#26 Skrevet Mai 8, 2010 FK Highsport - Passat 3bg 2002 FwdDisse ble av en eller annen grunn levert med gule just. koni dempere selv om de ikke skulle vært det. Jeg er meget fornøyd! jeg har kjørt både landevei(til daglig) og langkjøring med dette settet og synes det fungerer veldig bra. Litt mykt til tider, men nå har jo jeg bare kjørt med 205/55-16 hjul foreløpig (snart 225/40-18) så regner med at det blir litt stivere da. Er som natt og dag iforhold til originalt understell på disse bilene, kjørte min fars 3bg som har gått 100k mer enn min, og jeg trodde jeg skulle kjøre rett av veien i første sving:P Kom tilbake i min bil etter 3 dager med kjøring i denne bilen, og det var som og ta på seg en skikkelig god jakke som passer perfekt:) høres bra ut, koeningsport skal ikke være noe dårligere iallefall slik jeg har forstått det, får bare ikke highsport til 4 motion, defor blir det nok koeningsport, 7500 kommer det på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Mai 8, 2010 H&R Monotube på RS2en, meget fornøyd. Lett og justere, virker til å være av god kvalitet. Er knallstivt uten at bilen blir stubbette. Har fått kommentarer på HINSIDES veigrep Får ikke en finger mellom dekk og skjerm bak, men har hatt 5 karer i bilen uten subb! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mai 8, 2010 H&R Monotube på RS2en, meget fornøyd.Lett og justere, virker til å være av god kvalitet. Er knallstivt uten at bilen blir stubbette. Har fått kommentarer på HINSIDES veigrep Får ikke en finger mellom dekk og skjerm bak, men har hatt 5 karer i bilen uten subb! ok, fikk tilbud på 7800 på HR monotube, er det justerbart i stivhet? Er det bedre en FK Koeningsport, noen som vet?. Vil ha det forholdsvis behagelig, moderat senk.. skal brukes til familiekjerre med 19".. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Mai 8, 2010 Jeg har FK Highsport Coilovers på min 94 Audi 100 2.3E Sedan, å kunne ikke blitt mer fornøyd enn hva jeg er. Veldig fin på høyde, akuratt passe stiv, å henger som klister i svingene...Er som en drøm å kjøre kontra orginalt understell. Jeg kjører på 225/45R17 dekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Mai 8, 2010 Hvilket justerbart understell tåler norsk vinter og salt? Regner med at 10k ikke holder til denne kvaliteten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Mai 8, 2010 Har KW var.2 på Golfen, og hadde det på Passaten. Helt topp til vanlig kjøring, og det tåler salt i mengder uten at du kan se det på settet i det hele tatt. Selv om andre har skrevet at KW lar seg justere lett så er min erfaring ikke helt det samme. Bak er det aldri noe problem, men foran har jeg så langt klart å låse fast 3 justeringsringer med grus/stein selv om jeg har vasket, spylt og børstet etter alle kunstens regler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Mai 8, 2010 ok, fikk tilbud på 7800 på HR monotube, er det justerbart i stivhet? Er det bedre en FK Koeningsport, noen som vet?. Vil ha det forholdsvis behagelig, moderat senk.. skal brukes til familiekjerre med 19".. Ikke justerbar stivhet nei. Nå er jeg tross alt 20 år og ikke så bløt å baken og trenger comfort.. men RS2en er perfekt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Mai 9, 2010 Bil: 2001 Passat 3bg 1,9tdi Senkesett: Supersport Hjul: 8 + 9,5x19" Zito Milano med 215/35 og 235/35 sommer / 8,5x18" TSW Fusion med 225/40-18 vinter Erfaringer: Genialt til prisen. Har fremdeles god kjørekomfort. Kunne med fordel vært bittelitt stivere bak - spesielt når jeg trekker campingvogn. Selv på vinterens vaskebrett er det overraskende komfortabelt. Kan ikke be om mer når prisen tas i betraktning. Bil: 1994 Golf 3 1,8cl Senkesett: Cobra dempere, Weitec fjærer, KW støvhetter (skikkelig hopkok altså) skrudd i bånn foran og 1cm gjenger igjen bak. Hjul: 8 + 9x15" BBS RM med 185/45 og 195/45 Erfaringer: