#1 Skrevet Mai 29, 2008 Trenger nye felger til denne bilen : Bilen har KW versjon 2 og 3er understell 5x100. Tror det er forskjell på sporvidden fra 2 til 3er understell, og dette gjør at dekkene ligger i hjulbuen. Skulle legge på nye dekk nå isted, men det gikk ikke pga at de var bredere en Falkengreiene som stod på. Hva er det som går på uten å subbe enten i skjermen eller fjærbeinet? Skjermene er kuttet bort både i stålskjermen og breddere. Står Brock B1 9x16 ET 15 5x100 med lakket senter på nå, men desse subber desverre:( Får man desse med ET 25? vil det ta i fjærbeinet?? Er åpen for forslag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 29, 2008 Om det tar i fjærbeinet er jo lett å sjekke om du jekker opp bilen litt:) Du kan jo kjøpe samme felger men 8" i bredde for eksempel? Burde holde det på en golf2;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 29, 2008 Om det tar i fjærbeinet er jo lett å sjekke om du jekker opp bilen litt:) Du kan jo kjøpe samme felger men 8" i bredde for eksempel? Burde holde det på en golf2;) tar ikke i fjørbeinet med d e felgene som er nå, men var ikke kjempegod plass innover bak som jeg så får vel mye mindre kant i 8 vil jeg tro Edit: får dem kun i 7,5 ET 35 og 9 ET 15 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 29, 2008 Hva med Keskin KT1?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 29, 2008 hvorfor ikke bare sette på smalere gummi? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 29, 2008 hvorfor ikke bare sette på smalere gummi? har 205/40 x16 fremme nå, på 9" felg, vil se heelt idiotisk med mer strekk en det, helt trygt er det heller ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 29, 2008 sett på det samme som stod på da vel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 29, 2008 Keskin er oppbrukt og allemannseie. En slik fin en bil trenger noe skikkelig fett noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 29, 2008 sett på det samme som stod på da vel? Men det subber jo! er jo det som er problmet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 29, 2008 Keskin er oppbrukt og allemannseie. En slik fin en bil trenger noe skikkelig fett noe. Må minst vere like tøffe som de som er der nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 29, 2008 schmidt modern line 16x9 uten tvil;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 29, 2008 Grav dypere i lommisen og kjøp skrudde Schmidt Revo ML i passende ET/bredde. Ev. S1-Edition eller S2-Edition: http://dkexclusivtuning.de/TUNING/FELGEN/S1/S1%20Edition.htm Med f.eks. 8,5" bredde er subbing ikke noe tema, samtidig som det bør være gode muligheter for at 215/35-16 og/eller 215/40-16 også godtas iht. BT's høyt elskede STRO-bok;). EDIT før nattaering: Andre gode forslag er WRD Mesh, Dynatech M2 og Kerscher KCS. Da er det bare å google i vei utover de seine nattetimer:). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 30, 2008 Siden du nå har 5x100 har jo du masse frekke OEM felger å vælge mellom! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 30, 2008 Grav dypere i lommisen og kjøp skrudde Schmidt Revo ML i passende ET/bredde. Ev. S1-Edition eller S2-Edition: http://dkexclusivtuning.de/TUNING/FELGEN/S1/S1%20Edition.htm Med f.eks. 8,5" bredde er subbing ikke noe tema, samtidig som det bør være gode muligheter for at 215/35-16 og/eller 215/40-16 også godtas iht. BT's høyt elskede STRO-bok;). EDIT før nattaering: Andre gode forslag er WRD Mesh, Dynatech M2 og Kerscher KCS. Da er det bare å google i vei utover de seine nattetimer:). Gravde dypt når jeg kjøpte bilen, så hadde ikke tenkt meg så mye over 10 000 for felgene mye bra forslag her! WRD Mesh var vel ganske lik en Keskin felg ? Nå er det Keskin kt 1, Scmidt modernline, og WRD Mesh jeg liker best... Flere forslag? gjerne med bilder! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 30, 2008 mye bra forslag her! WRD Mesh var vel ganske lik en Keskin felg ? Nå er det Keskin kt 1, Scmidt modernline, og WRD Mesh jeg liker best... Flere forslag? gjerne med bilder! Keskin KT-4 kan med litt fantasi, fyllebriller og nærsyn ligne på WRD Mesh;). Et annet alternativ som er helstøpt, men noe mer uvanlig er DZ 1 http://www.dz-exklusiv.de Uansett tror jeg ikke det er noen løsning å bare kjøpe andre felger. ET du har å velge i på 9X15 er stort sett 15 og 25. Ettersom 25 butter i fjærbeina og 15 i hjulbuen er det ikke mange alternativer til enten å heve bilen, kappe i filler det som er igjen av skjermkant under bredderne, bredde i stål eller å kjøpe skrudde felger på mål. De to førstnevnte alternativene er gratis. De to neste krever egeninnsats/påkost;). