Erfaringer rundt justerbare understell

Anbefalte innlegg

FK highsport på passat 3bg 4 motion funker bra og ikke for stivt.

FK Silverline på passat 35i VR6 Funket på samme måte som Highsport.:)

FK Sport Edition På golf 4 gti. Dette har justerbar hardhet, men likte ikke dette settet da det ikke gikk an å få det stivere enn silverline eller highsport.

TA Tecnick justerbart på Golf 1 senket så det var igjen 1 cm før drivaksel tok i rammevangen. veldig fornøyd. Veldig stivt.. hehe:)

 

Nå har jeg FK Silverline X på en golf 1 gtd, ikke prøvd det enda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har erfaring med SPAX RSX på A6 (helst 2.5TDI)? Hvordan er disse i forhold til f.eks FK Silverline? En kompis har Silverline på sin A6 2.5 TDI og jeg synes de muligens er i mykeste laget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt med Supersport coilovers nå i 6mnd, er stivt og godt... liker det sånn :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørt med Ta Technix endel km på min a3 og er på 2 sett bakdempere som knirker:confused:

Ellers fornøyd;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har erfaringer med H&R justerbart til s2 coupe? evt andre merker?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpt koeningsport, VELDIG fornøyd, har 19, senket så det holder, men komforten er enda utrolig bra. Kjenner en som har samme bil, bare ikke 4 motion, han har sport edition, det er stivere en mitt(ikke like bra komfort på den mykeste innstillingen), han kjører i tilegg på 18, med mykere dekk forran, han har lyst på koeningsport.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørt med Ta Technix endel km på min a3 og er på 2 sett bakdempere som knirker:confused:

Ellers fornøyd;)

 

Sånn ble det på min gamle bil også. Utrolig plagsomt. Kjenner også fler som har samme problem

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenger erfaringer rundt Spax rsx da jeg vurderer dette, noen som har testa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roger Hjelmseth har jo dette på sin tvangsforede MK2, så kan jo sende en PM til han å høre;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

FK Silverline X - høydejusterbart, hardhetsjustering og rustfritt.

2000mod Audi A4 b5 1,8tq avant

2cm igjen på gjengene fremme, 1,4cm igjen på gjengene bake - justert til hardeste på alle 4.

 

Bake er det meget stivt, men fremme er det -langt- fra stivt nok til den senken jeg kjører. Hadde jeg fått lik stivhet som bake så hadde den vært meget bra!

 

Kjører litt under 30.000 i året og synes egentlig ikke det er ubehagelig stivt, men du kjenner jo det.

Byggkvalitet virker meget god, men gjengene er harde å vri rundt sammenlignet mot andre fabrikater.

Fulgte ikke med noen papirer whatsoever.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TA på min B5,vært på 1 år,ikke rørt 1 skrue på de, her om dagen 2 sprut rust løs å smørring alle skruer på justerer hva løse :D goood shit :D :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KW var3 på min S4 B5

kvaliteten er det ikke noe å si på,rustfritt stål,magnesium muttre,gode monteringsinstrukser,gode instrukser på stivhet,rebound,osv...

har igjen 10cm framme og 4cm bak å justere ned...

prisen er noget stiv,men jeg valgte Var3 pga at Var2 ikke er stivehtsjusterbart bak...

terningkast 6=op

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TuningArt (TA Technix) på min VW Jetta mk2 - forran helt i bunn, bak langt i fra bunn. Meget stivt men er akkurat dette jeg ønsker, så må si jeg er fornøyd med dette billige settet ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nå prøvd ut H&R og kw variant 2 på rs2, og til denne bil, mener vertfall jeg at H&R er best:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kw v3 til rs4 b5 kan annbefales. kan justeres fra komfor til rimelig stivt. ikke problem og justere høyde etter et par år heller så annbefales på det sterketste til rs4. styr unna kw v2 til rs2 der suger det real time

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan anbefale TA sitt med hardhetsjustering, pinnestivt når man skrur på det stiveste :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, jeg vurderer FK Silverline X til en Passat 3BG 4-motion, men jeg har en samboer som er veldig redd for at justerbart senkesett blir for stivt.

Har H&R CupKit på vår golf mk4 som referanse, og det har gått greit, men det er i kanten for stivt for hun.

Til daglig på myk innstilling skal den kjøres i "folkelig" høyde.

 

Har dere noen tips til hvor mykt dette settet kan justeres sammenlignet med for eksempel H&R CupKit?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører 01 Passat 3BG med TA-Technix.

 

Bilen er vel senka 60-65. Mye igjen å justere ned på. Kjempe fornøyd med settet, utenom at det er bøttestivt nå når det er nærmere -20 ute. Virker som om demperne fryser, tror også det smeller litt i toppforingene mine fra NBS når det demper så lite. Ser jo rett og slett ut som hockey-puck'er

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, jeg vurderer FK Silverline X til en Passat 3BG 4-motion, men jeg har en samboer som er veldig redd for at justerbart senkesett blir for stivt.

