Forslag til 16" felger til rød Golf 2.

Anbefalte innlegg

Trenger nye felger til denne bilen :

attachment.php?attachmentid=95677&stc=1&

 

Bilen har KW versjon 2 og 3er understell 5x100. Tror det er forskjell på sporvidden fra 2 til 3er understell, og dette gjør at dekkene ligger i hjulbuen. Skulle legge på nye dekk nå isted, men det gikk ikke pga at de var bredere en Falkengreiene som stod på.

 

Hva er det som går på uten å subbe enten i skjermen eller fjærbeinet?

 

Skjermene er kuttet bort både i stålskjermen og breddere.

 

Står Brock B1 9x16 ET 15 5x100 med lakket senter på nå, men desse subber desverre:(

Får man desse med ET 25? vil det ta i fjærbeinet??

 

 

Er åpen for forslag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det tar i fjærbeinet er jo lett å sjekke om du jekker opp bilen litt:) Du kan jo kjøpe samme felger men 8" i bredde for eksempel? Burde holde det på en golf2;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det tar i fjærbeinet er jo lett å sjekke om du jekker opp bilen litt:) Du kan jo kjøpe samme felger men 8" i bredde for eksempel? Burde holde det på en golf2;)

 

tar ikke i fjørbeinet med d e felgene som er nå, men var ikke kjempegod plass innover bak som jeg så :) får vel mye mindre kant i 8 vil jeg tro :(

 

Edit: får dem kun i 7,5 ET 35 og 9 ET 15

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Keskin KT1??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor ikke bare sette på smalere gummi? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor ikke bare sette på smalere gummi? : klø :

 

har 205/40 x16 fremme nå, på 9" felg, vil se heelt idiotisk med mer strekk en det, helt trygt er det heller ikke :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sett på det samme som stod på da vel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Keskin er oppbrukt og allemannseie. En slik fin en bil trenger noe skikkelig fett noe. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sett på det samme som stod på da vel?

 

Men det subber jo! er jo det som er problmet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Keskin er oppbrukt og allemannseie. En slik fin en bil trenger noe skikkelig fett noe. ;)

 

Må minst vere like tøffe som de som er der nå ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

schmidt modern line 16x9 uten tvil;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grav dypere i lommisen og kjøp skrudde Schmidt Revo ML i passende ET/bredde.

 

Ev. S1-Edition eller S2-Edition: http://dkexclusivtuning.de/TUNING/FELGEN/S1/S1%20Edition.htm

 

Med f.eks. 8,5" bredde er subbing ikke noe tema, samtidig som det bør være gode muligheter for at 215/35-16 og/eller 215/40-16 også godtas iht. BT's høyt elskede STRO-bok;).

 

EDIT før nattaering:

 

Andre gode forslag er WRD Mesh, Dynatech M2 og Kerscher KCS.

 

Da er det bare å google i vei utover de seine nattetimer:).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du nå har 5x100 har jo du masse frekke OEM felger å vælge mellom!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grav dypere i lommisen og kjøp skrudde Schmidt Revo ML i passende ET/bredde.

 

Ev. S1-Edition eller S2-Edition: http://dkexclusivtuning.de/TUNING/FELGEN/S1/S1%20Edition.htm

 

Med f.eks. 8,5" bredde er subbing ikke noe tema, samtidig som det bør være gode muligheter for at 215/35-16 og/eller 215/40-16 også godtas iht. BT's høyt elskede STRO-bok;).

 

EDIT før nattaering:

 

Andre gode forslag er WRD Mesh, Dynatech M2 og Kerscher KCS.

 

Da er det bare å google i vei utover de seine nattetimer:).

 

Gravde dypt når jeg kjøpte bilen, så hadde ikke tenkt meg så mye over 10 000 for felgene :)

 

mye bra forslag her! WRD Mesh var vel ganske lik en Keskin felg ?

 

Nå er det Keskin kt 1, Scmidt modernline, og WRD Mesh jeg liker best... Flere forslag? gjerne med bilder! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mye bra forslag her! WRD Mesh var vel ganske lik en Keskin felg ?

 

Nå er det Keskin kt 1, Scmidt modernline, og WRD Mesh jeg liker best... Flere forslag? gjerne med bilder! :)

 

Keskin KT-4 kan med litt fantasi, fyllebriller og nærsyn ligne på WRD Mesh;).

