "blanke" bilder av bilen min

 

DSC00388.jpg

 

DSC00390.jpg

 

DSC00392.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er litt flere bilder

 

04052008.jpg

 

04052008001.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Taket på samboerens 307 etter en drøy time med Menzerna sip, Menzerna nano polish og CG Jetseal.

Tak (Custom).jpg

Vanndråpe (Custom).jpg

Tak skrå (Custom).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal legge ut bilder av bilene mine i morgen.

 

Audien ble tatt helt for hånd , brukte ca 8 timer. ( 3 stegs meguiars )

 

Poloen med maskin , der gikk det vel bare 4-5. ( samme polering )

 

 

Audien skal få en runde topplage med maskin ved neste anledning.

 

Poloen ble syklig bra. Audien også - men der var det litt mer forventet - er ikke så gammel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om man ser bort ifra rusta, bulkene, de grove ripene og det faktum at dette er en Opel, så ble det ikke så verst.

 

Brukt Meguiars Soft Wash Gel, Deep Crystal Paint Cleaner og NXT Tech wax (2.0?) Vasket med Meguiars vaskehanske, påførte lakkrens og voks med foam pad og fjernet med mikrofiberklut.

 

Glemte selvfølgelig å ta skikkelig før bilde, så det ble ett etter å ha spylt av bilen en gang.

 

Opelpolering_001.sized.jpg

 

Opelpolering_003.sized.jpg

 

Vasket

 

Opelpolering_005.sized.jpg

 

Renset lakk

 

Opelpolering_020.sized.jpg

 

Opelpolering_023.sized.jpg

 

Rakk ikke å ta noen bilder etter poleringen fordi det ble for mørkt. Ser av produktbeskrivelsene på meguiars.no at jeg godt kunne brukt Quik Clay Detailing System istedenfor lakkrensen, men ble ikke anbefallt dette av gutta på panvulk.

 

Uansett så ble resultatet over all forventing, og til å ikke inneholde slipemidler tok lakkrensen overraskende mange riper...

 

Nå er det bare rusta igjen :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett så ble resultatet over all forventing, og til å ikke inneholde slipemidler tok lakkrensen overraskende mange riper...

 

Ser veldig bra ut dette Joachim. :) Eneste jeg blir litt skeptisk til, er at den tok riper uten slipemidler. Da vil jeg tro at etter noen vask så kommer de til syne igjen, i og med at de da må ha blitt fylt igjen, istedenfor slipt ned.

 

Og lakkrens istedenfor clay, panvulk? Hehe. No comment! : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser veldig bra ut dette Joachim. :) Eneste jeg blir litt skeptisk til, er at den tok riper uten slipemidler. Da vil jeg tro at etter noen vask så kommer de til syne igjen, i og med at de da må ha blitt fylt igjen, istedenfor slipt ned.

 

Og lakkrens istedenfor clay, panvulk? Hehe. No comment! : smil :

 

Enig!

For å få godt varig resultat, så må det være slipemidler...

Og som flere sier, gjør som oss. Bruk Clay neste gang

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om man ser bort ifra rusta, bulkene, de grove ripene og det faktum at dette er en Opel, så ble det ikke så verst.

 

Brukt Meguiars Soft Wash Gel, Deep Crystal Paint Cleaner og NXT Tech wax (2.0?) Vasket med Meguiars vaskehanske, påførte lakkrens og voks med foam pad og fjernet med mikrofiberklut.

 

Glemte selvfølgelig å ta skikkelig før bilde, så det ble ett etter å ha spylt av bilen en gang.

 

 

Rakk ikke å ta noen bilder etter poleringen fordi det ble for mørkt. Ser av produktbeskrivelsene på meguiars.no at jeg godt kunne brukt Quik Clay Detailing System istedenfor lakkrensen, men ble ikke anbefallt dette av gutta på panvulk.

 

Uansett så ble resultatet over all forventing, og til å ikke inneholde slipemidler tok lakkrensen overraskende mange riper...

 

Nå er det bare rusta igjen :P

 

det ble strøkent. utrolig nice

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukt Meguiars Soft Wash Gel, Deep Crystal Paint Cleaner og NXT Tech wax (2.0?) Vasket med Meguiars vaskehanske, påførte lakkrens og voks med foam pad og fjernet med mikrofiberklut.

 

Regner med du ikke brukte maskin? og brukte påføringspads som du jobbet med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser veldig bra ut dette Joachim. :) Eneste jeg blir litt skeptisk til, er at den tok riper uten slipemidler. Da vil jeg tro at etter noen vask så kommer de til syne igjen, i og med at de da må ha blitt fylt igjen, istedenfor slipt ned.
Stussa litt på dette med ripene jeg også, så det stemmer nok det du sier.

 

 

Og lakkrens istedenfor clay, panvulk? Hehe. No comment! : smil :

som "nybegynner" i dette faget valgte jeg å stole på "fagmannen", men det burde jeg nok ikke gjort :P

Kjente jo på dørene for eksempel at det var igjen litt nupper etter lakkrensen.

 

Hadde også noen gamle fuglebæsjer som jeg sleit fælt med.. hadde lakkrens med slipemiddel været bedre på disse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autoglym ultra deep shine + 2 lag extra gloss protection

4cca4bcc3a4e37bee766346c5273028c.jpg

46e16f88f3891fe0b12cdfae3c3ab0e9.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

som "nybegynner" i dette faget valgte jeg å stole på "fagmannen", men det burde jeg nok ikke gjort

Kjente jo på dørene for eksempel at det var igjen litt nupper etter lakkrensen.

 

Hadde også noen gamle fuglebæsjer som jeg sleit fælt med.. hadde lakkrens med slipemiddel været bedre på disse?

 

Prøv clay, du kommer til å få sjokk over hvor vanvittig bra det funker.

Testet på bakluka til samboerens 7 år gamle Peugeot 307 med masse "nupper" og urenheter, ble glatt som en barnerumpe på 1-2-3. : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som "nybegynner" i dette faget valgte jeg å stole på "fagmannen", men det burde jeg nok ikke gjort :P

Kjente jo på dørene for eksempel at det var igjen litt nupper etter lakkrensen.

 

Hadde også noen gamle fuglebæsjer som jeg sleit fælt med.. hadde lakkrens med slipemiddel været bedre på disse?

 

Forståelig det. :)

Clay vil ta asfalt flekkene og evt tjære og avfallsstoffer, mens en lakkrens med slipemiddel vil kunne ta fuglebæsj og andre etsende stoffer. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor er det ingen som tar bilde av bilen sin i sola etter de er ferdige? sånn at du kan se sola i lakken? *whine whine* Yes, I want cheese with that :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi A4

 

DSC_1131.jpg

DSC_1139.jpg

DSC_1155.jpg

DSC_1173.jpg

 

DSC_1247.jpg

DSC_1237.jpg

DSC_1234.jpg

DSC_1269.jpg

 

Hvorfor er det ingen som tar bilde av bilen sin i sola etter de er ferdige? sånn at du kan se sola i lakken? *whine whine* Yes, I want cheese with that :D

 

Arbeidslys holder vel? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.