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 30, 2008 Keskin KT-4 kan med litt fantasi, fyllebriller og nærsyn ligne på WRD Mesh;). Et annet alternativ som er helstøpt, men noe mer uvanlig er DZ 1 http://www.dz-exklusiv.de Uansett tror jeg ikke det er noen løsning å bare kjøpe andre felger. ET du har å velge i på 9X15 er stort sett 15 og 25. Ettersom 25 butter i fjærbeina og 15 i hjulbuen er det ikke mange alternativer til enten å heve bilen, kappe i filler det som er igjen av skjermkant under bredderne, bredde i stål eller å kjøpe skrudde felger på mål. De to førstnevnte alternativene er gratis. De to neste krever egeninnsats/påkost;). Hehe, mulig du har rett i det med WRD felgene:) Burde kansje gå ned til 8,5x16? har som sagt Golf 3 understell, så kansje det er bredere slik at ET 15 blir for lavt? ikke vet jeg Er kappet både i selve skjermen og i skjermbredderen, er ikke mer å gå på på noen av delene.. Kansje 9x16 et 20, eventuelt 8,5 x 16 ET?? å heve bilen en hva jeg har gjort nå er absolutt siste utvei, er jo luft mellom hjul og bredder både fremme og bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 3, 2008 Da er det desse 2 som er mest aktuelle sålangt : Keskin KT1 Schmidt Modern Line Hva vil vere passende på bilen min da? 8,5 x16 et 20??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 3, 2008 Hva med disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 3, 2008 Ikke helt min smak desverre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 3, 2008 Det subber vel mest plast bak? Er ihvertfall ikke noe mer å kappe vekk i hjulbuene. Det prøvde nemlig jeg på da jeg hadde den.. Har du sjekket om det ikke er foringene som er kast da? Og om kw´n er på det stiveste? Når jeg kjørte med 60mm senk så subba det ikke så ille, bare i store humper.. Og personer bak i en slik bil er jo uaktuelt, da subber det med orginale stål hjul:P hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 3, 2008 Det subber vel mest plast bak? Er ihvertfall ikke noe mer å kappe vekk i hjulbuene. Det prøvde nemlig jeg på da jeg hadde den.. Har du sjekket om det ikke er foringene som er kast da? Og om kw´n er på det stiveste? Når jeg kjørte med 60mm senk så subba det ikke så ille, bare i store humper.. Og personer bak i en slik bil er jo uaktuelt, da subber det med orginale stål hjul:P hehe vet ikke om KWs er på det stiverse, hvordan justerer man det da? Største problemet er vel at bilen er for lav bak, er mest der ja:) får vel justere opp 1 cm til bak og 0,5 til fremme, men er begynt å bli lovelig høyt synest jeg:) Subber når hastigheten er over 60 med tom bil Ser at framhjulener er justert så de haller innover i topp, er dette noe du gjorde for å begrense subbing kansje? Er litt nervøs på styringen. Hvilken foring er det du tenkte på? Er det Golf 3 bakkaksel eller kun bremser? Vet du foresten om det er noe sporvidde forandring på denne kontra vanlig golf 2? Mye spørsmål her nå hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 3, 2008 Bak så må demper av og trykkes i bunn for så å vri.. Rart det subber da, jeg sleit aldri med det og det understellet som står på nå er jo endel bedre enn det som sto på da jeg fikk den.. Jeg gjorde ingen ting forran, men nå skal det sies at det er han jeg solgte den til som har satt på kw´n, han fikk det med da han kjøpte den.. Sjekk hjulstillinga, kanskje de ikke justerte den etter de satt på kw´n og da kan jo den være helt skeiv.. Forran skal de jo stå rett, bak kan det være litt skeivt for å begrense subb.. Foringene sitter i bakakselen, og de kan kanskje lage litt trøbbel hvis de er slitte.. Hele understellet er golf 3, skiftet rett over.. Så det er 15mm sporvidde forandring forran og bak.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juni 3, 2008 Keskin Kt1 er fine felger det;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juni 3, 2008 Ville valgt Schmidt felgene jeg da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juni 3, 2008 Gå for Schmidt ML type skrudde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...