 

Et annet alternativ som er helstøpt, men noe mer uvanlig er DZ 1 http://www.dz-exklusiv.de

 

Uansett tror jeg ikke det er noen løsning å bare kjøpe andre felger. ET du har å velge i på 9X15 er stort sett 15 og 25. Ettersom 25 butter i fjærbeina og 15 i hjulbuen er det ikke mange alternativer til enten å heve bilen, kappe i filler det som er igjen av skjermkant under bredderne, bredde i stål eller å kjøpe skrudde felger på mål. De to førstnevnte alternativene er gratis. De to neste krever egeninnsats/påkost;).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Keskin KT-4 kan med litt fantasi, fyllebriller og nærsyn ligne på WRD Mesh;).

 

Et annet alternativ som er helstøpt, men noe mer uvanlig er DZ 1 http://www.dz-exklusiv.de

 

Uansett tror jeg ikke det er noen løsning å bare kjøpe andre felger. ET du har å velge i på 9X15 er stort sett 15 og 25. Ettersom 25 butter i fjærbeina og 15 i hjulbuen er det ikke mange alternativer til enten å heve bilen, kappe i filler det som er igjen av skjermkant under bredderne, bredde i stål eller å kjøpe skrudde felger på mål. De to førstnevnte alternativene er gratis. De to neste krever egeninnsats/påkost;).

 

Hehe, mulig du har rett i det med WRD felgene:)

 

Burde kansje gå ned til 8,5x16? har som sagt Golf 3 understell, så kansje det er bredere slik at ET 15 blir for lavt? ikke vet jeg :o Er kappet både i selve skjermen og i skjermbredderen, er ikke mer å gå på på noen av delene.. Kansje 9x16 et 20, eventuelt 8,5 x 16 ET?? å heve bilen en hva jeg har gjort nå er absolutt siste utvei, er jo luft mellom hjul og bredder både fremme og bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det desse 2 som er mest aktuelle sålangt :

 

Keskin KT1

kt11.jpg

 

Schmidt Modern Line

Modern-Line-3-tlg-16.jpg&usg=AFQjCNGD9S1

 

Hva vil vere passende på bilen min da? 8,5 x16 et 20???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med disse?

 

PorschirelliNr1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke helt min smak desverre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det subber vel mest plast bak? Er ihvertfall ikke noe mer å kappe vekk i hjulbuene. Det prøvde nemlig jeg på da jeg hadde den.. Har du sjekket om det ikke er foringene som er kast da? Og om kw´n er på det stiveste? Når jeg kjørte med 60mm senk så subba det ikke så ille, bare i store humper..

 

Og personer bak i en slik bil er jo uaktuelt, da subber det med orginale stål hjul:P hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det subber vel mest plast bak? Er ihvertfall ikke noe mer å kappe vekk i hjulbuene. Det prøvde nemlig jeg på da jeg hadde den.. Har du sjekket om det ikke er foringene som er kast da? Og om kw´n er på det stiveste? Når jeg kjørte med 60mm senk så subba det ikke så ille, bare i store humper..

 

Og personer bak i en slik bil er jo uaktuelt, da subber det med orginale stål hjul:P hehe

 

vet ikke om KWs er på det stiverse, hvordan justerer man det da?

Største problemet er vel at bilen er for lav bak, er mest der ja:) får vel justere opp 1 cm til bak og 0,5 til fremme, men er begynt å bli lovelig høyt synest jeg:) Subber når hastigheten er over 60 med tom bil :( Ser at framhjulener er justert så de haller innover i topp, er dette noe du gjorde for å begrense subbing kansje? Er litt nervøs på styringen. Hvilken foring er det du tenkte på? Er det Golf 3 bakkaksel eller kun bremser?

Vet du foresten om det er noe sporvidde forandring på denne kontra vanlig golf 2? Mye spørsmål her nå :) hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bak så må demper av og trykkes i bunn for så å vri.. Rart det subber da, jeg sleit aldri med det og det understellet som står på nå er jo endel bedre enn det som sto på da jeg fikk den.. Jeg gjorde ingen ting forran, men nå skal det sies at det er han jeg solgte den til som har satt på kw´n, han fikk det med da han kjøpte den.. Sjekk hjulstillinga, kanskje de ikke justerte den etter de satt på kw´n og da kan jo den være helt skeiv.. Forran skal de jo stå rett, bak kan det være litt skeivt for å begrense subb..

 

 

Foringene sitter i bakakselen, og de kan kanskje lage litt trøbbel hvis de er slitte.. Hele understellet er golf 3, skiftet rett over.. Så det er 15mm sporvidde forandring forran og bak..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Keskin Kt1 er fine felger det;)

_DSC3523.jpg?t=1212504144

_DSC3541.jpg?t=1212504161

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville valgt Schmidt felgene jeg da :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå for Schmidt ML type skrudde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.