Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Noen her med Vagcom så kunne vært grei og koda om blinklysa mine? må på eu denne mnd og de er ikke så gla i Us blink:P.. Gjelde en Passat 3c,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, kom innom bilradiospesialisten å spør etter meg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere fra Stavanger som tar turen :) ? 

 

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så sant jeg er hjemme så vil jeg opp. Men pr dags dato så ser det ikke ut som jeg kommer meg hjem så tidlig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

18-tommer 235 dekk?

 

Jallamerke, noe på H. De fulgte med bilen når den var ny i 2016. Flere andre Passater som sliter med de.

 

1 har en skrue i kanten, ble anbefalt å bytte 2 dekk. Bestilte 4 nye siden det kun var 5 mm. igjen - og jeg var lei støyen.

 

Har disse noen verdi eller skal jeg kaste de?

 

0932AB92-98A0-4E5E-A523-E6ACC65ABE99.thumb.png.dcda8ebbc1e031d75ed34fd419b0bb7c.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Har disse noen verdi eller skal jeg kaste de?

 

Kastet, Pirelli bråker jo ikke... 🤡🤡🤡

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallais, her va det dødt :P Er det mulig å få kjøpt skiltplater og klistermerker noen plass?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe liv i detta lokallaget eller? Er på kurs i Stavanger frem til torsdag. Hadde jo vært gøy om det var noe lokallagstreff en av dagene 😁

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vært på tur du også? Måtte ta turen gjennom jeg også i dag. Blir noe enklere å komme seg til Stavanger nå. 

20191230_123856.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, brukte vel 25 minutter inkl. pissepause. Kjørte 90 km/t flg. GPS.

 

Lite biler, stor frihet for dere der inn.

 

Vel brukt 8 milliarder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enorm frihet for oss på denne siden ja. Tau-ferja tog ca 40 min og kostet 93.50 for 1 bil, så kommer passasjerer i tillegg. En vanlig familie på 2 voksne og 3 barn (og bil da) kostet ca 222,- med rabatt. Så de 112+22 er ikke rare summen å måtte betale.

 

Men vil si at denne tunnelen er svært nyttig for Stavanger-siden også. Både mtp privat og næring. Vi har god plass på denne siden! Og det er mye fin natur også innover her.

 

Husprisene innover her er jo noe finere også.

 

Men er en ting jeg savner, og det er Biltema. Eventuelt Jula.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

#stalltips:

 

Ta bort sorte «N-merker» før bilen skal på EU-kontroll.

 

🙈

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss, fått mangel på det..? 
Det er ikke mange som bryr seg om det tror jeg, om det ikke er sendt ut noe skriv om at dette er noe som spesielt må legges merke til da, det har jo skjedd at de kjører slike "kampanjer" tidligere også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uff, ja, Møller tok 250,- for å fjerne de.

 

Har kjørt foran onkel, blåst i 3-4 kontroller uten at det er nevnt.

 

Nye merker er på vei. 🤪

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åh herre.. Snakk om flisespikkeri, men samtidig så er det jo lovens bokstav som gjelder så de har selvfølgelig rett i det de sier og gjør der..
Men 250,- for å fjerne det også da, hehe.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her i Drammen har det vært tilfeller hvor biler har blitt avskiltet på stedet og fått innkalling til full teknisk for for sorte N-merker,

rettogslett for å statuere eksempler på at det ikke er lov.

 

Og jeg skjønner godt hvorfor de fjernes på PKK, for ved en eventuelt kontroll fra SVV så kan kontroløren miste godkjenningen sin.

 

 

"§ 39-12.Nasjonalitetsmerke

 

 

1. Integrert nasjonalitetsmerke

 

Nasjonalitetsmerke kan inngå som en del av kjennemerket. Dette må være levert av den produsenten Statens vegvesen benytter og kan ikke påføres i etterkant.

Integrert nasjonalitetsmerke skal bestå av den latinske bokstaven N malt i hvitt og supplert av det norske flagget. Begge symboler skal stå på blå, retroreflekterende bakgrunn. Bokstaven skal være 20 mm høy for stort kjennemerke og 16 mm høy for lite kjennemerke.

Nasjonalitetsmerket skal være plassert helt til venstre på kjennemerket. Flagget skal være plassert over bokstaven."

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg har ingen problemer med å forstå at de gir mangel på det, men når de da skal reagere på det, å klare å ta 250,- for å rive av to små klistremerker er jo... Joda, alt kan forsvares, men.. :D Det hadde ikke jeg fått meg til å gjøre her hos oss vertfall, det hadde inngått i selve årskontrollen som vi utfører på løfteustyr..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjapt spørsmål jeg håper noen kan svare sikkert på, har stavanger lokallag enda rabattavtale med glassmester Einar Knutsen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send en melding til Kluge på Facebook. Er vel han som fikset den avtalen. Tror ikke han er her inne så ofte lengre. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så flott ! De får det til i sørfylket :) Da satser vi på at vi kan ta en tur å se på anlegget neste sommer. :) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du hvordan det ble der med flyplassen på Karmøy?

 

Har ikke vært noe på nyhetene, NRK Rogaland dekker kun «bråk» fra Haugalandet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Vet du hvordan det ble der med flyplassen på Karmøy?

 

Har ikke vært noe på nyhetene, NRK Rogaland dekker kun «bråk» fra Haugalandet.

Ekspropiasjonssaken har vært/er oppe i retten denne uken faktisk. Har ikke hørt noe om utfall enda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.