Steinstivt. Null fjæringsvei og spretter rett til værs i humper, spesielt bak. Bilen blir en mellomting mellom jekketralle og gocart. Men glimrende med så stiv bil når man skal senke mye. Selv når jeg skrur det opp på vinteren er det så stivt at det da blir temmelig ukomfortabelt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Mai 9, 2010 erfaringer med koeningsport på passat 3bg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Mai 9, 2010 Noen som har kjørt en liten stund på Tuningart-settet fra Parts and Retards, som har noen erfaringer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Mai 9, 2010 (endret) Weitec 35\35 senkefjører på Golf 4. Gikk nøyaktig 3 uker fra jeg monterte fjørene til ene demperen foran begynte å lekke. Originaldemperen altså. Men dette avhenger jo av hvor mye de er brukt før man senker. Men fjørene virket helt greie. Ikke noe negativt å si. Ta Technix på Golf 4. Kan få den veldig lav med dette settet. Stivt, men ikke ubehagelig stivt. Ingenting negativt å si om TA iallefall. Kjørte med dette ca 1 sesong før jeg solgte bilen. Veldig fornøyd. Var forøvring senket ca 65mm foran og ca 60mm bak. (320 mm nav-> skjermbue foran, og 325 mm nav-> skjermbue bak..) Venter på FK Königsport til min 04 Passat 3bg 4 motion. Så får vi se hvordan dette er... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Mai 9, 2010 Weitec 35\35 senkefjører på Golf 4. Gikk nøyaktig 3 uker fra jeg monterte fjørene til ene demperen foran begynte å lekke. Originaldemperen altså. Men dette avhenger jo av hvor mye de er brukt før man senker. Men fjørene virket helt greie. Ikke noe negativt å si. Ta Technix på Golf 4. Kan få den veldig lav med dette settet. Stivt, men ikke ubehagelig stivt. Ingenting negativt å si om TA iallefall. Kjørte med dette ca 1 sesong før jeg solgte bilen. Veldig fornøyd. Venter på FK Königsport til min 04 Passat 3bg 4 motion. Så får vi se hvordan dette er... Blir nok og bestille dette imorgen selv, om ikke noen kommer og fraråder meg det inntil da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Mai 9, 2010 Ta Technixx: Monterte dette på A4en min.. Settet virker solid og har helt grei kvalitet for prisen. Fjærene begynte å ruste etter ca 12mnd, selv med hva som bør forventes av vedlikehold. Settet er i overkant mykt for å kvalifiseres som sportsunderstell, det er ikke superkomfortabelt heller. Men det senker langt ned, er helt greit og er veldig billig. Alt i alt kan jeg anbefale dette, men man får som man betaler for 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Mai 9, 2010 2003 vw touran (varebil) sett : FK silverline høyde : i bunn dekk : 225745-17 erfaring : veldig fornøyd. bra nok på høyde og akkurat passe stivt. 2000 vw passat 1,8T sett : TA technin høyde : i bunn dekk: 225/40-18 erfaring: midt på 3 sett. greit iforhold til høyde men kan være litt mykt visst man senker mye 2003 vw passat 1,9 tdi 4motion Sett: Kw variant 2 høyde : senket ca 100mm dekk : 225/45-17 erfarnig : veldig bra på stivhet og høyde. tidvis litt hardt å kjøre på. ufattelig dårlig ringer. 2005 vw passat 1,9 tdi 4moiton sett: fk silverline høyde : ca 120mm dekk: 225/30-20 erfaring : veld bra på 20" med grei senk. måtte heve den bak pga justeringsringen tok i drivakselen bak. 2006 vw passat 2,0 tdi 4motion sett : FK silverline høyde : i bunn dekk : 235/35-19 erfaring: veldig fornøyd med dette oppsette på denne bilen, settet sitter godt og er bra på høyde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Mai 9, 2010 Noen som har kjørt en liten stund på Tuningart-settet fra Parts and Retards, som har noen erfaringer? Har det på golfen. Fin comfort, passe stivt. Og senker ganske mye. Hvertfall når man ser i forhold til prisen: eek : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Mai 9, 2010 Har det på golfen. Fin comfort, passe stivt. Og senker ganske mye. Hvertfall når man ser i forhold til prisen: eek : Høres bra ut. Spørs om jeg ikke skal satse på det til Sciroccoen da, gitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Mai 9, 2010 Høres bra ut. Spørs om jeg ikke skal satse på det til Sciroccoen da, gitt. Har igjen ca 4cm gjenger forran og 3.5cm bak.