Anbefalte innlegg

det som er grunn til at vi legger litt mørkene på bakruta enn de andre er rett og slett fordi de som kommer bak deg ser igjennom på en rute det ikke ligger film på. ergo vil filmen virke lysere enn hva den egentlig er.

 

når det kommer til siderutene så ser du gjennom på ruter det ligger film på og dermed vil filmen virkere mørkene.

 

den mest vanlig komboen er 20% bakruta og 35% på siden.

 

her er tabellen jeg gir til mine kunder..

 

05 : varebil (kullsvart)

15 : kassebil (gjerne touran)

20 : bakrute

35 : Sidevindu

50 : hadde jeg ikke betalt for....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men hvor kan man få tak ferding tona ruter? og hvor i hel...... :P, står disse reglene forklart! leter og leter: bh : og hvor står det forklart angående ruter som ser ut som speil fra utsiden men ser nesten ut klart innvendig..... om det er lov tenkte jeg på.... Hvor står det hen? : klø :

: hjelp :

 

har nemlig sitti i en bil med sånne glass, helt rått!!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men hvor kan man få tak ferding tona ruter? og hvor i hel...... :P, står disse reglene forklart! leter og leter: bh : og hvor står det forklart angående ruter som ser ut som speil fra utsiden men ser nesten ut klart innvendig..... om det er lov tenkte jeg på.... Hvor står det hen? : klø :

: hjelp :

 

har nemlig sitti i en bil med sånne glass, helt rått!!!!!

 

ruter som er ferdig tona er syre behandlede ruter. dette er ikke noe som noen i norge skaffer. det må bestilles via et russisk firma og koster en formue.

 

når det kommer til disse reglene så står det i veitrafikkloven, men jeg har nok en gang vært i kontakt med min kontakt i politiet ang dette og henne sier at politet ikke har noen egen paragraf for dette og dem skal kun skrive ut en mangellapp på stedet eller så kan folk få lov til å fjerne det på stedet.

 

når det kommer til speilreflekterende ruter har jeg kun vært borti at det ligger på en speil film på innsiden. ikke at glasset i seg selv her denne effekten.

 

for å forklare litt rundt dette. for å så speileffekt i glass må det være minimus tykkelse på 3,5mm og være dobbelt isolerglass. for speil effekten ligger i laget mellom de to glassene.

 

dette lar seg da ikke gjøre på enkeltglass for da vil speillamineringen krakelere i buingsprosessen.

 

håper dette kan noen flere svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange % utgir den orginale toninga på vw golf feks? 35% kunne tenkt meg og hatt litt på fremrutene på min men kansje ikke like mørkt som bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange % utgir den orginale toninga på vw golf feks? 35% kunne tenkt meg og hatt litt på fremrutene på min men kansje ikke like mørkt som bak.

 

jeg la framrutene på en golf 6 her om dagen og da la jeg 40% og da skiller toningen ca 2% fra framvinduene kontra bakvindu.

 

bakvinduene på golf 6 ihvertfall har ca 34% lysgjennomslipp mens med 40% på framvinduene havnet vi på 32%

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor mye prosent i sånne syre behandlete ruter er det lov foran da? har det på bilen idag. vet ikke mange prosent det er men, men tipper 80-85 % prosent innsyn.... eller 90? he e. litt forvirra, siden jeg er lytt ny når det gjelder dette temaet. Men husker den bilen, var spesiell bil, speilrefleks, så ut som speil, mørke med rødskjær i. Vil ha noe sånt jeg, men haelheten i bilen må jo passe selvfølgelig :)

 

men takk for svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor mye prosent i sånne syre behandlete ruter er det lov foran da? har det på bilen idag. vet ikke mange prosent det er men, men tipper 80-85 % prosent innsyn.... eller 90? he e. litt forvirra, siden jeg er lytt ny når det gjelder dette temaet. Men husker den bilen, var spesiell bil, speilrefleks, så ut som speil, mørke med rødskjær i. Vil ha noe sånt jeg, men haelheten i bilen må jo passe selvfølgelig :)

 

men takk for svar :)

 

alle ruter har en en viss toning i seg. ca 75% lysgjennomslipp. noe mer enn dette er ikke lovelig uansett hva det er. uansett.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg la framrutene på en golf 6 her om dagen og da la jeg 40% og da skiller toningen ca 2% fra framvinduene kontra bakvindu.

 

bakvinduene på golf 6 ihvertfall har ca 34% lysgjennomslipp mens med 40% på framvinduene havnet vi på 32%

 

Bilder av bilen med denne sotingen

DSC_0034.jpg

DSC_0035.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ARve: hvor mange % har du på din passat ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ARve: hvor mange % har du på din passat ?

 

jeg hadde 30% først og orginal toning bak. men, nå har jeg lagt som på den golfen over her. 40% foran og orgianlt bak

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.