Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe sånn precut tint kit fra ebay til a4'en. Noen som har sotet rutene sine selv og kan si noe om hvor vanskelig det er å få det fint?

Funker det å sote med rutene på bilen, eller bør siderutene foran og bak av?

 

Takker for alle tilbakemeldinger!!!! :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og en kompis la film på passaten selv. Anbefaler absolutt at du tar ut rutene.

Bruk mye vann og såpe.

 

På bakruta så legger du filmen på utsiden først, mens du varmer den medvarmluftpistol slik at den former seg etter ruta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble resultatet bra? Og dette var første bilen dere prøvde dere på? Ikke vært noe problem med holdbarheten i etterkant? (At siderutene løsner ved mye åpning og lukking av rutene osv) Straight forward prosedyre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var første bilen jeg har gjort det på, men kompisen hadde gjort det på to biler før dette (han hadde nettop gjennomført "sote"kurs før vi gjorde dette)

 

Ikke vært noe problemer i etterkant, bortsett fra at jeg klarte å ripe opp filmen på bakluken litt da jeg hadde noen lange 2"x4" liggende der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. Litt lite sammenlignbart med hva jeg kan forvente av meg selv, når han kompisen din hadde gjennomført sote-kurs og sotet to biler før. :) Men takk for innspillene!!! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er ikke bare bare å gjøre dette selv. jeg har nå vært med å lagt film på nesten 15 biler og føler meg fortsatt ikke helt 100 på alt sammen. jeg ville lagt pengene mine i det og fått noen som kan det til å gjøre det for deg.

 

det ser veldig enkelt ut men det er faktisk en del arbeid skal man få et bra resultat som du som kunde er fornøyd med. de fleste steder leverer også garanti på filmen de legger.

 

jeg har ikke prøvd sånn ferdig film men jeg innbiller meg at det er ikke er det beste man får tak i. men, det guder sikkert.

 

ihvertfall som sagt her tidligere visst du velger å gjøre det. husk å stå et sted for det er lite støv. det er alfa omega for å få et bra resultat. bruk god til og vær forsiktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. Men da kommer det på hvertfall 4000,-, og det er en glemmesak. De pengene har jeg ikke, og når jeg har de går de heller med til LSD-diff siden jeg ikke har Quattro, enn til soting. Og så skal jeg ha ny spec klutsj, og jeg må skifte oljepumpen og registerreimen til sommeren, og da skifter jeg toppakning og diverse i samme slengen. Så kommer til å bruke mer enn det jeg har til rådighet allerede på de tingene. :-)

 

Så det blir enten selvsoting, eller la bilen være som den er nå. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er ikke bare bare å gjøre dette selv. jeg har nå vært med å lagt film på nesten 15 biler og føler meg fortsatt ikke helt 100 på alt sammen. jeg ville lagt pengene mine i det og fått noen som kan det til å gjøre det for deg.

 

det ser veldig enkelt ut men det er faktisk en del arbeid skal man få et bra resultat som du som kunde er fornøyd med. de fleste steder leverer også garanti på filmen de legger.

 

jeg har ikke prøvd sånn ferdig film men jeg innbiller meg at det er ikke er det beste man får tak i. men, det guder sikkert.

 

ihvertfall som sagt her tidligere visst du velger å gjøre det. husk å stå et sted for det er lite støv. det er alfa omega for å få et bra resultat. bruk god til og vær forsiktig.

 

Slår meg på den her, mykje arbeid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. Men da kommer det på hvertfall 4000,-, og det er en glemmesak. De pengene har jeg ikke, og når jeg har de går de heller med til LSD-diff siden jeg ikke har Quattro, enn til soting. Og så skal jeg ha ny spec klutsj, og jeg må skifte oljepumpen og registerreimen til sommeren, og da skifter jeg toppakning og diverse i samme slengen. Så kommer til å bruke mer enn det jeg har til rådighet allerede på de tingene. :-)

 

Så det blir enten selvsoting, eller la bilen være som den er nå. :)

 

skal garantere at med tanke på at du ikke har gjordt det før så klarer du det ikke på første forsøk. og da må nok enten kjøpe 2 eller 3 sett med film og da er du for oppi nesten 3000 kroner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal garantere at med tanke på at du ikke har gjordt det før så klarer du det ikke på første forsøk. og da må nok enten kjøpe 2 eller 3 sett med film og da er du for oppi nesten 3000 kroner.

 

Hvilken film er det du kjøper da? Solfilm av 24K bladgull? Du får kjøpt solfilm på rull (på bensinstasjon) som du må kutte selv til 200kr ++ rullen. Precut får du for $29 (som ifl dagens kurs er 151kr)

 

Det er ingen heksekunst å sote ruter så lenge ruten er ren og du bruker nok såpevann. Og selvsagt tar tiden til hjelp.

 

Bakruter og ruter med mye bend i så krymper man selvsagt filmen først...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken film er det du kjøper da? Solfilm av 24K bladgull? Du får kjøpt solfilm på rull (på bensinstasjon) som du må kutte selv til 200kr ++ rullen. Precut får du for $29 (som ifl dagens kurs er 151kr)

 

Det er ingen heksekunst å sote ruter så lenge ruten er ren og du bruker nok såpevann. Og selvsagt tar tiden til hjelp.

 

Bakruter og ruter med mye bend i så krymper man selvsagt filmen først...