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Mai 9, 2010 Selv om dette blir litt å sette bukken til havresekken... Har Tuningart på cabben og er overrasket hvor bra det er, akkurat passe stivt uten at det er ukomfortabelt. Ellers så er det FK Highsport som står på Joppe og som også stod på Leader, det er litt stivere men enda veldig bra og kjøre på. FK Golfen har Silverline X og det er i allefall stivt nok, men gikk greit å kjøre den på vei til Bug Run i fjor. Jeg er klar for å teste SPAX RSX nå, får se hva det blir på neste bil. Har ialle fall slike dempere på senkesettet til BMW'n så får se hvordan det funker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Mai 11, 2010 ingen som har flere erfaringer med coilowere eller andre dempere / fjærer til audi c4 1991 - 1994 evt a6/s6 1995 - 1997? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Mai 11, 2010 TA technicks på bmw E36, meget bra til den prisen! Stivt, men ikke for stivt. Ingen ulyder eller problemer ved montering. Og veldig bra service av trådstarter ! Go with the pro`s ; ) Thumbs up : ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Mai 13, 2010 Monterte JOM sitt sett i dag, på golf 3. litt stivt, men kjører enda vinterdekk, så blir vel bedre. eneste å utsette var at justerings-gaflene ikke fulgte med, men er vel ikke annet å forvente av et senksett til 1300 spenn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Mai 28, 2010 Noen med erfaringer fra de aller billigste settene fra Håkon? Skal på en Golf 2, men må bare finne ut om det blir dette eller TA. Skal ikke på bane, og kjører aldri med folk baki. Trenger derfor tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Mai 28, 2010 Bil :A4 b5 1.8t avant Sett: FK silverline hjul: 225/40/18 - 8x18 Høyde: i bunn! Pinnestivt og stubbete, og burde vert mer å justere ned på, mye mer komfortabelt i "folkelig" høyde(ca. 4cm gjenger å justere ned på) Bil: A4 b6 1.8tq avant Sett: Fk silverline hjul: 225/40/18 - 9,5x18 høyde: 4,8cm gjenger igjen foran og i bunn bak man kan senke i det uendelige foran men bak er det begrensninger. Ganske komfortabelt å kjøre på men skulle ønske det var stivere med tanke på høyden jeg kjører 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Mai 28, 2010 Sett: Vmaxx Bil: Golf 1 Dette settet var egentlig et bra sett hvis man ønsker en veldig stiv bil. Funket veldig bra til banekjøring, kanskje litt for slapt til tider, men ellers veldig bra. Sett: TA Technix Bil: A4 04 Avant Q Satte dette settet på det laveste bak og tilsvarende høyde fremme. Veldig komfortabelt sett, ikke det stiveste. Kan sammenlignes med originale s-line understell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Mai 31, 2010 (endret) Passat 3bg 1.9 tdi 4motion med FK Königsport Kjørt med dette settet i snart 3 uker nå og er veldig fornøyd. Er stillt på det mykeste da jeg har hørt at koni dempere bør kjøres inn på det ( ? ). Anyone? Syns comforten fremdeles er veldig bra, men kommer nok til å justere demperne litt hardere. Ikke noe problem å senke nok iallefall. Mye å gå på. Jeg har nå 330mm fra nav til bue foran, og 320mm bak. SKal justere den litt mer ned foran når jeg justerer hardheten. Et stort minus med dette settet på passaten er at for å justere hardheten må man ta av igjen fjørbeinet, pga at justeringa sitter på toppen av demperen. Og der er det ikke noe hull i passaten. En annen mulighet er jo å bruke en liten hullsag da, å faktisk lage et lite hull så man får justert. Noen som har gjort dette evt?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...