Poleringsmaskin - Hva og hvor?

Anbefalte innlegg

Har funnet en hos Jernia, 1200W-maskin med roterende 600-3000rpm hode (usikker på modellnavn dessverre).

Denne har 18" backingplate, hvor får man tak i mindre slike?

 

Kampanje til 499 (tidl 649), er det noen har erfaring med denne ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den skal ikke være dum. Mindre bakplate selger jeg ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet en hos Jernia, 1200W-maskin med roterende 600-3000rpm hode (usikker på modellnavn dessverre).

Denne har 18" backingplate, hvor får man tak i mindre slike?

 

Kampanje til 499 (tidl 649), er det noen har erfaring med denne ?

 

18" (45cm) er det nok ikke men.. : smil :

Jeg bruker denne maskinen og den funker helt fint, backing plate fra Scandic Shine passer rett på.

 

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=10&products_id=68

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, en halvmeter diameter var kanskje litt mye.. :P 18cm er nok mer riktig.. :P

Lurer på om det ikke blir en slik en da ja, så handle mindre plate og pads.. :)

 

Hvor stor plate/pads anbefales? Den du Christian linker til er 4,75" og bruker 6,5" pads - er dette en grei størrelse, eller bør man gå lenger ned (ser mange selger 90mm pads).. ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

90mm pads er til to hoders maskiner, ikke 1 hoders. Sonus putene på 6" er mine favoritter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, en halvmeter diameter var kanskje litt mye.. :P 18cm er nok mer riktig.. :P

Lurer på om det ikke blir en slik en da ja, så handle mindre plate og pads.. :)

 

Hvor stor plate/pads anbefales? Den du Christian linker til er 4,75" og bruker 6,5" pads - er dette en grei størrelse, eller bør man gå lenger ned (ser mange selger 90mm pads).. ?

 

Min erfaring er at 6,5" funker greit på store og forholdsvis rette flater, har bestilt 4" pads og backing plate til fangere og trangere steder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bestilt Sonus-pute (hvit, for polering), ble anbefalt de av Ketil hos Scandicshine så tror de skal duge ja.. :)

Har også bestilt 12cm backingplate og fikk beskjed om at de Sonusputene gikk bra på den.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bestilt Sonus-pute (hvit, for polering), ble anbefalt de av Ketil hos Scandicshine så tror de skal duge ja.. :)

Har også bestilt 12cm backingplate og fikk beskjed om at de Sonusputene gikk bra på den.. :)

 

det er bra.. må nok ha de;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til polering, hvor mye rpm bør man bruke?

Har en justerbar roterende på 600-3000rpm..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjøpt 6" sonus puter fra scandic shine og lure på hvordan jeg bør vaske de for å få de rene etter bruk? og bør jeg gjøre det etter hver gang jeg har brukt de?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg de i bøtte med zalo og varmt vann, la de stå noen timer. Kast inn i vaskemaskin på 60 grader.

 

Kan også gjøre samme som over, men skylle de under rennende vann + bruke en neglebørste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg de i bøtte med zalo og varmt vann, la de stå noen timer. Kast inn i vaskemaskin på 60 grader.

 

Kan også gjøre samme som over, men skylle de under rennende vann + bruke en neglebørste.

 

takk skal du:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte du den fra Clas O.? Lurer på en slik jeg også.

Hva menes med "brukes til polering (ikke påføring)"??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte du den fra Clas O.? Lurer på en slik jeg også.

Hva menes med "brukes til polering (ikke påføring)"??

 

Polering = Gni middel inn i lakken (selve jobben)

Påføring = Spre middelet ut over lakken

 

F.eks har du for høy RPM ved påføring med maskin kan du være sikker på at halve garasjen, halve bilen og halve deg har poleringsmiddel på seg. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Polering = Gni middel inn i lakken (selve jobben)

Påføring = Spre middelet ut over lakken

 

F.eks har du for høy RPM ved påføring med maskin kan du være sikker på at halve garasjen, halve bilen og halve deg har poleringsmiddel på seg. :)

 

Skjønner. Ser den har flere hastigheter. Hvilken bruker de som har slik??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Polering = Gni middel inn i lakken (selve jobben)

Påføring = Spre middelet ut over lakken

 

F.eks har du for høy RPM ved påføring med maskin kan du være sikker på at halve garasjen, halve bilen og halve deg har poleringsmiddel på seg. :)

 

 

Eventuelt hele leveggen - som du prøver å rengjøre med høytrykkspyler men poleringen henger bedre en malingen. Så nå må hele veggen males. *Banner*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eventuelt hele leveggen - som du prøver å rengjøre med høytrykkspyler men poleringen henger bedre en malingen. Så nå må hele veggen males. *Banner*

 

Hehe, akkurat! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eventuelt hele leveggen - som du prøver å rengjøre med høytrykkspyler men poleringen henger bedre en malingen. Så nå må hele veggen males. *Banner*

 

Høres ut som du trygt ta mye mindre polish på padsene før du begynnner.

Ta en tynn stripe på hver pad og gni det utover med maskinen før du skrur den på.

Når polishen er noenlunde fordelt starter du maskinen på laveste hastighet og jobber den jevnt utover.

Så kan du gradvis øke hastigheten. : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som du trygt ta mye mindre polish på padsene før du begynnner.

Ta en tynn stripe på hver pad og gni det utover med maskinen før du skrur den på.

Når polishen er noenlunde fordelt starter du maskinen på laveste hastighet og jobber den jevnt utover.

Så kan du gradvis øke hastigheten. : smil :

 

Det var første gang jeg fyrte opp maskinen :P Har lært litt etter hvert ...

( ja jeg har på tynn stripe å gnir utover nå )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.