Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Gratulerer Selle og Kjell med caddy!

Då e det vel bare å dra fram den gamle photoshopen te Rune av Doffer å få inn Kjell på den!!!

 

E der någen så har tenkt seg ut på jærhagen neste fredag? Eg lurte på om eg sko drassa me meg golfen:)

 

Skal ut eg i hvertfall. E vell blitt en std greie kvert år. :)

 

Missunlig på den caddyen. Litt dugnad med øl bilskruing så bør jo caddyen være fort på beina igjen? Så kan du ha ett rullende prosjekt av den sånn som eg har med mine minst like kjekt det.

 

Ja, det var planen. Få ann opp å gå, justerbart å ngn felgs foreløbig. Tatt ein service på ann selvfølgelig.

 

Hadde unset håpt å bruga ann i sommer.

 

Litt arbeid e dar, men ikje skremmande.

 

8051a3be61f608be2b4e815a3020e002.jpg

8c5c24af662cee9fcec27e2a614fdd5d.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt synd folk demonterer seg ihjel og til slutt ser så svart på å få det sammen igjen att de gir opp eg har gjort den tabben ett par ganger for mye.

Håper du får den greit sammen igjen stod motoren i bilen nå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt synd folk demonterer seg ihjel og til slutt ser så svart på å få det sammen igjen att de gir opp eg har gjort den tabben ett par ganger for mye.

Håper du får den greit sammen igjen stod motoren i bilen nå?

 

Motor står i, eneste som er demontert er ledningsnett i kupe. Så satser på at det bare er å klakke sammen igjen inni bilen.

 

Ja, he au gjort den tabben før ja. :) men heldigvid har ann ikje gjort ng ant enn demontert, håbe bare han ikje he våre voldelig og reve kabla rundt omkring.

 

Någen som sidde med koblingskjema kanskje? Hehe

 

Hvis någen har någen stoler som passer de he lyst å donera vekk så bare sei ifrå. Ga vekk det i den andre einseren. Hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då er trikset å gå å kjøpe en pressening og trille ut banebilen for 1-2 mnd åsså inn med caddy å få satt den sammen i ein fart Eller vertfall så fort så det lar seg gjøre med kåna og 2 kids ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

He ordna meg ein annen plass t ann foreløbig så banebilen kan stå litt t. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner. Har nå offisielt tråd inn i slutten av 20årene, og har blitt gjeldsslave, så føle meg ikkje så ungdommelig lenger :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis någen har någen stoler som passer de he lyst å donera vekk så bare sei ifrå. Ga vekk det i den andre einseren. Hehe..

 

Gralla me kjekke tralla :D

 

Hvis eg har G2 interiøret ein eller aen plass i løå ennå så e d bare å ta d. Ser isje så fancy ut akkurat, men d e bedre enn å sidda på golvet :P

Ska ta ein runde å sjekka litt i delelageret mitt i heljå så kan eg gje ein lyd :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er kasta når det var dugnad, husker du ikke? Ah crap du var ikke med på dugnad nei... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey, er nå i prosessen med å få bilen eu godkjent. Hvordan går man frem da med tanke på at bilen stor nå uten skilt? Må man gå til statens vegvesen for å få prøveskilt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey, er nå i prosessen med å få bilen eu godkjent. Hvordan går man frem da med tanke på at bilen stor nå uten skilt? Må man gå til statens vegvesen for å få prøveskilt?

 

Det eller tilhenger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hørt man kan kjøre F.eks en hvit'ish Toyota Corolla til biltilsynet for å kjøpe røde skilter. Sånn som et alternativ til å gå. Det går sikkert busser rundtom der også:-)

Tilhenger er jo et alternativ, men jeg liker godt å prøvekjøre en bil før jeg leverer den på EU, og da er turen bort ofte en grei teststrekning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørte det samme, de har til og med parkeringsplasser der ved rødskiltutleveringen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha, så det er bare å gå (kjøre) bort å spør om prøveskilt på en bil som har vært avregistrert i x antall år?

 

Trodde det skulle være mer komplisert enn det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ventoen hadde skilt på, men hadde ikke EU siden 2004. Leverte inn skiltene og hentet prøveskilt noen dager etterpå. No problem. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha, så det er bare å gå (kjøre) bort å spør om prøveskilt på en bil som har vært avregistrert i x antall år?

 

Trodde det skulle være mer komplisert enn det :)

 

Du forteller bare at den skal på EU kontroll slik at du kan få skiltene dine tilbake igjen, så er det ikke noe problem å få prøveskilter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri hatt problemer med prøveskilt. De spør bare "prøving eller flytting" og "hvor". Så sier du prøving Rogaland da er du safe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet på noen biler som er registrert i systemet som farlige, (blodtrimma banebiler og slikt) så får du ikke prøveskilt.

Tror ikke "en helt ordinær" rs4 går under der, sålenge du ikke har blitt stoppa langs veien i firehjuls breisladd eller noe med den:-) har aldri vert et problem for meg heller:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men OBS for deg så kjøre dyre bil. Forsikringå inkludert i røe skilter e ikkje verd ei krona. Sjekk me forsikringsselskape ditt at di dekke deg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men OBS for deg så kjøre dyre bil. Forsikringå inkludert i røe skilter e ikkje verd ei krona. Sjekk me forsikringsselskape ditt at di dekke deg!

 

Takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får kun ansvar me prøveskilter, så skader på din bil hvis du kræsje i någen bler reparert av egen lomme. Kræsje någen i deg, så går d på motparten sin forsikring som vanlig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får kun ansvar me prøveskilter, så skader på din bil hvis du kræsje i någen bler reparert av egen lomme. Kræsje någen i deg, så går d på motparten sin forsikring som vanlig :)

Teoretisk rektigt ja, men det funke ikkje allti, ein kompis prøvde i nesten et år før ann tog heile bilen som et tapsprosjekt å ga opp. Va heilt klart motparten sin skyld, men sjedde ingenting me det..

 

Uansett ville eg nok valgt noge kaskogreie på ein bil t øve ein mill, ikkje kjøra rondt på ansvar då.. gjørr sje d på mine eingang..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Halloo,nogen som har reg.reim sett helst strammer til audi 1,8t aeb.Haste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett ville eg nok valgt noge kaskogreie på ein bil t øve ein mill, ikkje kjøra rondt på ansvar då.. gjørr sje d på mine eingang..

 

Godt min såvidt er verdt over 300 000 kr :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt min såvidt er verdt over 300 000 kr :)

Tenke det blir sutring viss nogen bryde vikeplikten å totalvrake bilen din å det e alt du får igen..

Bedre enn ingenting forsåvidt. Men hadde du solgt ann for 350k idag? Hvis ikkje så e ann verd mer enn 300k...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ud Caddyen var fra distriket ny så det var jo litt morsomt. :) det som ikke var morsomt er st det står en 1.6d i den, men er registrert som en 1.6 bensin... :( og så er den en 87mod så ikke veteran helt enda. Det ser ut også som det bare har vært 2 eiere på bilen. De som kjøpte den ny, Fabin A/S og nåverende eier.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.