Har H&R CupKit på vår golf mk4 som referanse, og det har gått greit, men det er i kanten for stivt for hun.

Til daglig på myk innstilling skal den kjøres i "folkelig" høyde.

 

Har dere noen tips til hvor mykt dette settet kan justeres sammenlignet med for eksempel H&R CupKit?

 

Hallois!

På min forrige 3BG stasjonsvogn monterte jeg KW var.1. Dette fungerte meget bra i 'midtstilling' på stivhet og drøyt 32cm fra hjulsenter til hjulbue med 19" sommer og 16" vinter. I følge andre (passasjerer jeg hadde med i Golfen - KW var 2) er også KW svært komfortabelt sammenlignet med andre justerbare. Skal inn med justerbart i Passaten jeg har kjøpt nå som om du velger noe annet en KW så må du komme med tilbakemelding på hvordan det ble :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallois!

På min forrige 3BG stasjonsvogn monterte jeg KW var.1. Dette fungerte meget bra i 'midtstilling' på stivhet og drøyt 32cm fra hjulsenter til hjulbue med 19" sommer og 16" vinter. I følge andre (passasjerer jeg hadde med i Golfen - KW var 2) er også KW svært komfortabelt sammenlignet med andre justerbare. Skal inn med justerbart i Passaten jeg har kjøpt nå som om du velger noe annet en KW så må du komme med tilbakemelding på hvordan det ble :)

 

Det skal jeg gjøre, men hvordan er de å justere? Har hørt man må av med demperen for å nå tak i justeringen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De må du vel uansett på passatene, kommer ikke til før du har tatt av fjørbeinet hvertfall, hvis det er justering på toppen. hvis det er FK du tenker på så har vel de gule koni dempere og disse tror jeg må helt ut for og justeres..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bil: 1986 Golf 2 GTI

 

Senk: Spax RSX Coilovers.

Brukstid : 5mnd og en helg på Vålerbana.

 

Kjøpte settet av Håkon, ville ha noe annet en alle andre som jeg kjenner som kjører KW, ville derfor prøve noe nytt, Håkon anbefalte Spax RSX siden jeg bruker bilen til vanlig + banekjøring.

 

Veldig godt fornøyd med Spax'n, rustfritt og pulverlakkert ër et stort pluss :) Ikke er det sett skruer i justerings mutterne heller, og virker som at mutterne er holdbare.

Var med 2 stk nøkkler.

Lettvindt og justere stivhet, toppen av demperen forann med et hjul og nederst på demperen bak så du slipper og ta av hjul osv for å justere :)

 

Fungerte utmerket på bane, kjørte på max innstilling forann og bak, 0 mm gjenger forann og 1cm med gjenger bak, da ble den passe lav og god og STIV ! : ja :

Til vanlig er det veldig godt å kjøre med, det slår ikke i humper slik som mange andre sett.

 

Prisen er heller ikke værst for et slik sett, bare tull og bruke dobbelt så mye på f.eks kw3 som er omtrent samme settet.,,,vil jeg si.

Er ikke det coilovers settet du får lavest bil med, men det senker nok etter min mening.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HAr Tuningart på mk1, Er Stivt å kjøre med, men syns det er litt mykt når jeg prøver å presse den ned.

Hvis jeg skrur ned så det er rundt 2cm til hjulbuen, kan jeg presse det ned så hjula går i..

HAr bare kjørt et par mil med det, åssen fungerer dette på bane? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal jeg gjøre, men hvordan er de å justere? Har hørt man må av med demperen for å nå tak i justeringen?

 

KW er svært enkle å justere i høyde, men du må selvfølgelig jekke opp bilen før du setter i gang. Det sitter en justeringsring i bunn av fjæra foran som man låser opp/igjen ved å skru på en 2mm umbraco med 2Nm (altså ingenting). Eneste negative jeg har å si om KW er at justeringsringen er laget av kompositmateriale. Kjempebra mot rust naturligvis, men det er litt mykt, og du klarer veldig lett å skru små steiner inn mellom ring og demper. Resultatet er at gjengene i ringen blir ødelagt og hele demperen må av for å bytte ringen : mad :

 

På 4motion vet jeg ikke hvordan det er bak, men det ligner vel på foran siden jeg antar at demper og fjær sitter sammen på 4motion? På forhjulstrekk sitter fjæra og justeringen utenom demperen, og det er egentlig bare å jekke opp bilen på begge sidene, ta ut hele fjæra og justere det opp eller ned og sette alt inn igjen mens hjulene sitter på.

 

Justering av hardhet gjøres på toppen av demperen foran, og kan gjøres uten å ta ut demperen. Bak må du ut med demperen siden justeringen sitter på toppen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har erfaring med TA Technix GT+? Tenkte hive på golf 1, enten det eller så går jeg for Spax Rsx eller noe sånn!

 

MVH Frank

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.