Oppdrag for kunde: S8 - Revisited 5.9.08 med bilder

Anbefalte innlegg

Da står det en S8 i garsjen som er så svær at jeg får ikke igjen døra engang.. (joda, liten garasje og en takboks på høykant bakerst, men S8 er SVÆR!)

 

Sort non metallic, og endel å ta tak i..

 

Krommen rundt vinduene er aluminium, men pyntelistene langs fanger er i plast\krom? Er det noen måte å få disse pene igjen eller er det bare å bestille nye?

 

 

Bilder kommer så fort jeg skrider til verket..

 

 

 

 

Utstyr

Poleringsmaskin - Flex DA

Pads - Gul, Grønn og Orange

Middel: Menzerna SIP + NANO Polish

Voks: Pinnacle Souveran

Clay: Pinnacle + DP last touch detailer

Våtsliping: 3M 2000grit papir + gummi blokk

Div microfiber, tørkehåndkler, pads, vaskevott etc..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S8'n er vel like stor som en A8 :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir spennende å se bilder av den. Alltid likt A8\S8 men de er litt for dyre...... :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå må du legge ut bilder Ben!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spennede prosjekt dette. ;) Gratulerer med ny bil, gleder meg til å se bilder av den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg kom hjem etter jobb idag var det utålelig inne så da var det bare å brette opp ermene og begynne på S8.. Har vaska motorom, bilder av det kommer imorra når jeg har gjort siste finish, testa også maskina på venstre forskjerm da den ikke var særlig pen..

Har ikke fått henta speilrefleks min enda etter utlån, så det blir henta imorra sammens med et polarisasjons filter..

sideskjermforanfør.jpg

sideskjermforanetter.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du gjort som signaturen din sier - fjernet lakken rundt ?

Eller har du bare fult opp ripene med wax ?

 

Hvis du fikk bort de ripene der har du ivertfall syk peiling på det du driver med :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk du polert bort de ripene?! det var ikke værst..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svaret ligger vel midt imellom.. Jeg har fjerna ripene ca 80% og all oksidasjon før det ble lagt på voks..

En kollega på en nattevaktsjobb driver et bilpleie firma til daglig, fikk endel tips fra han, bla at det beste er å runde av kantene på ripene for å gjøre de mindre synlig (nesa inn mot lakken synlig) og få fram glansen i lakken, for nye riper får man uansett, og om man skal fjerne lakken rundt alle riper kontiniuerlig ville man slipt seg ned til grunninga etterhvert.. Skal prøve å ta noe mere detalj bilder i løpet av søndagen bl.a.. Dette er jo en bil som er brukt som biler skal brukes, så det er jo også mindre lakk skader rundt om, men du og du så stor forskjell det ble bare på den ene skjermen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er jo en bil som er brukt som biler skal brukes, så det er jo også mindre lakk skader rundt om...

 

Jo takk, jeg har tatt en Merc R-klasse med slike riper... Men det er ikke dermed sagt at de SKAL brukes til å kjøre gjennom busk og kratt (som han med Merc-en hadde gjort...) :P

Ser bra ut skjermen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble bra resultat det der, skriver du litt om hva stoff du bruker og hvilken maskin/pads?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg forsøkt meg på vannsliping for første gang uten at bilen skulle i lakkboksen...

Her har jeg da tatt bakluken, en god del heavy riper som ikke gikk med maskina..

Erfaring: Jeg trenger en lakk-dybde-måler, er forsåvidt fornøyd med resultatet tatt hensyn til måten og stedet jeg jobber på, men dette kan gjøres enda bedre, og om eieren er fornøyd og vil ha det enda mer perfekt kommer jeg til å ta deler av bilen på nytt når jeg får ordnet et lokale med riktig belysning å jobbe i..

 

Bilde 1: Closeup av skader

Bilde 2: dårlig oversikt av skader

Bilde 3: PreWax etter polering

 

Kommentarer mottas med glede..

baklukefør.jpg

baklukefør2.jpg

baklukeetter.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser ut som katter eller andre dyr har ligget og koset seg på bakgasjelokket.. men FY flate for en finnish du tydligvis klarte å få fram...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser veldig bra ut Ben, fatter ikke hvordan man får til sånt.. Har masse sånne små hvite flekker på min som skulle vært borte..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Resultatet er 90-95% av det jeg skulle ønsket, men man må lære seg å krype før man går.. Men man skal stikke nesa ned i lakken for å se de 5-10% jeg ikke er fornøyd med.. Ser ut til at jeg finner S8 emblem fra .de til en grei pris, så da fjerner jeg emblemene for å få tatt "ALT"..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ble jo sykt blank: eek : hvilken polish og wax bruker du?? + alt annet utstyr??;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser veldig bra ut Ben, fatter ikke hvordan man får til sånt.. Har masse sånne små hvite flekker på min som skulle vært borte..

 

grundig forarbeide, avfetting, lakkrens\clay, maskin med riktige pads og pleiemidler og en dose tålmodighet..

Skal innrømme at jeg klødde meg litt i hodet etter første runden med våtsliping og bakluka så slik ut..

våtsliping.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette så utrolig bra ut Ben! Hvilket utstyr bruker du til vannslipinga?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal oppsummere tråden når bilen er helt klar, men til vannslipinga har jeg brukt 3M 2000grit papir og en gummikloss + masse vann..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men, er det ikke dyrere og kjøpe alt det utstyret enn og lakke opp halve bilen? hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oi dette var bra: smil : som du sier, kom med DETALJER rundt alt når du er ferdig, dette vil jeg vite mer om!!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig gode resultater ute og går her, men hva i hule heiteste er denne bilen utsatt for?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aner ikke, men bagasjelokket er det jo f.eks tenkelig at noen har satt en bag oppå og dratt den ned..

 

Da er emblemene bak fjerna, må få lånt sånn gummi rondell imorra for å fjerne limen før resten av bakluka poleres og til slutt vokses.. Da er det bare resten igjen, taket er forresten tatt også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det på bagasjeluka ser ut som det gjør når noen har dratt/det har hvilt en hageslange med sand på der..

Ser bra ut dette, Ben!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.