Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Fruen som ska ha elbil Søren ;) Så greit at eg kan velga merke. Komme nok te å bruga ann litt eg og :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golf GTE Eirik : rock :

 

Ja eg har nevnt den for hu, men den komme nok te å havna på 400k med det utstyret som e "nødvendigt" :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åsså har den lite fordeler i ferjer, bommmer og kolektivfil. Ikke sikkert det varer så lenge men.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordelen med GTE e jo at du kan bruke bilen mer enn to ganger i døgnet og sleppe ta doktorgrad i rekkevidde og ladestasjoner som valgfag for å bruke den :)

Lite kollektivfelt på Nærbø.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tydeligvis ein i lokallaget så ikkje har fått med seg at alle kan se kem så har søkt på dei i skattelistene, I SEE YOU! :P

 

(og nei eg gadd ikkje sjekka tebake, bryr meg midt i rauå ka folk tjene. Måtte bare inn å se kem så hadde søkt på meg siden den funksjonen va lagt te av vår nye regjering : ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gleder meg i til i mårrå, skal hente ny bil. 2004 Skoda Octavia RS.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tydeligvis ein i lokallaget så ikkje har fått med seg at alle kan se kem så har søkt på dei i skattelistene, I SEE YOU! :P

 

(og nei eg gadd ikkje sjekka tebake, bryr meg midt i rauå ka folk tjene. Måtte bare inn å se kem så hadde søkt på meg siden den funksjonen va lagt te av vår nye regjering : ja :)

 

Nå blei eg åg nysgjerrige, så eg måtte inn å se om någen hadde sjekka meg, å der va en i lokallaget så hadde sjekka meg åg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her og hehe. ikke at mi lønn er så spennende :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

E nok samme person så har gått grundig te verks :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gleder meg i til i mårrå, skal hente ny bil. 2004 Skoda Octavia RS.

 

Grattis :) Det e sånn 1.8T med 180hk og grevling?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var meg jo. :)

 

Jeg viste ikke det gikk ann å sjekke noe sånnt før nå. Hadde vært veldig nyttig når jeg kom til norge, da kunne jeg sjekket opp hva kollegaer med mindre erfaring tjente.

 

Ganske sykt egentlig, er jo kjempeprivat synes jeg. Hva er vitsen med det? Det er jo som å åpne andre folk sine brev!?

 

 

 

Har sjekket opp meg selv og det mangler over 100.000kr, så det som står der er bare sånn ca. eller!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det e netto inntekt som oppgis, altså minus fradragene ein ikkje skatte for

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke helt greia med at folk ikke liker skattelistene. Er inntektene til folk så hemmlig? Hehe er vel gjerne nysgjerigperen i meg som synes å søke litt er ok. Men så har ikke gjort det enda i år, folk ser jo at jeg er nysgjerig ;)

 

E nok samme person så har gått grundig te verks :P

 

Han glemte nok meg så ikke så grundig tilverks.

 

Grattis :) Det e sånn 1.8T med 180hk og grevling?

 

Jepp er det. Håper det er et godt kjøp. Blien trenger litt TLC. Så sattse på en detailer til ta utvendig og jeg fikser innvendig. Ellers er det litt halvsveisene mods som skal tilbakestilles. Og i mårrå få jeg se om vurderingen av bilens tilstand var rett for den åker rett inn på EU kontroll.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå blei eg nysjerrige, må nesten inn å sjekka alle sine lønningar nå:-P

 

Grunnlaget for at me ska konna sjekka e vel at me ska sladra på naboen så jobbe som snekker, kjøre flotte bil og kjøbe masse flotte ting men nesten ikkje har skattbar inntekt eller formua? Myste litt av hensikten viss han får bokettersyn og kan se at det bare e du som har sjekka...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt mer avansert enn adaptiv cruise controll og line assist. (Men det går å kjøre like fort som bilen foran uten å svinge på rattet når du kjører på motorveien gjennom 2-3 svinger før du får melding: Please continue steering the vehicle)

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er reglene for å kjøre med "tidsriktige skilt"? Kan alle veteraner ha? Skilta mine er litt stygge, men jeg vil ikke ha blått felt med flagg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan vell bestille disse gammeldagsskiltene en plass!? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp eg må få bestilt skilter til mine 4 biler :P kan eg bestille å ha liggende til de som ikke er registrert og?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel bestilla i ka talkombinasjon du vil, e vel idet du sette di på ein bil å kjøre me di det blir ulovlig? Og då e det vel plutselig dokumentforfalskning?

 

Kan eg vella sjøl om eg vil ha me eller uden refleks på 82mod? Di så står på e me refleks, men di kan jo ver "nye", ser ikkje 30 år gamle ud...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spurte de i skranken på vegvesenet om jeg kunne få tidsriktig skilt til golfen min.

 

njaa jo kunne nok det. Men han kunne ingenting om det, måtte høre med noe veteranbil opplegg og mye svada.

 

Men det jeg har funnet ved å søke på nettet er at man må sende søknad her:

 

http://www.lmk.no/kjennemerkeskilt

 

Selv blir det nok til jeg bare bestiller meg skilt på lator og driter i styret med søking og greier :P Er vell ikke lovlig men...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg fekk svar fra Lator, itte 1. April 1982 ska ver me refleks, å min e fystegangsregistrert 16. Juni...

Markus: sto på den siå at bilar registrert itte 1971 må gå t vegvesen å så ska di bestilla rektige skilt, så egentle må me bare gå der å kreva det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg bestilte i januar gamle matte skilt til en mk1. Bestiller bare direkte i nettbutikken. Lator gidder nok ikke sjekke reg nummeret etter bilens alder

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror heller ikkje di sjekke, men viss eg sette på matte skilt, så blir det ikkje tidsriltig ligavel... Men matte skilt ser bedre ut...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.