 

LES NESTEN. og ordentlig film koster.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, tenkte på precut kit fra ebay til 150 kroner og 150 kroner i frakt. Så 300,- for komplett sett med sideruter foran. Lurte på å gå for 20% bak, og 50% på siderutene foran. Kunne tenkt meg 35% foran, men det blir vel såpass mye at det merkes og jeg får påpakk for det på eu-kontroll eller teknisk kontroll!!?!?

 

Blir det ikke bra, er det bare 300,- kroner i dass. Og mye tid da... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

LES NESTEN. og ordentlig film koster.

 

3x300 = 900 og fremdeles LANGT fra 3000,- :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, tenkte på precut kit fra ebay til 150 kroner og 150 kroner i frakt. Så 300,- for komplett sett med sideruter foran. Lurte på å gå for 20% bak, og 50% på siderutene foran. Kunne tenkt meg 35% foran, men det blir vel såpass mye at det merkes og jeg får påpakk for det på eu-kontroll eller teknisk kontroll!!?!?

 

Blir det ikke bra, er det bare 300,- kroner i dass. Og mye tid da... :)

 

Jeg får et slikt sett de nermeste dagene. Jeg tok 35% på siderutene foran og 20% på resten. Men lurer på om bakruten bli en tanke for mørk. Men det finner vi nok utav.

 

kjøper du her --> http://stores.ebay.com/Northern-Tint-and-Graphics-LLC

så får du med en dvd med how-to-sote...

 

Men som tidligere nevnt, det er ingen heksekunst å sote om du gjør deg litt flid og tar tiden og MYE zalovann til hjelp :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen problem og sote rutene selv hvis du tar tida til hjelp, masse såpevann og en myk nal for og presse ut vannet...

Og for å unngå at det fliser seg der ruta går inn og ut av karmen, så kan du legge på litt blank neglelakk..

Har funka som stein på alle mine biler iallefall:)

 

Ps. Kjøp en skalpell hvis du skal kutte til filmen selv...Nille tapet kniver funker dårlig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut. Kan ikke du gi meg en tilbakemelding på hvordan 35% på siderutene foran og 20% på resten blir? Skal kjøpe fra samme sted som deg nemlig, og hadde vært greit å se hvor mørkt det faktisk blir. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen problem og sote rutene selv hvis du tar tida til hjelp, masse såpevann og en myk nal for og presse ut vannet...

Og for å unngå at det fliser seg der ruta går inn og ut av karmen, så kan du legge på litt blank neglelakk..

Har funka som stein på alle mine biler iallefall:)

 

Ps. Kjøp en skalpell hvis du skal kutte til filmen selv...Nille tapet kniver funker dårlig..

 

har du bilde av den kanten??? er spent på å se hvordan det ser ut med neglelakk. prøvde dette for mange år siden og det resultatet var ikke pent. :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du bilde av den kanten??? er spent på å se hvordan det ser ut med neglelakk. prøvde dette for mange år siden og det resultatet var ikke pent. :o

 

Ok. må si meg enig med at det er finest uten neglelakk.. men litt sånn på kanten må man nesten vite at det er der for og legge merke til det..

Jeg fant iallefall ut at det var bedre enn å få flisa opp filmen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sotet rutene på golfen jeg hadde, brukte laang tid og mange ruller med film for å si det slik.. Men det ble greit til slutt :) Men å begynne med det der orker jeg ikke tanken på nå, da jobber jeg heller noen dager overtid og slippe og stå en hel helg og knote. Koster meg 3500 kr for alle syv ruter proft, da 35% på sidene og 20% bak :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første gang jeg prøvde måtte jeg til med 4 forsøk, først med ruta i bilen, så 3 med ruta ute. Ikkenoe lett dette greiene her!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut. Kan ikke du gi meg en tilbakemelding på hvordan 35% på siderutene foran og 20% på resten blir? Skal kjøpe fra samme sted som deg nemlig, og hadde vært greit å se hvor mørkt det faktisk blir. :)

 

 

Precuten ligger på posten og venter til jeg kommer hjem fra sjøen :)

 

28. er det øl fra touchdown og så er det soting dagen etterpå :) Skal legge ut bilder jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skråskjerer du kantene slipper du neggelakk,da holder det,skal du absolutt klesse på slik så anbefalerer jeg heller klarlakk... Nomalt når du har på neglakk på deg selv,holder det en uke, så er nokk ikke mere slitestert på bil. Du får kjøpt klarlakk i samme størlse som et neggelakk glass med pensel;)

 

Vet ikke hvordan jeg skal forklare skråskjeringen, mn kan sende deg noen bilder pr mail hvordan hvis du ønsker det,bare gi meg en pm. Ha også bilder og tips hvordan man kan utføre soting lettes mulig. Er mye kuv i rutene så filmen trenger nokk å jobbes med:)

 

Ønsker deg lykke til,skader aldri å prøve selv først.....:)

 

 

Hilsen

ei som jobber med legging av sotfilm;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips : Det er mange Guider på Youtube om ossen man legger på solfilm !!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sotet rutene på golfen jeg hadde, brukte laang tid og mange ruller med film for å si det slik.. Men det ble greit til slutt :) Men å begynne med det der orker jeg ikke tanken på nå, da jobber jeg heller noen dager overtid og slippe og stå en hel helg og knote. Koster meg 3500 kr for alle syv ruter proft, da 35% på sidene og 20% bak :)

 

Hvor får du alle ruter for 3500???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ferdigkappet og krympet sett liggende her. Har sett flere videoer av montering og det er ikke gjort på mange timene.. Resultatet blir bra (om det er støvfritt).

Noen som har tips på blanding av såpevann, hvilket forhold zalo:vann?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.