Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Någen som he ein billig a til b bil som de skal selge? Maks10-15000kr eu godkjent og funker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

E d ikje på tide å kvitta seg med Boraen då finni? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei nei nei, Boraen blir nok min for ei stond te fram øve :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har fått solgt det gamle turbo oppsettet mitt til USA skal få sendt det nå i uka han som har kjøpt det ønsket at eg sendte med noe typisk norsk mat og snop noen tips?bør jo tåle å bli sendt i posten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Någen som he ein billig a til b bil som de skal selge? Maks10-15000kr eu godkjent og funker

 

Har ein grønn audi a4 tesalgs ;)

 

Ska få ann for det samma eg ga for ann.. haha

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

typisk norsk mat og snop noen tips?bør jo tåle å bli sendt i posten.

 

Brunost og Freia melkesjokolade!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brunost etter noen ukers lunka postgang? : grønn :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smalahåve. Vil nok sette en støkker i han når han åpner pakken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fiskeboller

Fiskekaker

Kaviar på tube

Makrell i tomat

Elgpølse og diverse andre sånn type pølse (spekemat?) Dog e kjøtt fyfy å senda t USA som med frukt og grønt.

 

Og ja, Melkesjokoladen vår e veldig annerledes enn det meste av sjokolade der borte :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom me tips folkens;

 

Kollega som har ein bil som e parkert uti gadå foran huset sitt. Normalt står leieboeren parkert på plassen, men de siste ukene (5-6) har det stått ein bil der som ingen har kjent te. Blir heller ikkje brukt så rust på skivene og masse løv på heile bilen.

Reint juridisk så står bilen utfor parkerings sone og derfor lovlig.

 

Det vise seg at bilen har skyldig årsavgift og e avskiltningsbegjæra.

 

Hvis han vil, kan han få bilen avskilta og få viking te å henta bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Redd de kun klipper skiltene, og da vil bilen vertfall fortsette å stå der i tiden fremover.

 

Eller blir det lagt lapp på ruta og bilen tauet inn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener det er ulovlig å være i trafikken uten skilter.

 

Bare å tipse tollvesenet da etterpå. Da tar de kanskje pant i bilen siden den skylder årsavgift

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen her som har god peiling på 1,8t, har jo kjøpt rs skoda med den. Men forrige eier og sikkert han før det har vært å tukla på motoren. Den er chipa og ifølge ladetrykksmåleren så er den opp i 1,4 bar. Hva tåler disse motorene av ladetrykk. Skal være bruksbil så gidder liksom ikke bytte motor med en gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom me tips folkens;

 

Kollega som har ein bil som e parkert uti gadå foran huset sitt. Normalt står leieboeren parkert på plassen, men de siste ukene (5-6) har det stått ein bil der som ingen har kjent te. Blir heller ikkje brukt så rust på skivene og masse løv på heile bilen.

Reint juridisk så står bilen utfor parkerings sone og derfor lovlig.

 

Det vise seg at bilen har skyldig årsavgift og e avskiltningsbegjæra.

 

Hvis han vil, kan han få bilen avskilta og få viking te å henta bilen?

Fyst å fremst regnr t 2282 og få navn på eier, kontakt han å spørr fint koffer han står der å be ann flytta bilen.

Om ikkje det funke, så har ann lov å stå sålenge skiltene e på, men om du tipse å di klyppe skiltene så e det max 7/14 dagar parkert på offentlig sted uten skilter...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fyst å fremst regnr t 2282 og få navn på eier, kontakt han å spørr fint koffer han står der å be ann flytta bilen.

Om ikkje det funke, så har ann lov å stå sålenge skiltene e på, men om du tipse å di klyppe skiltene så e det max 7/14 dagar parkert på offentlig sted uten skilter...

 

Takk, det fyssta e forsøkt og ingenting gjort. Redd det bare gjør vondt verre hvis skiltene blir klippa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

E ikkje lov å stå lenge langs offentlig veg uten skilt, så kan du kreva an taua...

Evt legga ein lapp onna rudå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen her som har god peiling på 1,8t, har jo kjøpt rs skoda med den. Men forrige eier og sikkert han før det har vært å tukla på motoren. Den er chipa og ifølge ladetrykksmåleren så er den opp i 1,4 bar. Hva tåler disse motorene av ladetrykk. Skal være bruksbil så gidder liksom ikke bytte motor med en gang.

 

Er det samme opplegg som står i A3/S3, A4 og Golf den maskinen som står i Skodaen din?

Som kjent så gikk jo min 1,8t i S3'en til helvete (rådehavari) med bare chip. 1,4bar hørtes mye ut. Mener å huske jeg hadde 1,1 - 1,3bar (det varierte litt).

Tidlig ladetrykk og "mye" moment er vel det som i grunn tar knekken på disse maskinene. Det er jo mange som setter på litt større turbo på original bunndel uten at det er noe problem. Jeg hadde dog ikke satsa på det, men det funker nå for en del. Kan det stemme med 240-250hk de tar ut?

 

Personlig hadde jeg ikke satt chip i en 1,8t igjen.

 

Litt skremselspropaganda :evil:

 

IMAG0325.jpg

 

IMAG0381.jpg

 

IMAG0323.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både A4en jeg hadde og Octavia RSen jeg hadde hadde gått lenge på chip. A4en lada ca 1,4 den og, og gikk i mange år etter jeg solgte den. RSen er jo originalt en 180hk mot 150hk i a4en. Jeg hadde ikke hatt noe problem og kjørt med dette. Er mange som kjører med chip uten problem.

 

Hvilken RS er det du har kjøpt? Bilde?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.